R.I.P. 01 “Derrick” -- Yalnız ölenlerin evini temizleme şirketi - (Fransızca)

MelihAbi

Yeni Üye
9 Nis 2020
75
1,213
Istanbul

R.I.P. 01 “Derrick” -- Yalnız ölenlerin evini temizleme şirketi - (Fransızca)
(Senaryo: Gaët’s, Çizimler: Julien Monier)
(Yayınevi: , 2019 - Splitter, 2022)







Altı kitaptan oluşan “RIP” serisi, bir tür “olay mahallini temizleme hizmeti” veren tuhaf bir şirketin karanlık dünyasına götürüyor bizi.
Şirketin elemanları, normal ve aklı başında hiç kimsenin yapmayacağı pis bir iş yapıyorlar:

Yalnız yaşayan ve hiç gelip gideni olmayan bir insan tek başına öldüğünde, genellikle uzun süre kimsenin bu ölümden haberi olmaz.
Ta ki ev sahibi kirayı istemeye gelinceye veya komşular kokudan rahatsız olup polisi arayıncaya kadar.
Ama bazen de beklemekten çürümüş cesedin fark edilmesi uzun yıllar alabiliyor tabii.

İşte o noktada, polisteki “anlaşmalı memurlar” küçük bir rüşvet karşılığında hemen olayı bu şirkete haber veriyor
ve bizimkiler de gelip “olay mahallini temizliyor”.









Temizlikçilerin girdikleri evden herhangi bir değerli eşya almaları yasak, çünkü değerli şeyler şirket tarafından açık artırmada satılıyor.
Günün birinde, temizlik elemanlarından Derrick bu anlamsız hayat canına tak edince, bir evde bulduğu elmas yüzüğü şirkete teslim etmiyor,
satıp bu hayattan kurtulmak için kendine saklıyor.







Ama şirket yöneticileri bir şekilde elmas yüzüğün kaybolduğunu öğrenince, sadece Derrick’in değil herkesin rutin hayatı alt üst oluyor
ve olaylar korkunç bir şiddet sarmalına dönüşüyor.










Senaryoda “Rashomon” tekniği:
İlginç olan ayrıntı, çizgi romanın senaryo yazarı Gaët’s’in serinin devam kitaplarında “Rashomon” tekniğine başvurması:
Kurosawa’nın “Rashomon” filminde kullandığı meşhur senaryo tekniği, yani öyküdeki karakterlerin her birinin aynı olayı
kendi bakış açısıyla ve diğerlerinden farklı şekilde tekrar anlatması, burada da karşımıza çıkıyor:

Birinci kitapta, hayatında hiçbir şeyi başaramamış müzmin meczup Derrick, ikinci kitapta yaşlı mafya fedaisi eskisi Maurice,
üçüncü kitapta sivil polis Ahmed, dördüncü kitapta bariz geri zekâlı Albert, beşinci kitapta gizemli barmen kız Fanette
ve nihayet altıncı kitapta şiddet düşkünü ırkçı Eugéne, sırayla aynı hikâyeyi kendi açılarından anlatıyorlar.







Dikkat: Bazı panellerde aşırı derecede şiddet ve rahatsız edici görüntüler yer alıyor.
Az sayıda kişinin beğenisine hitap edecek karanlık bir çizgi roman var karşımızda.

Lütfen buradan indiriniz:




 
Son düzenleme:

serdary67

Onursal Üye
18 Eki 2009
8,726
26,128
ordu-turkey

R.I.P. 01 “Derrick” -- Yalnız ölenlerin evini temizleme şirketi - (Fransızca)
(Senaryo: Gaët’s, Çizimler: Julien Monier)
(Yayınevi: , 2019 - Splitter, 2022)







Altı kitaptan oluşan “RIP” serisi, bir tür “olay mahallini temizleme hizmeti” veren tuhaf bir şirketin karanlık dünyasına götürüyor bizi.
Şirketin elemanları, normal ve aklı başında hiç kimsenin yapmayacağı pis bir iş yapıyorlar:

Yalnız yaşayan ve hiç gelip gideni olmayan bir insan tek başına öldüğünde, genellikle uzun süre kimsenin bu ölümden haberi olmaz.
Ta ki ev sahibi kirayı istemeye gelinceye veya komşular kokudan rahatsız olup polisi arayıncaya kadar.
Ama bazen de beklemekten çürümüş cesedin fark edilmesi uzun yıllar alabiliyor tabii.

İşte o noktada, polisteki “anlaşmalı memurlar” küçük bir rüşvet karşılığında hemen olayı bu şirkete haber veriyor
ve bizimkiler de gelip “olay mahallini temizliyor”.









Temizlikçilerin girdikleri evden herhangi bir değerli eşya almaları yasak, çünkü değerli şeyler şirket tarafından açık artırmada satılıyor.
Günün birinde, temizlik elemanlarından Derrick bu anlamsız hayat canına tak edince, bir evde bulduğu elmas yüzüğü şirkete teslim etmiyor,
satıp bu hayattan kurtulmak için kendine saklıyor.







Ama şirket yöneticileri bir şekilde elmas yüzüğün kaybolduğunu öğrenince, sadece Derrick’in değil herkesin rutin hayatı alt üst oluyor
ve olaylar korkunç bir şiddet sarmalına dönüşüyor.










Senaryoda “Rashomon” tekniği:
İlginç olan ayrıntı, çizgi romanın senaryo yazarı Gaët’s’in serinin devam kitaplarında “Rashomon” tekniğine başvurması:
Kurosawa’nın “Rashomon” filminde kullandığı meşhur senaryo tekniği, yani öyküdeki karakterlerin her birinin aynı olayı
kendi bakış açısıyla ve diğerlerinden farklı şekilde tekrar anlatması, burada da karşımıza çıkıyor:

Birinci kitapta, hayatında hiçbir şeyi başaramamış müzmin meczup Derrick, ikinci kitapta yaşlı mafya fedaisi eskisi Maurice,
üçüncü kitapta sivil polis Ahmed, dördüncü kitapta bariz geri zekâlı Albert, beşinci kitapta gizemli barmen kız Fanette
ve nihayet altıncı kitapta şiddet düşkünü ırkçı Eugéne, sırayla aynı hikâyeyi kendi açılarından anlatıyorlar.







Dikkat: Bazı panellerde aşırı derecede şiddet ve rahatsız edici görüntüler yer alıyor.
Az sayıda kişinin beğenisine hitap edecek karanlık bir çizgi roman var karşımızda.

Lütfen buradan indiriniz:




o kadar şiddetli konular işlenmş ki link baştan gitmiş üstadım şakası tabii ki ama link kırık ayrıca sunum çok güzel keşke birde türkçe olsa sağolun.
 

serdary67

Onursal Üye
18 Eki 2009
8,726
26,128
ordu-turkey

direnc11

Yönetici
11 May 2009
10,097
37,232
İstanbul
Sayın @serdary67 üstadım, Mediafire linki bende sağlam görünüyor, şimdi denedim, sorunsuz indirebiliyorum.
İndirmekte sorun yaşayanlar için alternatif olarak Mega linki de vereyim:
Üstadım,

Bu enteresan çizgi roman için teşekkür ederim. Mediafire "kural ihlali" gerekçesiyle linki bloke etmiş. Dosyalara isim verirken biraz farklılaştırmak ve uzantıyı rar olarak vermek faydalı olabilir.
 

MelihAbi

Yeni Üye
9 Nis 2020
75
1,213
Istanbul
Üstadım,

Bu enteresan çizgi roman için teşekkür ederim. Mediafire "kural ihlali" gerekçesiyle linki bloke etmiş. Dosyalara isim verirken biraz farklılaştırmak ve uzantıyı rar olarak vermek faydalı olabilir.

Mediafire linkini değiştirdim şimdi. Umarım sorun çözülmüştür:
 

karlıova

Yeni Üye
9 Ocak 2019
113
664
@MelihAbi dostum çok iyi keşif. Orijinal bir konuyu işleyen oldukça sert bir noir mini seri. İlk ikisini okudum, çok keyifli. Farklı karakterlerin bakış açılarından olayı ilmek ilmek çözmeyi de çok iyi uygulamış senarist Gaet. Monier'nin desenleri de gayet başarılı. BDGest sitesinde serinin sayfasını aşağıda ilk sırada ekledim. Serinin notları gayet yüksek, çok beğenilen bir seri. 5. ve 6. albüm "yılın en iyi 100 albümü" içinde 20.sıra civarında kendilerine yer bulmuşlar. Çok güzel bir polisiye seri, TR'de yayınlanma ihtimalinin oldukça düşük olduğu göz önünde bulundurulursa kaliteden anlayan ÇD okuru için bulunmaz nimet. Tebrikler....





St. Elme serisi de aynı şekilde son yılların başarılı bir Polar serisi, buna nazaran daha konvansiyonel denebilir ama iyi okumalık.
 
Son düzenleme:

thorgal

Aktif Üye
18 Ocak 2018
439
1,533
İstanbul

R.I.P. 01 “Derrick” -- Yalnız ölenlerin evini temizleme şirketi - (Fransızca)
(Senaryo: Gaët’s, Çizimler: Julien Monier)
(Yayınevi: , 2019 - Splitter, 2022)







Altı kitaptan oluşan “RIP” serisi, bir tür “olay mahallini temizleme hizmeti” veren tuhaf bir şirketin karanlık dünyasına götürüyor bizi.
Şirketin elemanları, normal ve aklı başında hiç kimsenin yapmayacağı pis bir iş yapıyorlar:

Yalnız yaşayan ve hiç gelip gideni olmayan bir insan tek başına öldüğünde, genellikle uzun süre kimsenin bu ölümden haberi olmaz.
Ta ki ev sahibi kirayı istemeye gelinceye veya komşular kokudan rahatsız olup polisi arayıncaya kadar.
Ama bazen de beklemekten çürümüş cesedin fark edilmesi uzun yıllar alabiliyor tabii.

İşte o noktada, polisteki “anlaşmalı memurlar” küçük bir rüşvet karşılığında hemen olayı bu şirkete haber veriyor
ve bizimkiler de gelip “olay mahallini temizliyor”.









Temizlikçilerin girdikleri evden herhangi bir değerli eşya almaları yasak, çünkü değerli şeyler şirket tarafından açık artırmada satılıyor.
Günün birinde, temizlik elemanlarından Derrick bu anlamsız hayat canına tak edince, bir evde bulduğu elmas yüzüğü şirkete teslim etmiyor,
satıp bu hayattan kurtulmak için kendine saklıyor.







Ama şirket yöneticileri bir şekilde elmas yüzüğün kaybolduğunu öğrenince, sadece Derrick’in değil herkesin rutin hayatı alt üst oluyor
ve olaylar korkunç bir şiddet sarmalına dönüşüyor.










Senaryoda “Rashomon” tekniği:
İlginç olan ayrıntı, çizgi romanın senaryo yazarı Gaët’s’in serinin devam kitaplarında “Rashomon” tekniğine başvurması:
Kurosawa’nın “Rashomon” filminde kullandığı meşhur senaryo tekniği, yani öyküdeki karakterlerin her birinin aynı olayı
kendi bakış açısıyla ve diğerlerinden farklı şekilde tekrar anlatması, burada da karşımıza çıkıyor:

Birinci kitapta, hayatında hiçbir şeyi başaramamış müzmin meczup Derrick, ikinci kitapta yaşlı mafya fedaisi eskisi Maurice,
üçüncü kitapta sivil polis Ahmed, dördüncü kitapta bariz geri zekâlı Albert, beşinci kitapta gizemli barmen kız Fanette
ve nihayet altıncı kitapta şiddet düşkünü ırkçı Eugéne, sırayla aynı hikâyeyi kendi açılarından anlatıyorlar.







Dikkat: Bazı panellerde aşırı derecede şiddet ve rahatsız edici görüntüler yer alıyor.
Az sayıda kişinin beğenisine hitap edecek karanlık bir çizgi roman var karşımızda.

Lütfen buradan indiriniz:




Sayın @MelihAbi üstadım, sunumunuz yine harika olmuş , kalan diğer sayıları indirebileceğimiz link olacak mı?
 

balkan

Onursal Üye
27 Şub 2016
3,662
37,542
Bu eserde olduğu gibi, aynı olayı birden fazla karakterin anlattığı anlatım türünde, olay örgüsü içerisinde gerçekleşen şeyler, birden fazla kişinin gözünden anlatılır. Her bir karakterin olaylara kattığı yorumların farklı olduğu, en zengin anlatım türlerinden biridir.

Anlatıcı, metin aracılığıyla sunduğu olay-kişi-mekân ile ilgili unsurları kendine özgü bir bakış açısıyla aktarır; yani anlatıcı, sahip olduğu bakış açısına göre öykü dünyasından seçmeler yaparak anlatımını sunmaktadır ve bu seçme işi de, anlatılan olay ve ifade edilmek istenen anlatı mesafesiyle yakından ilgilidir.

Anlatıcıların sahip olduğu bakış açısı incelendiğinde, hem ‘dışsal bakış açısı (external focalization)’ ve ‘içsel bakış açısının (internal focalization)’ ikili kullanımı görülmektedir.

Konu olarak itici olması, çizimlerinin ruhu daraltacak şekilde olması ve karakterlerin “kahraman-hero” yerine toplumda ağırlıklı olarak karşımıza çıkan sıradan insanlar olması, her ne kadar kitapların okunmasını zorlaştırıyorsa da, sabırla tüm serilerin okunmasını öneririm.

Mahkemelerde tanıkların aynı olay hakkında birbirleriyle çelişkili (farklı) olan ifadeleri, “yalancı tanıklık” yapmaktan dolayı değildir. Farklılık (Çelişki), olayları kendi dışsal ve içsel bakış açılarıyla anlatmalarından kaynaklanmaktadır.

Gerçeğe ulaşmak ise, anlatıcıların “dışsal ve içsel bakış açıları”nı doğru konumlandırmakla mümkündür.

Bu farklılığa “bakış açısı – point of view” denir. Bir kitabımda bu konuya çok kısa değinmiştim. Üstat @MelihAbi ‘nin paylaştığı bu eserin tamamını Fransızca bilmememe rağmen daha önce incelemiş ve çok beğenmiştim. Ancak bazı nedenlerle paylaşmadım. Oysa bakış açısı acısından çok önemli bir eserdir.

Üstat @MelihAbi ‘ye böylesi farklı ve değerli eser için çok teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

eankara

Onursal Üye
24 May 2010
1,254
7,323
Sn. @balkan . R.I.P. hakkında yorumunuzu beğenerek okudum. Yazdıklarınızdan ve de @MelihAbi 'nin sunumunda değindiği senaryo özelliğinden hareketle, beniim de aklıma efsanevi Rashomon filmi geldi. Atilla Dorsay bu efsanevi filmi '' 100 yılın 100 filmi'' ne dahil etmişti. '' Dışsal ve içsel bakış açıları''nın gerçekliğe ulaşmada yararlı olduğunu , ama bununla yetinmeyip '' doğru konumlamak '' gerekliliği, sanırım bu kadar güzel anlatılamazdı .

Bu kısa ve çok doğru anlatımınıza ekleyecek bir şey olmadığını düşünüyorum.

Güzel sunumuyla bu eserleri paylaştığı için Sn. @MelihAbi 'ye ve de başta Sn. @balkan olmak üzere katkıda bulunan diyardaş dostlara teşekkür ederim.
 
Üst