Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Çizgi romanı bize sevdiren isim çoğu çizgi romanı okumadan sırf kapaklarına hayran olduğum için aldığım çok çizgi roman olmuştur.
Aslan ŞÜKÜR abimiz çok espirili cana yakın birisidir.Kendisi ile bir çok etkinlikte tanışıp muhabbet ettiğimden biliyorum.Sevgi dolu hala içinde çizme aşkı devam ediyor.
Allah Aslan ŞÜKÜR abimize sağlıklı uzun ömürler versin.
Seni çok seviyoruz.
Türkiye'nin en ünlü, en sevilen ancak ismi bir o kadar az bilinen kapak ressamı olan Aslan Şükür, 1945 yılında Samsun'un Bafra ilçesinde doğmuştur. İlkokulu Samsun'da okuduktan sonra İstanbul'a gelmiş, 1962 yılında Bab-ı Ali ile tanışmıştır. Özellikle Hayat ve Akşam'da yoğun olarak çalışmış, Nebioğlu Yayınevi ile de ilişkileri olmuştur.
Gençliğinde kendisini en çok etkileyen ressamların Remzi Türemen ve Nehar Tüblek olduğunu söylemiştir. Özellikle 80'li yıllarda Tay Yayınları'nın kapaklarından fırlayıp hayallerimize giren çizimleri ile zihnimize kazınmıştır.
Tay Yayınları'nın yayınladığı bütün çizgi romanların kapaklarını kendisi çizmiştir. Mandrake, Zagor, Kızılmaske, Mister No, Teksas, Tommiks, Judas, Yüzbaşı Volkan, Karaoğlan, Tom Braks, Atlantis vs vs'nin unutulmaz kapaklarını çizen ilüstratör için çoğu kişinin ortak kanısı, çizdiği kapakların orjinallerinden daha güzel olmasıdır. Ayrıca sözkonusu nefis kapaklar bir çeşit seksenli yıllar simgesi olarak da görülebilir. Çizdiği kapaklardaki kahramanların yüzlerinde, vücut hatlarında, kaslarında ve diğer uzuvlarında yaptığı gölgelendirmeler ve ayrıntılar nefistir. Kapakları, farkında olmasalar da bir sürü Türk okuyucunun beynine kazınmıştır. Bugün pek çoğumuz Zagor, Mister No vs dediğimizde ilk olarak aklımıza onun çizdiği kapakları getirmekteyiz.
Kapaklarının genel özelliği, çizimlerinin çoğunlukla büyük öfke içinde olmasıdır. Gülümseyen insanların olduğu kapaklar çok azdır. Ayrıca çizdiği karakterlerin neredeyse hepsinin suratı birbirine benzer, çok bariz farkları olanlar dışında örneğin Zagor'la Yüzbaşı Volkan'ın yüzleri birbirinin aynısıdır.
Kendisinin Tay Yayınları ile tanışması Yücel Köksal’ın sayesinde olmuştur. Bakırköy’de turistik eşyaların üzerine resimler çizen sanatçının çizdiği resimleri çok beğenince onu Tay Yayınları'nın sahibi Sezen Yalçıner'in yanına dötürür. Sezen Yalçıner çizimleri beğenir ve Aslan Şükür, Tom Braks ve Zagor kapaklarıyla işe başlar. Yıl 1971'dir. Bu yıldan itibaren Tay Yayınları kapanana dek kapakları Aslan çizer. Aynı dönem içinde başka yayınevlerine de çalışan Aslan Şükür, Nil Yayınları, Altın Kitaplar, İnkılap ve Aka, Öğün gibi bir çok yayınevine yüzlerce kapak yapar.
Olağanüstü güzellikteki kapaklarınızla, çizgiroman sevgimizi arttırdınız.
Çizdiğiniz o güzel kapakları uzun uzun incelemeden derginin iç sayfalarına
girdiğimi pek hatırlamıyorum. Bizlere ulaştırdığınız bu güzelliklere çok çok
teşekkür eder daha nice yıllar salıklı ve huzurlu yeni yaşlar dilerim..
Yıllarca bizlere, yüz binlerce kişiye
onca mutluluk yaşatan Aslan abimize
daha nice sağlıklı, keyifli, mutlu yaşlar,
yıllar dilerim, iyi ki doğdunuz, iyi ki
varsınız üstat.
Tay yayınları denince... Zagor, Kızılmaske, Mandrake, Mister No kapakları denince akla gelen ilk isim.. büyük usta... Bize çizgi romanları sevdiren, hayal dünyamızı geliştiren gizli kahramanımız, doğum gününüz kutlu olsun..