MAFALDA
Gür saçlara sahip esmer, küçük kız Mafalda, ilk kez 1965 yılında Arjantin'de yayınlanan günlük ulusal gazete El Mundo'da ortaya çıkmıştır. Çizeri Quino'nun bantları oldukça sade çalışılmış olmakla birlikte, durum komedisinin güzel örneklerini vermiştir.
İnsan hayatının bünyesindeki günlük sorunları çocukça bir saflık ve karman çorman bir sağduyuyla ele alan Mafalda başlığı, zeki olduğu kadar afacan bir. kız çocuğunun yaşam tarzından, şüphelerinden, hayatı tanıma ve öğrenme örneklerinden ve tabii hınzırca olduğu kadar hazırcevap kişiliğinden besleniyordu. Bunların da ötesinde, onun insanı durup düşündürten sohbetlerinden afallayan ailesi ve sokaklarındaki ya da ailesinin bağlantılı olduğu diğer yetişkinleri de mizah öğelerine malzeme olarak kullanır. Miguelito, Libertad, Susaita, Guille, Manolita gibi mahallenin diğer afacanlarıyla birleşen Mafalda'nın zekası ve işbitiriciliği aslında Charles Schulz'un Peanuts adlı dünyaca meşhur çizgiroman bantının esintilerini taşımaktadır. Yine de Güney Amerika'ya ait bir atmosfer esprilere ve karakterlerin ruhuna belirgin bir damga vurmayı başarmıştır.
Bir Mafalda bantı.
Yaratıcısı Quino da tıpkı Schulz gibi entelektüel bir okur kitlesini hedeflemiştir. Ancak yine de Mafalda daha çok çocukların ilgisini çekmiş ve oldukça uzun bir seri çizgifilm dizisi hazırlanarak başta Arjantin olmak üzere diğer kıta ülkelerindeki televizyonlarda gösterime girmiştir. Kariyerinin dokuzuncu yılında, 1974'de çizer Quino, başka bir başlık yaratmak üzere kendi başlattığı bantı sona erdirmiştir. Bu arada da kendi adına kurduğu Quino Quipas adlı yayınevinin logosuyla El Mondo'da yayınlanmış hemen tüm bant serisini özel albümler halinde tekrar yayınlamıştır.
Gür saçlara sahip esmer, küçük kız Mafalda, ilk kez 1965 yılında Arjantin'de yayınlanan günlük ulusal gazete El Mundo'da ortaya çıkmıştır. Çizeri Quino'nun bantları oldukça sade çalışılmış olmakla birlikte, durum komedisinin güzel örneklerini vermiştir.
İnsan hayatının bünyesindeki günlük sorunları çocukça bir saflık ve karman çorman bir sağduyuyla ele alan Mafalda başlığı, zeki olduğu kadar afacan bir. kız çocuğunun yaşam tarzından, şüphelerinden, hayatı tanıma ve öğrenme örneklerinden ve tabii hınzırca olduğu kadar hazırcevap kişiliğinden besleniyordu. Bunların da ötesinde, onun insanı durup düşündürten sohbetlerinden afallayan ailesi ve sokaklarındaki ya da ailesinin bağlantılı olduğu diğer yetişkinleri de mizah öğelerine malzeme olarak kullanır. Miguelito, Libertad, Susaita, Guille, Manolita gibi mahallenin diğer afacanlarıyla birleşen Mafalda'nın zekası ve işbitiriciliği aslında Charles Schulz'un Peanuts adlı dünyaca meşhur çizgiroman bantının esintilerini taşımaktadır. Yine de Güney Amerika'ya ait bir atmosfer esprilere ve karakterlerin ruhuna belirgin bir damga vurmayı başarmıştır.
Bir Mafalda bantı.
Yaratıcısı Quino da tıpkı Schulz gibi entelektüel bir okur kitlesini hedeflemiştir. Ancak yine de Mafalda daha çok çocukların ilgisini çekmiş ve oldukça uzun bir seri çizgifilm dizisi hazırlanarak başta Arjantin olmak üzere diğer kıta ülkelerindeki televizyonlarda gösterime girmiştir. Kariyerinin dokuzuncu yılında, 1974'de çizer Quino, başka bir başlık yaratmak üzere kendi başlattığı bantı sona erdirmiştir. Bu arada da kendi adına kurduğu Quino Quipas adlı yayınevinin logosuyla El Mondo'da yayınlanmış hemen tüm bant serisini özel albümler halinde tekrar yayınlamıştır.