Yerli Fantastik Romanlardan Nasıl Oyunlar Yapılabilir?

vakanuvis

Süper Üye
5 Mar 2011
604
976
Son yıllarda hızla gelişen Türk fantastik kurgu edebiyatının rol yapma oyunları ve diğer oyunlara nasıl ilham verebileceği, yerel edebiyattan ilham alan oyunların oyun dünyasına katacağı zenginlik, oyun tasarlayan kişilerle yazarların birlikte çalışabilmesi için gereken koşullar, izlenmesi gereken süreç ve oluşacak sinerjinin hem yerli romanların hem de yerli oyunların tanıtımına sağlayacağı katkı konuşulacaktır. Dinleyicilerin de aktif olarak katılacağı bir beyin fırtınası şeklinde düzenlenecektir.
30 Haziran Cumartesi
Saat : 18.00 – 19.00
562737_245866328862281_1804271074_n.jpg

FABİSAD Katılımcıları :
Barış Müstecaplıoğlu (Bulgaristan, Sırbistan, Çin ve Almanya’ya da ulaşmış Perg Efsaneleri serisinin ve Şamanlar Diyarı’nın yazarı – )
Yiğit Değer Bengi (Çift Başlı Kartal’ın yazarı ve Erlikhan, Almeha gibi bilgisayar oyunlarının senaristi)
Özgür Özol (Ilgana kitabının ve bu kitaptan yola çıkılarak hazırlanmış SAGU oyun sisteminin yaratıcısı -www.ilgana.com)
M.Emre Soyak (Kara Zar ve Âhir Zaman oyun sistemlerinin yaratıcısı , illustrator – )
Adres ve herşey -
 

''Yiğit''

Aktif Üye
8 Nis 2012
400
234
Mudanya/Bursa
Abi bizim Türklerin yaptığı oyunlar dandik oluyor.Almanlarla iş birliği yaparsak güzel olur.Crysis oyunu Türk-Alman yapımı biliyorsunuz... :)
 

vakanuvis

Süper Üye
5 Mar 2011
604
976
Abi bizim Türklerin yaptığı oyunlar dandik oluyor.Almanlarla iş birliği yaparsak güzel olur.Crysis oyunu Türk-Alman yapımı biliyorsunuz... :)

"Fang Wolf"... Yok be "atıl kurt"un Almancası hiç de hoş olmadı... Türk'ün Türk'ten "Atıl kurt"u yoktur bence :O)
 

''Yiğit''

Aktif Üye
8 Nis 2012
400
234
Mudanya/Bursa
Almanca olması zorunlu değil ki zaten,bilirsiniz ki oyunlara Fransızca,Ingilizce gibi diller de ekliyorlar.Crysis de Türkçe dil de vardı.Eğer yapılırsa kesin Türkçe dil de olur.
 

cobra

Süper Üye
23 Kas 2009
528
1,398
Kahraman üzerine yapılmış oyunlar tutmaz , Süperman gibi büyük bir isimin üzerine bile nesillerdir iyi bir oyun yapılamadı, bence yapılması gereken mistik öğeler ve türk tarihinin karışımı olan bir RPG (Rol yapma oynunu) olmalı bu şekilde seçilebilen karakter sınıfı çizgiroman kahramanlarından uyarlanmış olabilir örnek olarak hemen hemen her kılıç ve büyü türü RPG oyunlarda barbar sınıfı Conan'dan uyarlanmıştır bu şekilde iyi bir hikayeye sahip bir oyunun başarılı olabileceğini düşünüyorum
 

WebHead

Kıdemli Üye
17 Ara 2011
134
153
Scotland Yard
Aslında çok çok az piyasadan koparak, şahane oyunlar çıkartılabileceğini düşünüyorum.

Böyle anlamsız bir giriş yaptıktan sonra, şimdi açarak rahat rahat yazımı yazabilirim.

Şimdi bir kere baştan bir hedef olmalı. Oyunu kime satacaksınız, hedef kitlenin yaş ortalaması nedir, oyunun türü ne olacak, olan türde benzerlerinden ne kadar esinlenilecek, yapım için ne kadar zaman var, ayrılacak bütçe nedir ve aklıma gelmeyen bir kaç şey daha...

En ama en önemli konu, oyunu kime satacağınız.

Kimse kusura bakmasın, konuya subjektif bir bakış açısı getirmek istiyorum. Şu gün oyunlara baktığınız zaman, oyuncuyu elinden tutan, "köşede bekle iyileşirsin" kıyağıyla, iki tane de ara sahne serpiştirip sözde konu ekleyen çöp yapımlar var. Açıkça satış rakamları ve bol puanlı oyun incelemelerini baz almıyorum, bu konuya da şimdilik burada nokta koyuyorum.

Subjektif bakış açısı demiştim, bence yapılacak bir yerli fantastik oyununun hitap edeceği yaş aralığında ki taban yaş benimkisi olmalı(25). İlla basit bir örnekle açıklayacaksam da, günümüzde en bilinen karakter olan Tarkan, en en iyi ihtimalle Vang Yu'ya kafa atan Tarkan. Her ne kadar başta Umut Sarıkaya karikatürlerinde bu tip karakterlere yer verse de genç dediğimiz 15 - 20 yaş arasını oluşturan kitlenin ki bu aynı zamanda en çok bilgisayar oynayan kitleye tekabül ediyor, Tarkan'ı bilmediği bir gerçek. O bakımdan bence Heroes of Might and Magic ile sabahlamış, Alone in the Dark ile yusuflamış, Sanitarium ile ağlamış, Planescape Torment ile akıl sınırlarını zorlamış, Diablo ile cehennemi tanımış, Baldur's Gate ile büyü yapmayı öğrenmiş, Dungeon'la kağıt kalem ve pusula ile harita çizip okumayı öğrenmiş, Syndicate ile taktik yapmayı öğrenmiş, Full Throttle ile Harley ve Heavy Metal'in dibine vurmuş olan bizlere hitap etmesini isterdim, istiyorum... Bu da böyle biline!!!

Konu bulma konusunda açıkçası zorluk çekileceğini zannetmiyorum. Lakin konunun nasıl işleyeceği çok önemli. Eğer ki Crysis benzeri "önüne çıkanı öldür yiğenim, biz alt yazıda konuyu anlatacağız" tarzında yaklaşılacak bir oyun, hem klon damgası yemesi kaçınılmazdır hem de kısa ömürlüdür. Bitirilir ve bir kenara koyulur. Rol yapma derseniz öyle bir arka hikaye yazmak zorundasınız ki, bu ömrü yer bitirir. Hikaye dönüm noktalarını çok iyi yakalamak ve bağlamak zorundasınız. Ayrıca bilinen karakterleri kontrol etmeniz, yapabileceğiniz en büyük hata olur. Çünkü bakış açınız kendi bakış açınızdan ziyade, yönetmenin bakış açısı olur. Bu da kahramanların beyaz perde uyarlamalarında ki gibi hüsranla sonuçlanır.

Sırf burada belki görürde, o etkinlikte dile getirir diye yazdım :)
 

tumo05

Çeviri & Balonlama
5 Şub 2010
106
136
yadırgamış gibi olmayayım ama:
"Bir oyun vardı Çanakkale Savaşı hakkındaydı, betasındaydı ve Türk yapımıydı...
-bahsedilen oyun yaklaşık 4-5 yıl önce betasını vermiş ancak bir daha kendisinden haber alınamamıştır."
hevesim kursağımda kalmıştı, ilk 3 yıl kendisini beklemiştim ama hiç ses çıkmadı, ben de ümidi kesdim.
bence önemli olan konu değil- aslında baya önemli ama konu bu değil- ORTADA BİR OYUN OLMASI!
Yapın artık bir oyun arkadaşım-gerçi ben daha iyisini yapamam ama-! istersen turkish packman olsun ama turkish olsun.-
neyse bir Mount&Blade, Crysis falan oynarız artık.

NOT: YER YER KONUNUN DIŞINA ÇIKTIĞIM VE KONUYU BULANDIRDIĞIM İÇİN ÖZÜR DİLERİM.-VE DE BAYA SAÇMALADIĞIM İÇİN :)
 
Üst