agartan
Onursal Üye
- 28 Haz 2019
- 1,220
- 11,307
The Picture Of Dorian Gray (1945) *Oscar*
Yönetmen: Albert Lewin
Senaryo: Albert Lewin, Oscar Wilde
Müzik: Herbert Stothart
Ülke: ABD
Tür: Dram, Fantastik, Korku
Süre: 110 dk
Vizyon Tarihi: 01 Mart 1945 (ABD)
Dil: İngilizce
Bütçe: $3,5 M
Çekim Yeri: Culver City, California, ABD
IMDb Rating: 7.5
*Oscar* 1946, En İyi Siyah - Beyaz Görüntü Yönetimi: Harry Stradling Sr.
"Golden Globe" 1946, En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Angela Lansbury
"Hugo" 1946, En İyi Uyarlama Senaryo: Albert Lewin
Sunum: 0,98 GB, Siyah - Beyaz 720p, orijinal dilde ve Türkçe altyazısı yanındadır.
The Picture Of Dorian Gray:
"Loş ışıkta tuvalin üzerindeki iğrenç yüzün kendisine sırıttığını görünce ressamın dudaklarından bir korku nidası çıktı.
İfadesinde onu iğrenme ve tiksinmeyle dolduran bir şey vardı.
Aman tanrım!
Baktığı Dorian Gray'in kendi yüzüydü!
Korku, her ne ise, o muhteşem güzelliği henüz tamamen bozmamıştı."
Bir dilek isteyen,
bu dileği elde eden ve sonra da bu dileği mümkün olan her şekilde kullanmaya karar veren bir adamın hikayesi.
Hikaye hakkında söylenecek fazla bir şey yok ve herkesin zaten bildiğini varsayıyorum.
Bunun yerine öveceğim şey, yönetmen Albert Lewin'in burada yaptığı harika iş.
Kaynak malzemeye mükemmel şekilde uyan bir tür duyarlılığa sahip; ancak en önemlisi,
filmin romanı tahrif etmesine izin vermeyen, güzel ve/ama ürkütücü bir yöntem kullanmış.
Gizemin karanlık atmosferi, çarpıcı siyah beyaz görüntü yönetimi ve gölgelerin en iyi derecede kullanımıyla harika bir şekilde çekilmiş.
Benim açımdan en ilginç şey, Hurd Hatfield'ın Dorian Gray olarak seçilmesiyle ilgili.
Romanı geçmişte bir kaç kez okudum, bu yüzden Dorian Gray'in nasıl bir adam olması gerektiğini ve
nasıl görünmesi gerektiğini zihnimde canlandırmıştım;
ancak bu oyuncu seçimi, filme korku tarafında bir ivme kazandırmış.
Yakışıklı bir adamın çirkin, deforme olmuş bir yaratık yerine canavar olarak kullanılması,
herkesi rüya gibi, kutsal bir görünümle aldatan dış güzelliğin gizlediği kötülüğü tasvir etmek için harikadır.
Ancak en etkileyici olan, portrenin konseptidir.
Elbette yapımcılar bu iğrenç resmi nasıl sunacaklarına karar vermeli ve bunu harika bir üslupla yapmalıydılar;
sadece gerçek bir korku görüntüsü değil, siyah beyaz bir filmde birdenbire portrenin iğrenç renklerine boğuluyoruz.
Portrenin göründüğü sahnelerin renklendirilmesi fikri ile,
aslında portrenin Dorian'ın kendisinin yaşadığı hayattan ne kadar daha canlı olduğunu anlıyoruz.
Dorian Gray'in portresinin son versiyonunun orijinal tuvali
- Ivan Albright tarafından yapılmış yoz ve yıpranmış Dorian -
Chicago Sanat Enstitüsünde sergilenmektedir.
Hurd Hatfield, ikinci kez bir sinema filminde görünmüştü.
'Dorian Gray' başarısı ile, uzun yıllar ismiyle anıldı, ancak bir kez daha bu oyunculuğu tekrarlayamadı.
Yirmi yaşındaki Angela Lansbury'nin ise üçüncü filmiydi.
Saygılarımla.
*
Yönetmen: Albert Lewin
Senaryo: Albert Lewin, Oscar Wilde
Müzik: Herbert Stothart
Ülke: ABD
Tür: Dram, Fantastik, Korku
Süre: 110 dk
Vizyon Tarihi: 01 Mart 1945 (ABD)
Dil: İngilizce
Bütçe: $3,5 M
Çekim Yeri: Culver City, California, ABD
IMDb Rating: 7.5
*Oscar* 1946, En İyi Siyah - Beyaz Görüntü Yönetimi: Harry Stradling Sr.
"Golden Globe" 1946, En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Angela Lansbury
"Hugo" 1946, En İyi Uyarlama Senaryo: Albert Lewin
Sunum: 0,98 GB, Siyah - Beyaz 720p, orijinal dilde ve Türkçe altyazısı yanındadır.
The Picture Of Dorian Gray:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
"Loş ışıkta tuvalin üzerindeki iğrenç yüzün kendisine sırıttığını görünce ressamın dudaklarından bir korku nidası çıktı.
İfadesinde onu iğrenme ve tiksinmeyle dolduran bir şey vardı.
Aman tanrım!
Baktığı Dorian Gray'in kendi yüzüydü!
Korku, her ne ise, o muhteşem güzelliği henüz tamamen bozmamıştı."
Bir dilek isteyen,
bu dileği elde eden ve sonra da bu dileği mümkün olan her şekilde kullanmaya karar veren bir adamın hikayesi.
Hikaye hakkında söylenecek fazla bir şey yok ve herkesin zaten bildiğini varsayıyorum.
Bunun yerine öveceğim şey, yönetmen Albert Lewin'in burada yaptığı harika iş.
Kaynak malzemeye mükemmel şekilde uyan bir tür duyarlılığa sahip; ancak en önemlisi,
filmin romanı tahrif etmesine izin vermeyen, güzel ve/ama ürkütücü bir yöntem kullanmış.
Gizemin karanlık atmosferi, çarpıcı siyah beyaz görüntü yönetimi ve gölgelerin en iyi derecede kullanımıyla harika bir şekilde çekilmiş.
Benim açımdan en ilginç şey, Hurd Hatfield'ın Dorian Gray olarak seçilmesiyle ilgili.
Romanı geçmişte bir kaç kez okudum, bu yüzden Dorian Gray'in nasıl bir adam olması gerektiğini ve
nasıl görünmesi gerektiğini zihnimde canlandırmıştım;
ancak bu oyuncu seçimi, filme korku tarafında bir ivme kazandırmış.
Yakışıklı bir adamın çirkin, deforme olmuş bir yaratık yerine canavar olarak kullanılması,
herkesi rüya gibi, kutsal bir görünümle aldatan dış güzelliğin gizlediği kötülüğü tasvir etmek için harikadır.
Ancak en etkileyici olan, portrenin konseptidir.
Elbette yapımcılar bu iğrenç resmi nasıl sunacaklarına karar vermeli ve bunu harika bir üslupla yapmalıydılar;
sadece gerçek bir korku görüntüsü değil, siyah beyaz bir filmde birdenbire portrenin iğrenç renklerine boğuluyoruz.
Portrenin göründüğü sahnelerin renklendirilmesi fikri ile,
aslında portrenin Dorian'ın kendisinin yaşadığı hayattan ne kadar daha canlı olduğunu anlıyoruz.
Dorian Gray'in portresinin son versiyonunun orijinal tuvali
- Ivan Albright tarafından yapılmış yoz ve yıpranmış Dorian -
Chicago Sanat Enstitüsünde sergilenmektedir.
Hurd Hatfield, ikinci kez bir sinema filminde görünmüştü.
'Dorian Gray' başarısı ile, uzun yıllar ismiyle anıldı, ancak bir kez daha bu oyunculuğu tekrarlayamadı.
Yirmi yaşındaki Angela Lansbury'nin ise üçüncü filmiydi.
Saygılarımla.
*
Son düzenleme: