scanfan
Yönetici
- 25 Eyl 2013
- 7,210
- 75,901
A Social History of Iranian Cinema (4 Cilt)
İran Sineması'nın Toplumsal Tarihi
Yazan: Hamid Naficy
4 Cilt (burada üçü mevcut) fotoğraflı
İngilizce, Duke University Press, 2011-2012
s-pdf, toplamda 10 MB
Volume 1: The Artisanal Era, 1897–1941 (eksik)
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Sinemayla özel olarak ilgilenen ÇD dostları için güzel ve ilginç bir seri. Ne yazık ki 1'inci cildini ne kadar aradıysam da bulamadım. Eğer eksik cildi elde edebilen olursa linkini buraya ekleyebiliriz.
Not: 2019'da sayın "fosil" eksik olan bu cildi temin etti:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Dört ciltlik serinin her bir kitabı İran sinemasının farklı bir dönemine ayrılmış.
Volume 1: The Artisanal Era, 1897–1941 (Zanaatkârlık Dönemi) - eksik olan cilt -
Volume 2: The Industrializing Years, 1941–1978 (Sanayileşme Yılları)
Volume 3: The Islamicate Period, 1978–1984 (İslâm Kültürünün Etkisindeki Dönem)
Volume 4: The Globalizing Era, 1984–2010 (Küreselleşme Çağı)
Uzunca bir süredir Batı dünyasına aykırı bir konumda olmalarına rağmen İran sineması dünyada çok tanınıyor. Bir İran sineması, İspanya sineması, Güney Kore sineması vs tipik özellikleriyle dünyada geniş kabul görmüşler (İsveç, Fransa gibi diğer köklü sinemaları saymadım). Filmin sesini kapatıp ekrana bakıldığında "bu bir İran filmi olmalı" diyebiliyoruz. Sinemanın evrensel dilini çözmüşler, bu dili kusursuzca kullanarak kendilerine özgü sağlam filmler yapıyorlar. Ne yazık ki Türk sinemasının (festivallerde ödül alan tek tük örnekleri dışında) bu topraklar dışında hiçbir yerde adı geçmiyor. Ferzan Özpetek dışında yabancı ülkelerde yerleşik olarak film çeken yönetmenimiz yok. Hollywood'da tam zamanlı çalışan Türk oyuncu yok (İstanbulun yarısı kadar nüfusu olan Yunanistan'ın ABD'de yüzlerde oyuncusu, yapımcısı ve yönetmeni var). Birkaç iyi örnek dışında sinema dilinden pek iyi anlamadığımız görülüyor. Eskiden topu teknik imkansızlıklara atardık. Şimdi kabahati neye bulalım bilemiyorum. Benim açımdan çok üzücü.
Son düzenleme: