Özcan ERALP, (1935- )
27 Kasım 1935 tarihinde Akhisar, Manisa'da doğan Özcan Eralp, bir buçuk yaşındayken ailesi İzmir'e taşınmış ve bu nedenle lise eğitimini tamamlayıncaya dek bu kentte yaşamıştır. Eralp, henüz ortaokul ve lise dönemindeyken İzmir Ekspres ve Demokrat İzmir gazetelerinde balon yazıları (kaligrafi) ve tefrikaların logolarını çizerek profesyonel kariyerine başlamıştır. Bir lira karşılığı yaptığı bu işlerden sonra lise son sını öğrencisiyken İstanbul'da yayınlanan Hafta adlı dergide ilk karikatürleri basılmıştır.
Özcan Eralp, sonraki yıllarda resim yeteneğini Yelpaze, 20. Asır, Hafta, Akbaba gibi dergilerde karikatürleriyle, Cemil Cahit Cem'in Havadis ile Halil Lütfi Dördüncü'nün Tan Gazetesinde kaligrafi ve vinyetler çizerek geliştirmiştir. İlk kez 1955 yılında Tan sayfaları için Kalender Kaptan başlıklı bir çizgiroman çizen Eralp, ertesi yıl da Ceylan dergisine Şimal Ejderi adlı çizgiromanı hazırlamıştır. Askerlik dönüşü Sezgin Burak, Altan Erbulak, Yalçın Çetin, Erim Gözen, Mıstık, Nihat Bali, Oğuz Aral ve Tonguç Yaşar gibi çizerlerin çalıştığı istanbul Reklam Ajansı'nda animasyon filmleri gerçekleştirmiştir. 1963 yılında İstanbul Ekspres Gazetesi için Dedektif başlıklı polisiye bir bant çizen Eralp, Semra Künmat'ın senaristlik yaptığı Akdeniz Şahini başlıklı tarihi çizgiromanın iki macerasını 1 Mayıs 1967-15 Nisan 1968 tarihleri arasından yayınlanan Doğan Kardeş'in 27-77. sayılarına hazırlamıştır. 1967 yılından itibaren İsveç'de yaşayan kardeşinin yanına yerleşerek çizerlik kariyerine yurtdışında devam etmiş, burada tanıştığı Semic Press AB adlı yayın kuruluşu yetkililerinin talebi üzerine The Phantom/Kızılmaske bantlarını Fantomen adlı İsveç çizgiroman dergisinin sayfa formatına uyarlama işini üstlenmiştir. Eralp, 1969 yılından itibaren Fantomen için kapak illüstrasyonları ve stoklarının tükenmesinin yarattığı sıkıntıyı aşmak amacıyla üç yıl boyunca pek çok Kızılmaske macerası hazırlamıştır. Bu tarihten sonra ise eşinin ricasıyla Türkiye'ye geri dönen ressam, Kızılmaske maceralarını çizmeyi burada sürdürmüş ve İsveç'e göndermiştir. Tay Yayınları'nın sahibi Sezen Yalçıner ile sigorta primlerinin ödenmesi karşılığında Fantomen için çizdiği Kızılmaske öykülerinin bu yayınevinden çıkan seride basılmasına izin vermiştir. Eralp, bu dönemde ayrıca Hürriyet Gazetesinin Almanya baskılarına dini çizgiroman öyküleri ve Kelebek ilavesine de Ayşe başlıklı bir seri çizmiştir. Özcan Eralp'in bir robot karakteri işleyen karikatürize bantı Robi ise, 1982 yılında Ersin Burak'ın yönetiminde çıkan Günaydın Arkadaş dergisinde yayınlanmıştır. 1983 yılında Bulvar Gazetesi sayfalarında Sezgin Burak'ın ölümsüz Hun savaşçısı Tarkan'ın hem yarım kalmış 'Milano'ya Giden Yol' adlı macerasını tamamlamış, hem de yarım düzine yeni macerada bu tarihi kahramanı yaşatmıştır. Bu gazetenin Bulvar Dergi adlı ilavesinde de çizdiği Tarkan'ın bir macerası tekrarlanmış, başlık daha sonradan İsmet Kırdar'ın fırçasına devredilmiştir. Eralp, Gırgır/Fırt dergisi sayfalarında çizdiği Karakuşaklı Bekir adlı mizahi içerikli çizgiroman serisinde Osmanlı'nın harem hayatına esprili bir yaklaşımda bulunmuş, 1990'da birkaç kısa öyküyle Dıgıl'da. gözükmüş, 1995 yılında Kültür Bakanlığı tarafından çocuk kitapları serisinden yayınlanan ve senaryosunu Ahmet Yıldırım'ın yazdığı Osman Gazi adlı çizgiroman albümünü çizmiştir.
Kültür Bakanlığı tarafından yayınlanan, Özcan Eralp imzalı Osman Gazi çizgiroman albüm kapağı.
27 Kasım 1935 tarihinde Akhisar, Manisa'da doğan Özcan Eralp, bir buçuk yaşındayken ailesi İzmir'e taşınmış ve bu nedenle lise eğitimini tamamlayıncaya dek bu kentte yaşamıştır. Eralp, henüz ortaokul ve lise dönemindeyken İzmir Ekspres ve Demokrat İzmir gazetelerinde balon yazıları (kaligrafi) ve tefrikaların logolarını çizerek profesyonel kariyerine başlamıştır. Bir lira karşılığı yaptığı bu işlerden sonra lise son sını öğrencisiyken İstanbul'da yayınlanan Hafta adlı dergide ilk karikatürleri basılmıştır.
Özcan Eralp, sonraki yıllarda resim yeteneğini Yelpaze, 20. Asır, Hafta, Akbaba gibi dergilerde karikatürleriyle, Cemil Cahit Cem'in Havadis ile Halil Lütfi Dördüncü'nün Tan Gazetesinde kaligrafi ve vinyetler çizerek geliştirmiştir. İlk kez 1955 yılında Tan sayfaları için Kalender Kaptan başlıklı bir çizgiroman çizen Eralp, ertesi yıl da Ceylan dergisine Şimal Ejderi adlı çizgiromanı hazırlamıştır. Askerlik dönüşü Sezgin Burak, Altan Erbulak, Yalçın Çetin, Erim Gözen, Mıstık, Nihat Bali, Oğuz Aral ve Tonguç Yaşar gibi çizerlerin çalıştığı istanbul Reklam Ajansı'nda animasyon filmleri gerçekleştirmiştir. 1963 yılında İstanbul Ekspres Gazetesi için Dedektif başlıklı polisiye bir bant çizen Eralp, Semra Künmat'ın senaristlik yaptığı Akdeniz Şahini başlıklı tarihi çizgiromanın iki macerasını 1 Mayıs 1967-15 Nisan 1968 tarihleri arasından yayınlanan Doğan Kardeş'in 27-77. sayılarına hazırlamıştır. 1967 yılından itibaren İsveç'de yaşayan kardeşinin yanına yerleşerek çizerlik kariyerine yurtdışında devam etmiş, burada tanıştığı Semic Press AB adlı yayın kuruluşu yetkililerinin talebi üzerine The Phantom/Kızılmaske bantlarını Fantomen adlı İsveç çizgiroman dergisinin sayfa formatına uyarlama işini üstlenmiştir. Eralp, 1969 yılından itibaren Fantomen için kapak illüstrasyonları ve stoklarının tükenmesinin yarattığı sıkıntıyı aşmak amacıyla üç yıl boyunca pek çok Kızılmaske macerası hazırlamıştır. Bu tarihten sonra ise eşinin ricasıyla Türkiye'ye geri dönen ressam, Kızılmaske maceralarını çizmeyi burada sürdürmüş ve İsveç'e göndermiştir. Tay Yayınları'nın sahibi Sezen Yalçıner ile sigorta primlerinin ödenmesi karşılığında Fantomen için çizdiği Kızılmaske öykülerinin bu yayınevinden çıkan seride basılmasına izin vermiştir. Eralp, bu dönemde ayrıca Hürriyet Gazetesinin Almanya baskılarına dini çizgiroman öyküleri ve Kelebek ilavesine de Ayşe başlıklı bir seri çizmiştir. Özcan Eralp'in bir robot karakteri işleyen karikatürize bantı Robi ise, 1982 yılında Ersin Burak'ın yönetiminde çıkan Günaydın Arkadaş dergisinde yayınlanmıştır. 1983 yılında Bulvar Gazetesi sayfalarında Sezgin Burak'ın ölümsüz Hun savaşçısı Tarkan'ın hem yarım kalmış 'Milano'ya Giden Yol' adlı macerasını tamamlamış, hem de yarım düzine yeni macerada bu tarihi kahramanı yaşatmıştır. Bu gazetenin Bulvar Dergi adlı ilavesinde de çizdiği Tarkan'ın bir macerası tekrarlanmış, başlık daha sonradan İsmet Kırdar'ın fırçasına devredilmiştir. Eralp, Gırgır/Fırt dergisi sayfalarında çizdiği Karakuşaklı Bekir adlı mizahi içerikli çizgiroman serisinde Osmanlı'nın harem hayatına esprili bir yaklaşımda bulunmuş, 1990'da birkaç kısa öyküyle Dıgıl'da. gözükmüş, 1995 yılında Kültür Bakanlığı tarafından çocuk kitapları serisinden yayınlanan ve senaryosunu Ahmet Yıldırım'ın yazdığı Osman Gazi adlı çizgiroman albümünü çizmiştir.
Kültür Bakanlığı tarafından yayınlanan, Özcan Eralp imzalı Osman Gazi çizgiroman albüm kapağı.