TARZAN ve ARAP KADRİ
19 Nisan 1999 tarihinde ölen Tekin Aral'ın yarattığı Tarzan ve Arap Kadri başlığı, Edgar Rice Burroughs'un Tarzan'ına öykünmesine rağmen onun ve yaşamının bir parodisi olmuştur. İlk kez 1976 yılında Fırt dergisinde İrfan Sayar'ın fırçasından boy gösteren Tarzan ve Arap Kadri, ormanda adalet mekanizmasının işlemesini sağlarken kendi otoritesini ve hükmünü yürütmeyi kafasına koyan Tarzan ile onun patavatsız ve fütursuz tanışı 'Arap' lakaplı bir zenci olan Kadri'nin mizah dolu karelerden oluşan bir sayfalık öykülerinden oluşmaktadır.
İrfan Sayar'dan Tarzan ve Arap Kadri öyküsü.
Tarzan başlığıyla yayınlanan ilk maceralarında beline doladığı sarı benekleri olan kırmızı postu haricinde üzerinde başka giysisi olmayan, karısı Ceyn ile kendisine ormanı mekan tutmuş bir maceracıdır. Ancak iri yarı, esmer tenli, ayağında arkasına bastığı siyah papuçları ve bacak girişi dizlerine kadar sarkık beyaz donuyla seriye sonraki öykülerde dahil olan Arap Kadri tiplemesiyle birlikte başlık, yayınlandığı dergide ön plana çıkmıştır. Tarzan, kendisini sürekli şaşırtan ve hegomonyasına sekte vuran tavırlar sergileyen Kadri ile sürekli karşı karşıya kalmıştır. Arap Kadri, elinden düşürmediği tespihi çekerken ortalığı da kendi rahat edeceği hale sokmaya çalışmaktan vazgeçmeyen bir tiplemedir. Ormanın ortasında yaşamasına rağmen medeniyetin ayak izlerini takip ederek, çamaşır makinesi, televizyon, video alan Tarzan'a karşılık, Kadri 'antimedeni' konumda kalmaktadır. Zira, rakı içmek için yeniden sünnet olmayı bile göze alacak denli alkol düşkünüdür. Ancak çok sevdiği rakıyı içmeye başladıktan sonra kendini kaybettiği için yanında durulması güç biri olması, onun da hissiyatının olmasına engel değildir. Kabilelerden birinin reisinin kızı olan Çikita'ya ezelden beri vurgun olan Arap Kadri, bir türlü onu elde etmesini sağlayacak adımı atmayı başaramamıştır. Aşkının depreştiği dönemlerde Tarzan da ondan birikmiş intikamlarını alacak fırsatları yakalar. Bu durumlarda Kadri'den bezmiş diğer orman hayvanları ve Tarzan'ın maymunu Çita da onun değişmez yardımcılarıdır.
Latif Demirci'den Tarzan ve Arap Kadri öyküsü.
1980'lerin ortasından sonra Tarzan ve Arap Kadri'ye dönüşen seriyi uzun yıllar Latif Demirci çizmiş, ara sıra da Nuri Kurtcebe onun yerini almıştır. Ondan sonra Aral'ın yazdığı öyküleri en uzun süre çizen ressam ise Turgay Tüysüz olmuştur. 1978'deki Mikrop denemesinde ise Hasan Kaçan bu dergide Tarzan başlığıyla karakter için bantlar hazırlamıştır. Bir dönemde de Aral'ın yazdığı Tarzan ve Arap Kadri öyküleri, Fırt dergisi çizerleri arasından birinin hazırladığı sayfalardan okuruna ulaşmıştır. Ayrıca Gırgır ve Fırt dergilerinin Ertuğrul Akbay'a satılması üzerine başlık hem Fırt'da hem de Fırfır'da aynı anda yayınlanmaya başlamıştır. Fırt'daki maceralar çizer Nevzat Zeylan'ın elinden daha bir siyasi kıvama bulaşarak ve eski atmosferini kaybederek bir süre daha devam etmiştir. Sık sık başbakan, belediye başkanı ve diğer siyasilerin uğrak yeri olan Tarzan ve Arap Kadri'nin sevimli ormanı imaj değiştirmiştir. Başlık 1993'den itibaren Aral'ın bulduğu espriler ve Erdoğan Oğultekin'in çiziminden yeni maceralar yaşamıştır. Bu arada Tekin Aral ve Latif Demirci ile Nuri Kurtcebe tarafından hazırlanan bazı maceraları Tarzan ve Tarzan ve Arap Kadri Özel Albümü 2 adıyla Fırt Dergisi Yayını olarak, 1984 ve 1987 yılında olmak üzere iki kez albüm formatında basılmıştır.
Nuri Kurtcebe elinden çıkmış bir Tarzan ve Arap Kadri öyküsü.
Tarzan ve Arap Kadri albüm kapağı.
19 Nisan 1999 tarihinde ölen Tekin Aral'ın yarattığı Tarzan ve Arap Kadri başlığı, Edgar Rice Burroughs'un Tarzan'ına öykünmesine rağmen onun ve yaşamının bir parodisi olmuştur. İlk kez 1976 yılında Fırt dergisinde İrfan Sayar'ın fırçasından boy gösteren Tarzan ve Arap Kadri, ormanda adalet mekanizmasının işlemesini sağlarken kendi otoritesini ve hükmünü yürütmeyi kafasına koyan Tarzan ile onun patavatsız ve fütursuz tanışı 'Arap' lakaplı bir zenci olan Kadri'nin mizah dolu karelerden oluşan bir sayfalık öykülerinden oluşmaktadır.
İrfan Sayar'dan Tarzan ve Arap Kadri öyküsü.
Tarzan başlığıyla yayınlanan ilk maceralarında beline doladığı sarı benekleri olan kırmızı postu haricinde üzerinde başka giysisi olmayan, karısı Ceyn ile kendisine ormanı mekan tutmuş bir maceracıdır. Ancak iri yarı, esmer tenli, ayağında arkasına bastığı siyah papuçları ve bacak girişi dizlerine kadar sarkık beyaz donuyla seriye sonraki öykülerde dahil olan Arap Kadri tiplemesiyle birlikte başlık, yayınlandığı dergide ön plana çıkmıştır. Tarzan, kendisini sürekli şaşırtan ve hegomonyasına sekte vuran tavırlar sergileyen Kadri ile sürekli karşı karşıya kalmıştır. Arap Kadri, elinden düşürmediği tespihi çekerken ortalığı da kendi rahat edeceği hale sokmaya çalışmaktan vazgeçmeyen bir tiplemedir. Ormanın ortasında yaşamasına rağmen medeniyetin ayak izlerini takip ederek, çamaşır makinesi, televizyon, video alan Tarzan'a karşılık, Kadri 'antimedeni' konumda kalmaktadır. Zira, rakı içmek için yeniden sünnet olmayı bile göze alacak denli alkol düşkünüdür. Ancak çok sevdiği rakıyı içmeye başladıktan sonra kendini kaybettiği için yanında durulması güç biri olması, onun da hissiyatının olmasına engel değildir. Kabilelerden birinin reisinin kızı olan Çikita'ya ezelden beri vurgun olan Arap Kadri, bir türlü onu elde etmesini sağlayacak adımı atmayı başaramamıştır. Aşkının depreştiği dönemlerde Tarzan da ondan birikmiş intikamlarını alacak fırsatları yakalar. Bu durumlarda Kadri'den bezmiş diğer orman hayvanları ve Tarzan'ın maymunu Çita da onun değişmez yardımcılarıdır.
Latif Demirci'den Tarzan ve Arap Kadri öyküsü.
1980'lerin ortasından sonra Tarzan ve Arap Kadri'ye dönüşen seriyi uzun yıllar Latif Demirci çizmiş, ara sıra da Nuri Kurtcebe onun yerini almıştır. Ondan sonra Aral'ın yazdığı öyküleri en uzun süre çizen ressam ise Turgay Tüysüz olmuştur. 1978'deki Mikrop denemesinde ise Hasan Kaçan bu dergide Tarzan başlığıyla karakter için bantlar hazırlamıştır. Bir dönemde de Aral'ın yazdığı Tarzan ve Arap Kadri öyküleri, Fırt dergisi çizerleri arasından birinin hazırladığı sayfalardan okuruna ulaşmıştır. Ayrıca Gırgır ve Fırt dergilerinin Ertuğrul Akbay'a satılması üzerine başlık hem Fırt'da hem de Fırfır'da aynı anda yayınlanmaya başlamıştır. Fırt'daki maceralar çizer Nevzat Zeylan'ın elinden daha bir siyasi kıvama bulaşarak ve eski atmosferini kaybederek bir süre daha devam etmiştir. Sık sık başbakan, belediye başkanı ve diğer siyasilerin uğrak yeri olan Tarzan ve Arap Kadri'nin sevimli ormanı imaj değiştirmiştir. Başlık 1993'den itibaren Aral'ın bulduğu espriler ve Erdoğan Oğultekin'in çiziminden yeni maceralar yaşamıştır. Bu arada Tekin Aral ve Latif Demirci ile Nuri Kurtcebe tarafından hazırlanan bazı maceraları Tarzan ve Tarzan ve Arap Kadri Özel Albümü 2 adıyla Fırt Dergisi Yayını olarak, 1984 ve 1987 yılında olmak üzere iki kez albüm formatında basılmıştır.
Nuri Kurtcebe elinden çıkmış bir Tarzan ve Arap Kadri öyküsü.
Tarzan ve Arap Kadri albüm kapağı.