Frédéric Bézian (İngilizce - Fransızca)

balkan

Onursal Üye
27 Şub 2016
3,908
41,430
[url= ]
NKahWk.jpg
[/url]



Frédéric Bézian

Frédéric Bézian 1960 yılında Haute-Garonne'da doğdu.

Çok genç yaşta Djin de dahil olmak üzere birçok fanzine katkıda bulunarak fantastik dünyaya olan ilgisini ortaya koydu. Birkaç yıl kendi kendine çalışarak geliştirdiği bu eser, 1978-1981 yılları arasında Brüksel'deki Saint-Luc Enstitüsü'nde Claude Renard ve François Schuiten'den dersler alarak daha da olgunlaştı. Bu dönemde atölye öğrencilerinin hazırladığı Le Petit Neuvième Rêve n°4'te 12 siyah beyaz resimden oluşan "Adieu l'émule" adlı eseri yayınladı.



1982'de Magic Strip'ten çıkan ilk albümü L'Étrange Nuit de Mr Korb'u, ardından Futuropolis'ten çıkan Ginette, Martine et Josianne albümünü çıkardı. 1983-1986 yılları arasında À suivre dergisinde Edgar Poe, Franz Kafka ve Oscar Wilde arasında gidip gelen karanlık kısa öyküler yayımladı. Bu öyküler daha sonra Magic Strip tarafından yayımlanan Totentanz albümünde toplandı. Bu dönemde Bézian çok üretti ama yaratıcı özgürlüğünü de korumak istedi.

1989 yılında Humanoïdes Associés'te "Adam Sarlech" dizisi yayınlanmaya başlandı: Bu fantastik ve kasvetli evren, özgünlüğüyle Bézian'a belli bir ün kazandırdı. Beş yıl boyunca bu dizi üzerinde çalıştı, tuzaklarla dolu, uzun soluklu bir projeydi. Nitekim Yslaire'in Sambre'siyle olan benzerlik onu seriyi yeniden düzenlemeye zorladı ve bu da bir üçleme haline geldi; üçüncü albümü 1994'te Angoulême Festivali'nde Bloody Mary ödülünü kazandı.

90'larda Bézian, Amok gibi çeşitli bağımsız yayıncılarla çalıştı ve Amok ile birlikte Le Cheval sans tête dergisinde albümler yayınladı.

Daha sonra yazar, P.M.J'deki Archipels ile Munoz veya Feiniger'e yakın grafiklere sahip daha çağdaş evrenleri keşfediyor. Birkaç bölümün Brezilya'da yayınlanmasının ardından 1999 yılında P.M.J tarafından Red Dog, Black Dog albümü de yayınlandı.

Aynı dönemde Bézian, Kirikou ve Belleville Üçüzleri'nin yapımcıları olan Armateurs stüdyosu tarafından Belphégor adlı çizgi film üzerinde çalışması için arandı. Birkaç denemeden sonra sanat yönetmeni olarak atandı, ancak bu durum onun bu animasyon serisinin storyboard'u, jeneriği ve müzikleri üzerinde çalışmasına engel olmadı. Yirmi altı bölüm çekildi ve eleştirmenler bu çalışmayı övgüyle karşıladılar.

2000-2003 yılları arasında çeşitli kolektif albümlerde, Alman ve Japon dergilerinde yer aldı ve Libération'ın kitap bölümünde düzenli olarak köşe yazıları çizdi.

Bézian, 2004 yılında Albin Michel tarafından yayımlanan, Noël Simsolo'nun senaryosundan uyarlanan Ne touchez à rien albümüyle çizgi romanlara geri döndü. Burada da yazarın çok sevdiği gizemli ve fantastik atmosferi buluyoruz.

Ocak 2006'da Sfar & Trondheim'ın yazdığı Donjon Monsters, Delcourt tarafından yayımlandı ve kitabın gösterişli siyah beyaz baskısı çok kısa sürede tükendi.

Yayınlar (seçme)

1982: Rüyalar asla unutulmamalıdır

1982: Ginette, Martine, Josianne ...

1983: Fin de siècle

1986: Ölüm Dansı

1991: Adam Sarlech'in Laneti

1993: Gizli Gelin Odası

1995: Kar Altındaki Vasiyet

1999: Kırmızı Köpek Siyah Köpek

2004: Bana dokunma

2007: Muhafızlar

2008: Donjon Monster 5: The Honor of the Soldiers (Lewis Trondheim ve Joann Sfar ile birlikte)

2008: La Belle Vie

2010: Akşam Ziyaretçisi Bourdelle

2012: Aller-retour

2015: Sanat Kursu
 

balkan

Onursal Üye
27 Şub 2016
3,908
41,430









Adam Sarlech 01-03 (2016)

Bu sıra dışı gotik destanın ilk sayfasını geçmeye cesaret eden okuyucuyu, tuhaf karakterler ve ürkütücü olay örgüleriyle dolu, sürükleyici bir evren bekliyor.

Gizli sırlar, okültizm, succubi, ruhsal seanslar ve bastırılmış dürtüler, Frédéric Bézian'ın ödüllü edebi ve muhteşem karanlık fantezisinde iç içe geçerken Lovecraft ve Poe'dan ipuçları bolca yer alıyor.
 

eankara

Onursal Üye
24 May 2010
1,335
7,944
Sn. @balkan 'ın diyar paylaşımları son günlerde benim için daha da çekici olmaya başladı !! Zaten kendisinin titiz seçimlerine, kitaplardaki çizim ve senaryo yapılarının yüksek kalitesi nedeniyle artık aşinaydım. ( Bunu belirtirken, farklı kaynakların puanlama sonuçlarına önem vermeksizin, tamamen kendi tercihlerim doğrultusunda eserleri gözden geçirdiğimi söylemeliyim. Tabii, bu bakış açısı kendi tercihim. ) Ancak '' çekici '' olan, Sn. @balkan 'ın seçtiği tema ya da sanatçıya ait sunduğu eser bolluğu ile, sanırım benim gibi diyardaki diğer dostlara da '' uzun süreli '', nitelikli yayınları okuma zevki sağlaması. Kendisinin çok yararlı sunuşunda anlattığı sanatçı Frederic Bezian'ı çok yetenekli buldum. Gördüğüm, müthiş renklendirmeli kareler eşliğinde, yer yer efsane çizer Breccia'yı ( Carlos ) hatırlatan eserler dizisi oldu.

Çizgi romanlardaki grafik yapı, özellikle 1970'lerdeki '' Underground '' akımından sonra çok değişti. Crumb, Shelton, Spiegelman, Wilson gibi sanatçılar farklı bir tarz ortaya koydular. Günümüzde de, senaryodaki '' psikolojik hava '' yı okura aktarmada büyük başarıyı yakalayan, stilize çizimlerin seveni çok. Şimdi bana düşen, bu sanatçının külliyatını daha detaylı gözden geçirmek ve de Sn. @balkan 'ın yine sunuşunda açıkladığı, 2003 yılı öncesindeki köşe yazısı çizimlerini mümkünse toplamak. :) :)

Teşekkürler @balkan
 
Üst