Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Türkiye'de 70'li yıllarda ayyuka çıkmış erotizme olan ilgi film afişlerini de etkilemiştir.
Görüleceği gibi bu örnekte Cüneyt Arkın ve Filiz Akın'ın rol aldıkları Ölümden Beter film afişinde Filiz Akın standartı dönemselliğe uygun bir Amerikan modelle uyarlanmıştır.
Buna göre film afişlerinde artık Playboy veya Playboy'un İtalyan versiyonu Playmen'deki fotoğraflar afişlerde kullanılmıştır.
Bu örnekte soldaki bayan arkadaşın afişte bulunmasının anlamsızlığı dönemsellikle anlamlıdır.
Şimdi gelelim üst örneklere...
Daha önce tanımlandığı gibi yabancı aktiristler sanki yerli filmlerde oynamış gibi pazarlama yapılmıştır, ancak Victoria Vetri nere Turkish film nere?
Kadir İnanır ile Parihan Savaş'ın rol aldıkları Silahlara Veda isimli film afişinde bir bakıyoruz Cathleen Lynn Rowland bulunmaktadır. Herhalde Perihan Savaş yeterince erotik değil, erotizmi Playboy dergisinde bulmuş afişi hazırlayanlar...
Hatta afişleri hazırlayan arkadaşlar Kadir İnanır ve Meral Zeren'nin başrol oynadıkları Vahşi Kız isimli film afişi gibi Tugay Toksöz'ün Seks ve Ölüm Yolcusu isimli film afişinde Sylvia Swiadlek'in aynı pozunu kullanmakta bir sakınca duymamışlardır.
Bir de bu dönemlere ait konuşmalarda biz kardeştik mardeştik diye çeşitli sözler duyulabilmektedir. Ensest fantazilerinin kişisel olacağını düşünmekteyiz; ama afiş konusunda bir de ek olarak hayal duruma ilave edilebilir.