cagan73
Onursal Üye
- 17 Kas 2013
- 510
- 9,692
OECD’nin yaptığı Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2022 araştırma sonuçları yayımlandı: 491 sayfalık rapor özet adı altında 191 sayfa yayımlandı.
Türkiye 7 bölgeden, 196 okul ve 7250 öğrenciyle katıldı. Türkçe olarak 234 matematik, 115 fen, 36 yaratıcı düşünce, 197 okuma becerisi, toplam 582 soru soruldu.
Türkiye, 37 OECD ülkesi içinde 32., 81 ülke içinde 39. oldu. MEB, okuma becerilerinde Türkiye’nin pek çok ülkeyi geçtiğini ve önceki senelere göre sıralamada birkaç sıra öne geçtiğimizi müjdeledi…
……………………………………….
Sıralamada geçtiğimiz ülkeler ülkeler; Paraguay, Guatemala, El Salvador, Brunei, Costa Rika, Jamaica, Kamboçya gibi ülkeler…
Sıralamada birkaç sıra öne geçildiği doğru ama aşağı düşerek yükselmişiz yani Türk öğrenciler geçmişe göre 8-10 daha az doğru yanıt verirken sıralamada geçtiğimiz ülkeler bu sayıdan daha da az doğru yapmışlar.
MEB özetinde şöyle denmiş: Türkiye’deki öğrencilerin yüzde 42’si derslerin çoğunda veya tamamında verimli çalışmıyor. Yüzde 30’u öğretmenin söylediklerini dinlemiyor. Yüzde 23’ünün dijital cihazlardan dikkati dağılıyor. (Hatanın aslında çocuklarda olduğu vurgulanmış…)
Türk öğrencilerin en üst seviye yüzde 5’i Singapur ortalaması yani sıradan öğrencisine ancak yetişebiliyor.
Tüm alanlarda birinci olan Singapur, matematikte 575 puan iken, Türkiye 453 puanla alabilmiş. Bunu kabaca (20/18’e 20/4 gibi özetleyebiliriz)
PISA 2022 Raporu’nun yayınlanmayan bölümünde Direktör Schleicher, ülkelerin alt sıralardan kurtulmak için eğitim reformu yapmasını önermiş ve alt sıralardaki ülkelerde politikacıların yetersizliğine dikkat çekmiş.
Singapur başarısına; 1997 yılından beri uyguladığı, düşünen-öğrenen-sorgulayan, yenilikçi, takım halinde çalışma gibi olguları öğreterek ulaşmış görünüyor. Ayrıca en iyi öğrenciler öğretmenlik mesleğine yönlendirilmiş.
Singapur’da okul öncesi eğitim 3 yaşında başlıyor. 6 yaşına kadar çocuklara ana dil ve İngilizce becerileri, temel matematik ve fen bilimleri içeren, problem çözme kabiliyeti ile yaratıcılık faaliyetleri aşılanıyor.
Sadece ekonomik sonuç ne olmuş?
Kişi başına düşen milli gelir 72 bin dolar (Bu günkü kurla aylık 174.000 TL)
5,5 milyon nüfus ile 397 milyar usd gayri safi milli hasıla elde edilmiş. (Usd bazında Bir Singapur’lu 7 Türk’ten daha fazla hasıla sağlamış)
Çocuklarımıza verebileceğimiz en değerli hazine hiç kuşkusuz "bilgi"
Tüm ebeveyn ve öğretmenlere paylaştırmanız ricası ile...
Türkiye 7 bölgeden, 196 okul ve 7250 öğrenciyle katıldı. Türkçe olarak 234 matematik, 115 fen, 36 yaratıcı düşünce, 197 okuma becerisi, toplam 582 soru soruldu.
Türkiye, 37 OECD ülkesi içinde 32., 81 ülke içinde 39. oldu. MEB, okuma becerilerinde Türkiye’nin pek çok ülkeyi geçtiğini ve önceki senelere göre sıralamada birkaç sıra öne geçtiğimizi müjdeledi…
……………………………………….
Sıralamada geçtiğimiz ülkeler ülkeler; Paraguay, Guatemala, El Salvador, Brunei, Costa Rika, Jamaica, Kamboçya gibi ülkeler…
Sıralamada birkaç sıra öne geçildiği doğru ama aşağı düşerek yükselmişiz yani Türk öğrenciler geçmişe göre 8-10 daha az doğru yanıt verirken sıralamada geçtiğimiz ülkeler bu sayıdan daha da az doğru yapmışlar.
MEB özetinde şöyle denmiş: Türkiye’deki öğrencilerin yüzde 42’si derslerin çoğunda veya tamamında verimli çalışmıyor. Yüzde 30’u öğretmenin söylediklerini dinlemiyor. Yüzde 23’ünün dijital cihazlardan dikkati dağılıyor. (Hatanın aslında çocuklarda olduğu vurgulanmış…)
Türk öğrencilerin en üst seviye yüzde 5’i Singapur ortalaması yani sıradan öğrencisine ancak yetişebiliyor.
Tüm alanlarda birinci olan Singapur, matematikte 575 puan iken, Türkiye 453 puanla alabilmiş. Bunu kabaca (20/18’e 20/4 gibi özetleyebiliriz)
PISA 2022 Raporu’nun yayınlanmayan bölümünde Direktör Schleicher, ülkelerin alt sıralardan kurtulmak için eğitim reformu yapmasını önermiş ve alt sıralardaki ülkelerde politikacıların yetersizliğine dikkat çekmiş.
Singapur başarısına; 1997 yılından beri uyguladığı, düşünen-öğrenen-sorgulayan, yenilikçi, takım halinde çalışma gibi olguları öğreterek ulaşmış görünüyor. Ayrıca en iyi öğrenciler öğretmenlik mesleğine yönlendirilmiş.
Singapur’da okul öncesi eğitim 3 yaşında başlıyor. 6 yaşına kadar çocuklara ana dil ve İngilizce becerileri, temel matematik ve fen bilimleri içeren, problem çözme kabiliyeti ile yaratıcılık faaliyetleri aşılanıyor.
Sadece ekonomik sonuç ne olmuş?
Kişi başına düşen milli gelir 72 bin dolar (Bu günkü kurla aylık 174.000 TL)
5,5 milyon nüfus ile 397 milyar usd gayri safi milli hasıla elde edilmiş. (Usd bazında Bir Singapur’lu 7 Türk’ten daha fazla hasıla sağlamış)
Çocuklarımıza verebileceğimiz en değerli hazine hiç kuşkusuz "bilgi"
Tüm ebeveyn ve öğretmenlere paylaştırmanız ricası ile...
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.