Ünol Büyükgönenç - Güzel Günler Göreceğiz

funghu

Aktif Üye
13 Şub 2021
456
5,428
İstanbul


01 - Hasret
02 - Yapıyla Yapıcılar
03 - Tairyo Uati Komi
04 - Japon Balıkçısı
05 - Bulutlar Adam Öldürmesin
06 - Arabacı Salih
07 - Dışarda Kar Yağıyor
08 - Dışarda Bahar Geldi
09 - Aynı Daldaydık
10 - Nikbinlik
11 - Odam Kireç Tutmuyor



320 kbps, 44100 hz, 2 kanal

Ünol Büyükgönenç (d. 1946, İstanbul) Türk şarkıcı, gitarist ve besteci. Cem Karaca ve Kardaşlar ile yaptığı çalışmalar dışında, solo kariyeriyle de tanınır. 1979 yılında üç dalda Altın Mikrofon birincisidir. (Vikipedi)​
 

Ray Luca

Aktif Üye
11 Tem 2016
360
1,378
Çengelköy
Japon Balıkçısı'nı ben Burak Bora'dan biliyordum. Şimdi dinledim de ikisi farklı bestelermiş güfteler aynı olsa da.
Teşekkürler paylaşımınız için.
 

aksamsefasi

Süper Üye
5 Eki 2018
3,810
76,674
İzmir
Bence Nazım ustayı en güzel yorumlayan kişidir, müziğe devam etmemesi çok üzücü. bildiğim kadarıyla tek kaseti bu. mübalasız binlerce kere bıkmadan tekrar tekrar dinlemişimdir. her kar yağdığında "dışarda kar yağıyor"u dinlerdik ya da söylerdik.
 

funghu

Aktif Üye
13 Şub 2021
456
5,428
İstanbul
Bence Nazım ustayı en güzel yorumlayan kişidir, müziğe devam etmemesi çok üzücü. bildiğim kadarıyla tek kaseti bu. mübalasız binlerce kere bıkmadan tekrar tekrar dinlemişimdir. her kar yağdığında "dışarda kar yağıyor"u dinlerdik ya da söylerdik.

Bu kaseti dinleye dinleye pert edip, 2-3 kere satın almışlığım vardır.
Bu kasette bana en ilginç gelen nokta, şarkılarda (Arabacı Salih, Yapıyla Yapıcılar gibi) bolca efekt kullanılmış olmasıdır. Müziğimizin geneline baktığımızda bu tarz efektler kullanılması çok nadirdir.
 

aksamsefasi

Süper Üye
5 Eki 2018
3,810
76,674
İzmir
Bu kaseti dinleye dinleye pert edip, 2-3 kere satın almışlığım vardır.
Bu kasette bana en ilginç gelen nokta, şarkılarda (Arabacı Salih, Yapıyla Yapıcılar gibi) bolca efekt kullanılmış olmasıdır. Müziğimizin geneline baktığımızda bu tarz efektler kullanılması çok nadirdir.
evet, nekadar nadir bilmiyorum ama ben başka örneğine rastlamadım, en çok da arabacı salihteki efektleri ağızıyla çıkartmasına bayılırım
 

agartan

Onursal Üye
28 Haz 2019
1,220
11,308

evet, nekadar nadir bilmiyorum ama ben başka örneğine rastlamadım, en çok da arabacı salihteki efektleri ağızıyla çıkartmasına bayılırım

Yetmişli yılların başlarından başlayarak, özellikle "Anadolu Rock" tarzında müzik yapan sanatçılarımız bu tarz ses efektlerini başarıyla kullanmışlardı.

Ünol Büyükgönenç'in tek albümü olabilir belki; ancak
-ben bir Cem Karaca hayranıyım, özellikle '80 öncesinin- Cem Karaca & Kardaşlar, Ersen & Kardaşlar ve
Fikret Hakan & Kardaşlar ile çalışmaları çok dikkat çekicidir.


Cem Karaca & Kardaşlar (Ünol Büyükgönenç) ile yaptığı saykodelik Acı Doktor (1971) -bir 45'lik plak, arkalı önlü- albümünü, bugünkü teknolojinin müziğe getirdiği imkanları kullanarak
herhangi bir müzik sanatçımızın yapabileceğini sanmıyorum.


Böyle ses efektlerini -ilk aklıma gelenler-
Cem Karaca & Dervişan "Maden Ocağının Dibinde (1977)" kazma kürek ile yapmışlardı.

Cem Karaca & Kardaşlar (Ünol Büyükgönenç) "Dadaloğlu (1970)" bateri ile dörtnala giden atların nal sesleri (özellikle uzun versiyon olanı öneririm)

Yine Cem Karaca & Moğollar "İhtarname (1975)" bildiğiniz daktilo ile giriş ve final vardır. Finalde, yazılan kağıt tek hamle ile silindirden çıkartılır,
buruşturulur, çöp kutusuna atılır. Daktiloyu bir müzik aleti gibi kullanan ise, Cahit Berkay'dır.


Kimine at vermiş eştirir gezer / Kimine aşk vermiş coşturur gezer
Kimine mal vermez koşturur gezer / Sanki bunu zengin etmek zor gibi...

Bir kısmına yayla vermiş köy vermiş / Bir kısmına büyük büyük pay vermiş
Sevdiğine güzellikle boy vermiş / Al yanaklar şule verir nur gibi...

Kimine saz vermiş çalar eğlenir / Kimi zevk içinde güler eğlenir
Veysel gözyaşları siler eğlenir / Yeter gayrı yumma gözün kör gibi...


Aşık Veysel'in bu şiirini besteleyen Fikret Kızılok, ritm olarak iki tane taş kullanmıştı. (1970)

Ve son olarak Melike Demirağ & Dün, Bugün, Yarın (Şanar Yurdatapan) ile "Yarın Güneş Yine Doğacak (1977)" doğa olaylarını müzik aletleriyle yapmıştı.

Bu saydıklarımı YouTube platformunda bulabilirsiniz, ancak malum, platformun ses düzeyi 128 kb/s, çok düşük.

Saygılar.

*
 
Son düzenleme:

funghu

Aktif Üye
13 Şub 2021
456
5,428
İstanbul
Yetmişli yılların başlarından başlayarak, özellikle "Anadolu Rock" tarzında müzik yapan sanatçılarımız bu tarz ses efektlerini başarıyla kullanmışlardı.

Ünol Büyükgönenç'in tek albümü olabilir belki; ancak
-ben bir Cem Karaca hayranıyım, özellikle '80 öncesinin- Cem Karaca & Kardaşlar, Ersen & Kardaşlar ve
Fikret Hakan & Kardaşlar ile çalışmaları çok dikkat çekicidir.


Cem Karaca & Kardaşlar (Ünol Büyükgönenç) ile yaptığı saykodelik Acı Doktor (1971) -bir 45'lik plak, arkalı önlü- albümünü, bugünkü teknolojinin müziğe getirdiği imkanları kullanarak
herhangi bir müzik sanatçımızın yapabileceğini sanmıyorum.


Böyle ses efektlerini -ilk aklıma gelenler-
Cem Karaca & Dervişan "Maden Ocağının Dibinde (1977)" kazma kürek ile yapmışlardı.

Cem Karaca & Kardaşlar (Ünol Büyükgönenç) "Dadaloğlu (1970)" bateri ile dörtnala giden atların nal sesleri (özellikle uzun versiyon olanı öneririm)

Yine Cem Karaca & Moğollar "İhtarname (1975)" bildiğiniz daktilo ile giriş ve final vardır. Finalde, yazılan kağıt tek hamle ile silindirden çıkartılır,
buruşturulur, çöp kutusuna atılır. Daktiloyu bir müzik aleti gibi kullanan ise, Cahit Berkay'dır.


Kimine at vermiş eştirir gezer / Kimine aşk vermiş coşturur gezer
Kimine mal vermez koşturur gezer / Sanki bunu zengin etmek zor gibi...

Bir kısmına yayla vermiş köy vermiş / Bir kısmına büyük büyük pay vermiş
Sevdiğine güzellikle boy vermiş / Al yanaklar şule verir nur gibi...

Kimine saz vermiş çalar eğlenir / Kimi zevk içinde güler eğlenir
Veysel gözyaşları siler eğlenir / Yeter gayrı yumma gözün kör gibi...


Aşık Veysel'in bu şiirini besteleyen Fikret Kızılok, ritm olarak iki tane taş kullanmıştı. (1970)

Ve son olarak Melike Demirağ & Dün, Bugün, Yarın (Şanar Yurdatapan) ile "Yarın Güneş Yine Doğacak (1977)" doğa olaylarını müzik aletleriyle yapmıştı.

Bu saydıklarımı YouTube platformunda bulabilirsiniz, ancak malum, platformun ses düzeyi 128 kb/s, çok düşük.

Saygılar.

*


Verdiğiniz detaylı bilgiler için teşekkür ederim, agartan.
Ben de şunları buldum:

Kızılırmak - Gidenlerin Ardından - Hayali Gönlümde (Girişte su sesi)
Kızılırmak - Günde Dün - Sivas (Girişte kalp atış sesi)
Hasan Yükselir - Göç Türküleri - Kırat (At yürüyüşü sesi)
Grup Yorum - Cemo - Mehmet (Sloganlar)
Grup Yorum - Cemo - İnsan Pazarı (Satıcıların sesleri)
Grup Yorum - Haziranda Ölmek Zor - Berivan (Helikopter sesi)
Alaaddin Us - Yurdumun Trenleri - Yurdumun Trenleri (Tren sesi)
Derdiyoklar - Koleksiyon - Yaşayın Hayvanlar (Eşek zırlaması, köpek havlaması)

Akılma başka eserler de geliyor, ama emin olmadan yazmayayım. Saygılarımla.
 

funghu

Aktif Üye
13 Şub 2021
456
5,428
İstanbul
Çeşitli efektlerin kullanıldığı birkaç ezgi daha ekleyeyim:

Yaşar Kemal Alim - Sabahın Seherinde (Ezan sesi)
İrfan Gürdal - Atlının Türküsü - Cirit Havası (At kişnemesi, at yürüyüşü)
Zülfü Livaneli - Gökyüzü Herkesindir - Gökyüzü Herkesindir (Ambulans sesi, tv/radyo haberler, korna sesleri)
Zülfü Livaneli - Yangın Yeri - Hâkim Bey (Daktilo sesi)
Yaşar Kemal Alim - Sabahın Seherinde (Girişte ezan sesi)
Cem Karaca - Töre - 33 Kurşun (Ezan sesi - orijinal versiyonda)
Karmate - Nayino - Yağmur (Su sesi)
Seydi & Zerrin Özer - Car-ı Yek - Ah İstanbul (Martı sesleri)
Seyir Defteri - Tırışkadan Nağmeler - Eminönünde Sabah (Vapur ve martı sesleri)
Seyir Defteri - Tırışkadan Nağmeler - Bir Kentin Kıyısında (Çocuk sesleri)
Grup Ekin - Bize Ölüm Yok - Gecekondu Sokakları (Çocuk sesleri)
Özgürlük Türküsü - Gününü Umuda Ayarla - Sevcan (Çocuk sesleri)
Edip Akbayram - Türküler Yanmaz - Bekle Bizi Istanbul (Martı sesleri)
Erol Kar - Ağlama Sevgili Yurdum - Kurşunlanmış Körpe Şiir (Martı sesleri)
Grup Yorum - Gel ki Şafaklar Tutuşsun - Madenciye Ağıt (Su damlaları, Kazma sesleri)
Grup Yorum - Sıyrılıp Gelen - Mapushane (Sonlarda ayak ve ıslık sesleri)
 
Üst