Nathan Never AD/DE Yayıncılık Sayı 005 - Görünmez Güç

ihtiyardost

Onursal Üye
12 Kas 2010
3,669
76,799
Karagümrük
cbczn3gy5q8b02upa.jpg

YENİ TARAMA , (7 ŞUBAT 2013)
Eksik kalmış bir sayıyı daha tamamlayabilmenin mutluluğu içerisindeyim.
Sizler de tadını çıkarta çıkarta okuyabilirsiniz...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

savok

Admin
30 Eki 2009
20,011
84,739
Kasımpaşa
Dikkatli bir gözden kaçmamış bu eksiklik..
Mükemmel bir tarama olmuş..
Keyifle okuyup listedeki yerine ekledim.
Şimdi kaldı 9.sayı ve yeniden diğer taramalar..
Teşekkürlerimle..
 

yeryüzü

Yönetici
3 Eki 2011
17,115
76,949
hiçbiryerde :)
nathan never'a da el attınız ya
artık keyifle okuyacağımız kesinleşti...
bu seriye de bir destek verelim şimdi...
teşekkürler sevgili nisanyağmuru...
 

murats

Onursal Üye
5 Şub 2011
1,314
5,463
GÖRÜNMEZ GÜÇ

Orijinal Kapağı:

1523354933092.jpg--forza_invisibile___nathan_never_05_cover.jpg


Orijinal Adı: Forza invisibile (İsmin tercümesi: Görünmez Güç)
İtalya Baskısı: Serie Regolare #5 (Ekim 1991)
Türkiye Baskısı: AD Yayıncılık #5 (1997)

Yazar: Michele Medda
Çizer: Romeo Toffanetti
Kapak: Claudio Castellini

Konu:
Aristoteles Skotos'un 'İlahi Varlık' öğretisinin takipçileri olan De Haven çifti, Nathan Never'ı evden kaçan kızları Angel'ı bulması için tutarlar. Bu arada psikokinetik güçler sergileyen Angel'ın kaderi, pornografik hologramlar piyasası içine çekilmiştir.

TAGS: hologram, ilahi varlık, pornografi


Eleştirim: (Ağır spoiler içerir)
Çizimler açısından ilk sayıdan sonra göremediğimiz güzellikte ve sinematografik anlatımda çizgiler, tonlamalar ve kare düzenlemesiyle karşı karşıyayız. Çoğunlukla güzel çizilmiş, ve hikayenin kendisine uygun koyu bir atmosfer işlenmiş. Gece hayatı, porno sektörü, bir genç kadını içine çeken uğursuz dünya. Daha ilk sayfadaki kamera hareketi ve jaluzi etkisi, çıplaklık ve hemen ardından şahit olduğumuz özel güç eseri dehşet, maceraya hızla çekilmemizi sağlıyor. Tüm hikayede diyaloglar da güzel ve doğal. De Haven'lerin polis merkezine gelişi ve polisin 6 ay sonra bir ipucu buluşu ile başlıyoruz. Çizerin sevdiğim yanlarından biri de sinema gibi çerçevelemesi dışında, karelerin en küçüklerinde bile zengin içerikler sunması. Arkayı hep doldurması. Resimler yaşıyor. Alfa ajansına Legs ile geldikleri sahneye bakın. Sadece bir kere çizmiş olduğu Reiser, şu ana kadar gördüklerimize benzemiyor. İlk defa Legs de havalı ve güzel bir kadın olarak betimlenmiş. Hep Toffanetti sayesinde. Ki bu macerada Legs'in bir kadınsılık teması var. Mizahi şekilde. Ayrıca kadınları, vücutlarını da güzel çiziyor çizer, ki kadınların çok olduğu bir macera. Ama ortalarda vasat sayfaları yok mu, var. Başların vücutlara iyi oturmadığı, saçma yüz gölgelendirmeleri (sf50), dengesi olmayan beden formları gibi. Ama bunlar çok sayıda değil.

De Haven ailesinin tutucu dini inançlara sahip olması ve protest kızlarının kaçışı ve kuşak çatışması gibi öğrendiğimiz, evden kaçan kız hikayesi, ensest ve üvey olduğunu bilmemesi gibi temalarla sonuçlanıyor. Ve üvey babanın bunu söyleme nedeni da finalde mantığa oturuyor. Pornografi dünyasını içeren macera, snuff filmler konusuna da değinir. Final tehdidini de bunun üzerine kurar. Porno film çekim stüdyosundan, transeksüel görünümünden Sorayama çizimleri gibi robot kadına dönüşen striptiz sahnesine, karaborsa satıştan, gece hayatına kadar, bu tarz bir hikayenin gerektirdiği her noktaya dokunuyor. 90'larda bu dünyayı anlatan bir çok Amerikan polisiye film çekilmişti.

Polisiye, ve biraz kara film tadında ilerleyen hikayenin aslında hiç eksiği yok. Ama bir bilimkurgu hikayesi de diyemeyiz. Snuff filmler sırasında robotik bir kostüm kullanmaları, pornonun holografik olması, ve robotların kullanıldığı striptiz showlar gibi sadece bilimkurgu sosları var. Ama telekinezi gücüne rağmen bir bilimkurgu hikayesi değil. Tam bir polisiye öykü.

Nathan ile Legs'i ilk defa sürekli beraber çalışıyor gördüğümüz hikaye. Özel güçlere sahip olan kız Nathan'a düşman olmadığı ve bir kendisi de bir kurban olduğu için, ondan Nathan'a gelecek olan tehlike limitli, o yüzden porno film endüstrisinin mafyası ve kızın reşit olmayışı yüzünden onu öldürmek istemelerini ve iki cüceyi(!) aksiyon ve tehdit unsuru olarak kullanmışlar. O yüzden de telekinezi gücünün en büyük şiddetini o karakterler üzerine görüyoruz.

Okuması ve akışı güzel olan bir polisiye; dediğim gibi karakterlerimizin geçmişine ait, ya da tam bilimkurguya ait pek bir şey olmasa da, keyifle okunacak, güzel de çizilmiş bir macera.

Notlar ve Referanslar: (Spoiler içermesi çok olasıdır)
  • The Fury, ve Stephen King'in Carrie filmlerinde işlenmiş bi konu, tabi sadece ekseninde telekinetik güçlere sahip bir genç olması hasebiyle.
  • En baştaki gazete küpüründen okuduğumuz üzere, bu tarz güçleri olanlara Nathan'ın dünyasında 'değişmiş' deniyor. Yazı içinde geçen iki isim, Dustin Hoffman ve Robert Redford adlı oyuncuların isim ve soyadları karıştırılarak yaratılmış.
  • Snuff filmler, Nicholas Cage'in oynadığı 8mm adlı filmde işlenmişti. Ama bu film 1999 yapımı olduğu için maceradan sonra çekildi. 1975 yapımı Snuff adlı bir film de var.
  • sf55'teki robot kadınlar Japon sanatçı Hajime Sorayama'nın meşhur krom metal robot kadınlarına benziyor.

(MuratS, 2024 okuması)​






1454515043689.jpg--.jpg
1454515054264.jpg--.jpg
 
Üst