Ejderha Mızrahı Efsanesi:DragonLance Irkları

The_DarknesS

Yönetici
Çeviri & Balonlama
17 Nis 2010
9,545
28,679
İzmir
Ejderha Mızrahı Serisini okuduysanız aşağıdaki yazıları çok rahat anlarsınız. Dragon lance'nin çizgi roman versiyonu forumda var. Ben açıklayıcı olması amaçlı bu yazıyı alıntı olarak paylaşıyorum. Ama seriyi okumadıysanız ve fantastik edebiyat seviyorsanız çok şey kaçırmışsınız derim.
lance61x.gif


Forumda Güz Alacakaranlık Ejderhaları isimli romanın çizgi roman uyarlamasına bakmak için:
http://www.cizgidiyari.com/forum/ej...uz-alaca-karanliginin-ejderhalari-t12381.html
IRKLAR
Elfler,
. Elfler yaklaşık olarak 1000- 1200 yıl yaşarlar

Silvanesti
Krynn'in 'gri' elfleridirler. Kendilerini daima "en temiz" elf olarak sayarlar--aslında Kardeşkıyımı Savaşları'nı da bu yüzden yapmışlardı. Silvanesti,geleneksel elfyuvası, Ergoth İmparatorluğu'yla saflıklarını, temizliklerini devam ettirmek için savaştılar ve insanlarla elflerin ilişkide bulundukları yerlerdeki yarım-elflerin köklerini kazıdırlar. Savaştan sonra, elf ulusu bölündüğünde, Silvanesti'de kalmayı seçenler daha da kibirlendiler. Silvanesti, başkent Silvanost'da yaşayan Yıldızların Sözcüsü tarafından yönetilir. Ünlü Silvanesti elfleri arasında Silvanos,Kara Dalamar,Lorac Caladon, Alhana Yıldızmeltemi sayılabilir.

Dargonesti
Ansalon'un doğu kıyılarında yaşayan deniz elfleridir. Dimernesti kuzenlerinden daha fazla uygarlaşmışlardır.Hakların az bilgi olmasına karşın, mavimsi bir derileri, perdeli ayakları ve solungaçları olduğu bilinmektedir. Bu sayede su altında nefes alabilmekte olan Dargonestiler kendilerini yunuslara çevirebilirler. Dargonesti elfleri Ayların Sözcüsü tarafından yönetilir.

Dimernesti
Dimernestiler 'yüksek' deniz elfleridirler. Tüm karakteristik özellikleri Dargonesti kuzenlerine benzer, fakat kendilerini yunus yerine su samuruna dönüştürebilirler. Dimernesti elfleri Denizlerin Sözcüsü tarafından komuta edilirler.

Qualinesti
Kardeşkıyımı Savaşı sonunda Silvanesti'den ayrılan elflerin oluşturduğu elf grubudur. Bu 'yüksek' elfler doğuyu bileklerini bükemedikleri kuzenlerine bırakmak zorunda kalmışlar ve Kith-Kanan önderliğinde batıya göçmüşlerdi. Qualinesti'nin başkenti Qualinost'tur. Qualinesti Güneşlerin Sözcüsü tarafından yönetilir. En ünlü ve önemli Qualinesti elfleri Tanis Yarımelf'dir taşıdığı yarı kandan sebep ve Kith-Kanan, Laurana, Gilthanas, Porthios.
Lucanesti
Afet'ten önce Kralrahip tarafından köle edilmiş ve o zamandan sonra da bir daha görülmemişlerdir.Dimernesti elflerinin ana bir koludur. .Kalpatışlarını yavaşlatarak ölü gibi görünebilirler ve yumruk yumruğa dövüşte bir çeşit özden dövüş şekli kullanabilirler.Lucanesti elfleri benekli, şanjan bir deriye ve yarısaydam gözkapaklarına (kurbağalar gibi) sahiptirler. Bu kamuflajı (Lucerna'yı) kullanırlarken, elfler su ya da opal damarlarını kolaylıkla fark edebilirler

Kagonesti
vahşi elfler olarakta bilinir, ormanların derinliklerinde yaşarlar. Kagonesti elfleri, kuzenlerine göre genellikle daha güçlü ve büyüktürler ve büyük şehirler kurarak telaşlı bir hayat süreceklerine ormanlarının sessiz atmosferini yaşamayı seçmişlerdir. Kagonesti, Afet sırasında neredeyse yok olmuştu bu yüzden şimdi Ergoth'a ev demektedirler. En ünlü Kagonesti elfi, Kagonos'dur. Kagonos vahşi elfleri Sinthal-Elish konseyinden kurtaran kişidir.


İnsanlar,
Barbarlar
kumaş yerine derileri giymeyi tercih ederler ve Genellikle, Genellikle küçük köylerde, taşınabilir evlerde yaşarlar. Barbarlar Abanasinya bozkırlarında yaşadıkları gibi, buz barbarlarıysa Buzduvar buzullarının hemen kuzeyinde yaşarlar. Tanınan barbarlarNehiryeli, Altınay ve Avare'dir

Solamniya Şövalyeleri
onursal şövalyelikle ödüllendirilmiş Mızrak Savaşı kahramanı Tanis Yarımelf dışında,Sadece insanlar Solamniya Şövalyesi olabilmiştir. Vinas Solamnus tarafından kurulan şövalyelik sadece insanları kabul eder, ve bu güne kadar da sadece soyluları .Bu seçkin insan grubun en belirginleri arasında Huma Dragonbane, Vinas Solamnus,Sturm Brightblade, Lord Soth ve vardır.

Kenderler,
Kenderler narin yapılı ve sakalsızdırlar ve 90-120 cm boylarındadırlar. Genellikle 90-110 sene yaşarlar.Kenderler ayrıca korkusuz bir kişiliğe sahiptirler. Partinin geri kalanı bir derin bir yarığın kenarına gitmeye çekinirken, kender yarığın kenarına doğru neşeyle sıçrayacak, karşı taraftaki güllerin kokusunu alabilmek için yarığın üzerinden uzanacak ve kendisine o sırada hücum eden minotauru görmezden gelecektir. Ölüm dahil her şey onlar için birer maceradır. Ölümü son büyük macera olarak düşünürler.Bu korkutanımaz oluşları onları aptalmış gibi gösterebilir, fakat gerçekte şeytanî bir zekaya sahiptirler,Gezip dolaşma duygusu bir kenderde olağan bir şeydir ve bir kendere henüz gençken gelir; bu sayede de dünyayı dolaşmak için yola çıkarlar. Kenderler yıllarca dolaşırlar ve sadece kalplerindeki ses onlara tüm yolları dolaştıklarını söylediklerinde bir yerde durup oraya yerleşirler. Bu dolaşma hissi yaklaşık 10 sene sürer.Kender ırkı, Krynn'in yegâne ırkıdır.Kenderler genellikle hoopak adlı, bir ucu çatal gibi iki yana açılan ve bir asa ya da bir sapan olarak kullanılabilen uzun bir sopayı kullanırlar. Buna ek olarak, hoopak hızla havada döndürüldüğünde ağlama sesine banzer bir ses çıkartır; bu kenderlerin geleneksel tehlike haberi veren işaretleridir.Kenderyurdu'nun yıkılışının ardından, birçok kender bir zamanlar içlerinde sakladıkları güven duygularını kaybettiren bir hastalığa yakalandı ve bu sayede korkuyu hissetti. Bu kenderlerden 'Hastalıklı Kenderler' diye bahsederler.
Özel eşya konusunda kenderlerin, "diğerlerinin olan" şeyler hakkında açık bir düşünceleri yoktur. Bir kender evinde, hiçbir eşya üç haftadan fazla kalmaz, kalsa da aile yadigarı sayılır. Kenderlerin kendilerinde olmadan yaptıkları "aşırma" özellikleri, onlara farketmeden bir şeyleri "bulma" özelliği kazandırmıştır. Eğer bir kender, bir grup insana doğru yürüyorsa, oradaki insanların en az yarısının sahip olduklarıyla şişmiş bir şekilde oradan ayrılmaması olağan olmayan bir olaydır.


Cüceler,
Cüceler yaklaşık olarak 300-350 sene yaşarlar.
Erkeklerde sakalın çokluğu onur anlamına gelmektedir bu nedenlede Bir cücenin en önemli özelliği sakalıdır. Dişi cücelerin bile favorileri vardır, fakat erkeklerin sakalları normal uzamaktadır. . Sakallarını tıraş eden tek cüce, cüce kahraman Kharas olup bunu Cücekapısı Savaşında ülkedaşlarını öldürmenin utancından yapmıştır. cücelerin infragörüş yetenekleri vardır. Bu sayede yönlerini yeraltının derinliklerinde bulabilirler. Ayrıca büyülere karşı özel bir dayanma güçleri olmakla birlikte büyüsel hiçbir yetenkeleri yoktur, theiwarlar dışında.

cüceler Neidar, ya da Tepe Cüceleri olarak bilinenler ile birlikte dağ cücelerinin diğer klanlarıysa şunlardır: Zhakar,Theiwar, Daergar, Dewar,Hylar, Aghar, Klar ve Daewar.

Hylar
. Bunun yanında Kharas'ın Çekici'ni gerektiren Asilzadeler Konseyi'nde bulunan klanlarından birçok üye, orada söz sahibidir.genellikle en soylu cüce gözüyle bakarlar .Kharas, Derkin Lawgiver'la birlikte en ünlüleridir.
Theiwar
Diğerleriyle gizli işbirlikler yapan ve entrikalar düzenleyen Karanlık cücelerdir Theiwarlar daima kötülüğün yolunu izlerler. . Theiwarlar genellikle Thorbardin'in karanlık koridorlarını yaşamak için tercih ederler ve daha soluk tenleri, iri gözleri ve büyü kullanma yetenekleri sayesinde diğer cücelerden farklıdırlar.
Neidar
tepe cüceleridirler. Cücekapısı Savaşı'nda dağ cüceleri tarafından yenilgiye uğratılan bu cüce klanı Thorbardin'in dışındaki tepelerde yaşanmaktadırlar. Yeraltı yaşamının sınırlarından hoşlanmamaktadırlar, fakat yine de Asilzadeler Konseyi'nde söz sahibi olmak istemektedirler. 'iyi' cücelerdendir. En ünlü Neidar cücesi Flint Fireforge'dur.
Daewar
Savaşta ve matal işlerinde çok yeteneklidirler ve 'iyi' cüceler olarak tanınırlar. Cüce zanaatkarlarıdır.Nerdeyse Hylarlar gibi 'soylu'durlar, fakat zenginlikle daha çok ilgilenirler .En ünlü Stonehand',Daewar, Severus dur.
Aghar
Lağım Cüceleri Krynn ırkları arasındaki en berbat kokan ırk olarak sayılmaktadır. Lağım cüceleri, gerçek cücelerin uzaktan akrabaları olmasına karşın, Thorbardin'deki Asilzadeler Konseyi'nde bir sözcüleri vardır. Liderleri, Yücebulp, diğerlerine en çok yağ çeken Aghar'dır. Herhangi bir tehdit karşısında ne yapacaklarını bilemeden kaçan Lağım Cüceleri kalın kafalı ve aptaldırlar
Daergar
En pis cücelerdir. Daergarlar birçok yönden Theiwarlara benzemektedirler, aynı Daewarların Hylar'lara benzedikleri gibi. Buna karşın müttefik değildirler: Daergarlar, Theiwar kuzenlerinden daha öldürücülerdir.
Zakhar
Kendilerine Zakhar ya da "lanetliler" demektedirler. Yaşadıkları yerin adı da Zhakar'dır. Bir zamanlar korkunç bir hastalıktan etkilenip her birinin artık cüzzamlı olmasındandır. Zakharların Asilzadeler Konseyi'nde üyeleri yoktur ancak Evlerini tekrardan inşa ettiler.
Dewar
Thorbardin'in derinliklerindeki mağaralarda, hiçbir klanın yaşamak istemediği yerlerde yaşarlar. Dewarlar delilikleri yüzünden sürülmüşlerdir. Dewarlar öldürmede ve zalimlikte oldukça ustalardır.
.Klar
Cücekapısı Savaşı'ndan sonra Hylar'lar tarafından boyun eydirilmiştir ve şu anda çoğu, Urkhan Denizi'nin yığınları arasında bir yer altı şehirleri olmasına karşın, Hylar'lara hizmet etmektedir. Kendilerini bu kötü durumdan kurtaracak bir lideri beklemektedirler. hala biraz anormal olmaları bir yana eskiden tepe cücelerinin bir kolunu oluşturmataydılar.


Gnomlar,
Gnomlar yaklaşık 300-350 sene yaşarlar Sancrist adasında bulunan Boşver Dağı'nda yaşarlar. Krynn'in mucitleridirler. Cücelerle uzaktan akraba olan ve söylentilere göre gnomeları cüce ve kenderlere dönüştüren Grimücevherin ardından koşan gnomlar, taş ile yapabilecekleri her aleti meraktan yapmaya çalışırlar. her gnoma bir Yaşam Araştırması verilir. Fikir, ataların hayatlarını adadıkları şeylerden çıkmıştır. Bu araştırmayı, gnomun kendisi, hayatının dinlenmeyle geçecek olan ikinci bölümüne başlamadan önce bitirilmelidir. Örneğin, yaşam araştırması bir tırnak hakkında yapılan geometrik bir çalışması olabilir. Nadiren Lonca bir araştırmanın bitmesini onaylar—bunun anlamıysa o konu hakkında sorulacak başka sorunun olmadığı zamalardır.görevin, o gnomun ailesinin görevlerine uygun olduğu Lonca altkomisyonu tarafından onaylandıktan sonra, gnom tüm hayatını bu Araştırma'yı bitirmeye adar. . Bir gnomun yaptığı icat sadece nadiren sorunsuz çalışır.Gnomlar oldukça hızlı konuşurlar.

Irdalar,
ilk yaratılan ırktır ve Takhisis tarafından yaratılmışlardır. Irda ırkı, eski çağlarda (Rüyalar Çağı'nda) yaşamış zorba, güzel ve insanlar üzerinde hakimiyet kurabilmiş ogrelerdir. Köleleştirilmiş insanlar ogre topraklarındaki dağları kazıyor ve ogre ırkının başarılı olmasını sağlayan kıymetli taşları ve mineralleri çıkartıyorlardı.Afetten.Önce. 6320'de, Igraine adlı bir ogre, kızıyla birlikte çalışmaları denetlemek için madenlere girmişler. İçinde çalışılan bir mağra aniden çökmeye başlamış ve Igraine hayatını zor kurtararak kaçmış. Mağaranın boşaltılmasını emretmiş; fakat kızını kaybettiğini de anlamış. İnsanlardan biri olan Eadamm, emirlere uymamış ve Igraine'in kızının güvenle dışarıya çıkmasını sağlamış. Bu emirlere uymayan davranışı karşısında, Eadamm ölüme mahkum edilmiş. Ölüm emrini de Igraine üzerine almış ve o ne zaman isterse o zaman idam edilecekmiş: Igraine ölüm emrini hiçbir zaman vermedi.

Bu olay sonucunda Igrane insanların özgür iradeyle daha iyi çalışabildikerini anlamış ve gün geçtikçe onlara daha fazla özgürlük vererek ogreler arasında en güçlü kral olmuş. Diğer ogreler onu kıskandıklarında ve yaptığı "aykırılığı" farkettiğinde, onu ölüm cezasına çarptırmışlar. Igraine ve takipçileri son anda kaçmış ve arkadaşlarından da tüm köle insanları serbest bırakmasını istemiş. Bu sayede Ogre savaşları başlamıştır.

Denize ulaşan Igraine ve takipçileri tanrıça Mishakal'dan yardım aldılar ve Ansalon'un uzaklarındaki bir adaya, Ejderha Adaları'ndan birine gittiler. Bu ada güçlü büyüler tarafından korunmaktadır: ada sadece Solinari'nin dolunay ışığı altında görülebilmektedir.Kaos'un Yazı sırasında, Irdalar, Takhisis'in Şövalyeleri tarafından saldırıya uğramışlardır. Oldukça korkan Irdalar Grimücevheri kırarak açmış ve Kaos'un kaçmasına izin vererek Krynn üzerine yıkım salmışlardır.Irdalar kendilerini tamamen büyüye vermişlerdir ve nadiren dövüşe silahla girerler. Genellikle yanlız ve düşüncelidirler. Irdaların doğuştan gelen şekildeğiştirme özellikleri vardır.

Minotaurlar,
Minotaurlar yaklaşık 150 sene yaşarlar. Istar Kan Denizi'nin kuzeydoğusundaki Mithas ve Kothas adalarında yaşarlar. . Bu oldukça onurlu olan ırk, 2,10 m uzunluğundadırlar ve boynuzları 60 cm kadar uzun olabilir. Minotaurlar yarım insan—yarım öküz görünüşündedirler.iki kişi arasında çıkan bir sorun, Arena'da çözümlenir. gücün doğruluğuna inanırlar ve Sadece Arena şampiyonları lider olabilirler.minotaurlar . Ayrıca, hiçbir şey bir minotaurun onurundan daha önemli olamaz. Herhangi bir nedenle, denizin yöneticileri olan bu ırkın bir üyesi Arena'da tüm düşmanlarını yenerse, o kişi Şampiyon olur. Irklarının amaçları basittir: Krynn'de yaşayan tüm ırkları yok etmek.Çoğu savaşçı yanında hem çift-ellik kılıç (bir eliyle kullanmak için), hem de başka bir kesici silah taşırlar.Kendilerinin dünyanın en üstün ırkı olduklarını ve diğer ırkları daha zayıf ırklar olduklarını düşünürler, onları her zaman için küçük görürler. Birçok minotaurun iyi gözle baktığı tek diğer oluşum Kendilerinin oluşturduğu şeref kodlarına en yakın yönetim biçimi sebebi ile Solamniya Şövalyeleridir. Silah ve zırhları olmasına karşın, minotaurlar aslında hiçbirine ihtiyaç duymazlar. Kalın derileri onları bazı saldırılar karşısında korur ve boynuzları ve uzuvları ölümcüldür.

Ejderanlar,
yaklaşık 1,000 sene yaşayabilirler.Mızrak Savaşı'ndan kısa bir süre önce ele geçirilen iyi ejderha yumurtalarını kullanan rahip Wyrllish, büyücü Dracart ve kadim kırmızı ejderha Harkiel yumurtaların ejderanlara dönüşmesini sağlayan kişilerdir. ejderha yumurtalarının büyüyle bozulmasından oluşan insan benzeri yaratıklardır. Ejderanlar, daha iyi emredilenleri yapabilirler, bazı türleri büyü kullanabilir, rahip ve büyücü büyülerini. Ejderanlar insan hastalıklarına karşı bağışıklıdırlar.Ejderanlar üreyemediklerinden, Mızrak Savaşı'ndan beri sayıları gittikçe azalmaktadır. Bu sırada, ejderanlar Tyr topraklarını kendilerine ev seçmişler ve zamanlarının çoğunu da sarhoş olarak geçirmişlerdir. Söylentilere göre, bir grup ejderan, dönüştürme yeteneği sayesinde diğer kadim ejderha yumurtalarından dişi ejderanlar üretmişlerdir.


Beş çeşit ewjderan vardır: Sivak,Baaz,Bozak,Kapak ve Aurak. uçabilen tek ejderan çeşidi de Sivak'tır.Kanatları olmayan tek ejderan çeşidi Aurak'tır.
Sivak
gümüş rengi ejderanlardır gerçekten uçabilen tek ejderanlardır . Güç konusunda Aurakların ehemen arkasından gelerek ikinci sırada yer alırlar. Genellikle büyük çift-ellik kılıçlarla saldırdıkları gibi, pençeleri ve kuyruklarıyla da saldırabilirler. Ayrıca, Sivakların kısıtlı şekil değiştirme özellikleri vardır. Bir Sivak, insan boyutlu ya da daha küçük bir yaratığı öldürdüğünde, kurbanının şekline dönüşebilir. Bir Sivak ayrıca kendisini öldürenin şekline girer bu "ölü şekli" üç gün sürecek, daha sonra da vücut ise dönüşecektir
Baaz
en küçük yapılı olanlarıdır. Bir Baaz öldürüldüğünde, vücudu önce taşa döner, sonra toza dönüşür. Fakat taşa dönüşmüşken, hızlı olamayanların batıcı silahlarını içinde bir süreliğine hapsedecektir.
Çoğu zaman 'chaotic' düşüncededirler ve yanlız dolaşma gibi bir adetleri yoktur. Baazlar sık sık kanatlarını saklayarak sahte kılıkta etrafta dolaşırlar ve ejderansız topraklardan geçerken genellikle de büyük kukuletalı ve maskelidirler.
Kapak
genellikle suikastçileridir; zehirli tükürüklerini silahlar üzerinde kullanabilirler. Kapak patlayarak etrafa zehir saçar.

.Aurak
Auraklar 2 m uzunluğundadırlar ve Ejderha Yüceefendileri'nin özel ajanlarıdırlar. Bunun nedeni zeki, kurnaz ve büyü yeteneklerine sahiptirler , ince uvuzları vardır fakat kanatları yoktur. Auraklar günde üç defa Dimension Door büyüsü yapabilirler. Ayrıca kurbanlarının beyinlerini de kontrol edebilmesini sağlayacak bazı özellikleri de vardır. Auraklarla dövüşülürken, fiilen iki defa öldürülmeleri gerekir.Hp puanı 0'a düşürüldüğünde, Aurak "büyülenir" ve çevresine ağır zararlar vermeye başlar. Birkaç raunt sonra da patlar ve çevresindeki her şeye zarar verir.

Bozak
Altın ejderhaların yumurtalarından yaratılan Bozaklar 4. seviye bir büyücü gibi büyü yapabilirler. Bozaklar belki de, "büyülü" Aurak kuzenleri hariç, diğer ejderanlardan 'daha büyülüdürler'. . Bozaklar acımasız savaşçılardır ve tüm hayatlarını sadece çıkarlarıyla sonuçlanacak olaylara adarlar. Bozaklar öldüklerinde patlarlar.
 
Üst