Şekilli Fizik, Kimya, Bilim, Matematik, Biyoloji Sözlükleri

cagan73

Onursal Üye
17 Kas 2013
510
9,692
Gelişmiş ülkelerdeki eğitim sistemlerinde, henüz okul öncesi çağdan başlayarak felsefe ve bilimin sevdirilerek öğretilmeye çalışıldığını görebiliyoruz
Elbette bu pozitif gelişim, modern dünyanın son üç yüzyıldır sürekli geliştirdiği, sosyolojik bir evrimin sonucudur. Bu ülkelerde 3 yaşından itibaren bilim programları uygulanır, sorgulayıcı zihinler yetiştirilir ve topluma aktarılmaya çalışılır. Bunun sonucunda da üretken beyinler evrendeki tüm yapıyı keşfedebilecek ve değiştirebilecek kapasiteye doğru son hızla gitmektedir.
Az gelişmiş Ortadoğu ülkelerinde ise bilim ve felsefe yerine sorgulamadan inanmak ve itaat etmek, söyleneni düşünmeden uygulamak, her şeyi ezberleyerek hayata hazırlanmak ana toplumsal amaç haline getiriliyor zira bu şekilde yaşayan toplumlar her söylenene inanabilir ve kolaylıkla yönetilebilirler. İlahi konular başta olmak üzere bir şeylere sorgulamadan inanmak toplumu pasifize ediyor, bilimi geliştirmek yerine sadece teknolojiyi satın alıp kullanmaya çalışmaya yol açıyor.
3 yaştan itibaren, ilahi itaat eğitimi kaderci bir toplum yaratıyor, zaten bu dünya geçici deniyor. Bu durum ise malesef, "her şey yazıldığı gibi olacaksa çalışıp geliştirmeye ne gerek var, mevcut olanı satın alıp kullanalım ama bunların nasıl işe yaradığını öğrenmemize gerek yok" davranışına yol açmış durumda ve bunun sonucunda da az gelişmiş Ortadoğu ülkeleri bugün modern gelişmiş ülkelerin adeta tüketim kölesi haline gelmiştir.

Resimlerin üzerine tıklayarak okuyabilirsiniz:

-

-

-
 
Üst