JOE PALOOKA
Ham Fisher'ın ünlü boksör çizgiroman kahramanı Joe Palooka, ilk olarak 1928 yılında yaklaşık 20 gazetede birden yayımlanmaya başlamıştır. Bu yıllardaki tüm bantları Fisher'in kendisi hazırlamıştır. Ancak ilk bölümlerdeki yayın tarihleri pek net değildir. Joe Palooka'nın ilk öykülerinin birçoğu 1928 yılı ortalarında yayında kalmıştır, ancak New York Mirror 1 Ocak 1931'de bu çizgi karakteri satın alana kadar çok ilgi görmemiştir.
Boks 1920'lerin başlarına dek gazetelerin başyazılarında kötü üne sahip bir spordur, (bu önyargı ise, büyük ihtimalle Great White Hope/Büyük Beyaz Umut lakaplı Jack Johnson'un şampiyonluğu bir zenci boksöre yenilerek kaybedişi yüzünden gerçekleşmiştir). Bu sayede Fisher, şampiyonluğa dövüşen beyaz bir boksör çizgi karakterle bu açığı ve hazımsızlığı çok iyi yakalamıştır. Bunu aldığı finansal destek daha yüksek sayıda baskıya dönüştürdüğünde ise popülarite kendiliğinden gelmiştir.
Gerçi bazı öncü bantlar Moon Mullins and Smitty gibi başlıklar altında boksu konu edinmişlerdir. Fakat bunu değişmez tema olarak hiç kullanmamışlardır. Fisher'ın duygulu hikaye yapısı ve Palooka'nın naif çekiciliği (ki onun bu yönü kaba ve sinsi menajeri Knobby Walsh'un diğer birçok aşırılıklarını kontrol altında tutmuştur) bantın hedefini bulmasına yardımcı olmuştur.
1938 tarihli bir Joe Palooka bantı.
Okuyucular banta baştan savma çizilmiş de olsa, uzun vadeye dönüşen bir ilgi göstermiş ve sonunda Joe Palooka çok geniş bir platformda popülarite kazanmıştır. Fisher gelişen bu durum karşısında genellikle işlediği duygusal ve canlı hikaye tarzları için ressam kiralama yoluna gitmiştir. Al Capp ve Moe Leff (daha önceden Peter Pat isimli çocuk kahramanın hikayelerini United Feature Syndicate için çizmiştir), 1930'un başlarından itibaren bu çalışmaların büyük kısmını yapmışlardır. Bu iki isim çok yetenekli desinatörler ve grafiker 'maşalardır'. Hatta Capp, bir grup dağlı karakteri kendi çizer inisiyatifini kullanarak banta sokmuştur: Big Leviticus, annesi ve babası gibi...
Joe Palooka'dan bir kare.
Joe Palooka üzerinde çalışırken, bu karakterlerin eğlendiriciliğine o bile kendisini kaptırmıştır. Daha sonradan bunları kendi bantı olan Li'l Abner/Hoş Memo'ya da tat katmak için aynen uyarlamıştır. Ancak bu seri Fisher'ın hikayesi ve diyaloglarıydı, en azından onun ismi altında yayınlanmış ve bu bantın çekiciliği ve tüm kazancı da ona aittir. Nihayet olumsuz bir gelişme Joe Palooka'nın başlangıcından yirmi yıl kadar sonra, yaratıcısının elinden düşüşüne neden olmuş ve çizerinin 27 Kasım 1955 yılında National Cartoonist Society'den (Ulusal Ressamlar Birkği) atılmasına, ardından da bir arkadaşının stüdyosunda intihar edişine neden olmuştur. Bu da Ham Fisher'la birlikte Joe Palooka'nın da sonunu getirmiştir.
Ham Fisher'ın ünlü boksör çizgiroman kahramanı Joe Palooka, ilk olarak 1928 yılında yaklaşık 20 gazetede birden yayımlanmaya başlamıştır. Bu yıllardaki tüm bantları Fisher'in kendisi hazırlamıştır. Ancak ilk bölümlerdeki yayın tarihleri pek net değildir. Joe Palooka'nın ilk öykülerinin birçoğu 1928 yılı ortalarında yayında kalmıştır, ancak New York Mirror 1 Ocak 1931'de bu çizgi karakteri satın alana kadar çok ilgi görmemiştir.
Boks 1920'lerin başlarına dek gazetelerin başyazılarında kötü üne sahip bir spordur, (bu önyargı ise, büyük ihtimalle Great White Hope/Büyük Beyaz Umut lakaplı Jack Johnson'un şampiyonluğu bir zenci boksöre yenilerek kaybedişi yüzünden gerçekleşmiştir). Bu sayede Fisher, şampiyonluğa dövüşen beyaz bir boksör çizgi karakterle bu açığı ve hazımsızlığı çok iyi yakalamıştır. Bunu aldığı finansal destek daha yüksek sayıda baskıya dönüştürdüğünde ise popülarite kendiliğinden gelmiştir.
Gerçi bazı öncü bantlar Moon Mullins and Smitty gibi başlıklar altında boksu konu edinmişlerdir. Fakat bunu değişmez tema olarak hiç kullanmamışlardır. Fisher'ın duygulu hikaye yapısı ve Palooka'nın naif çekiciliği (ki onun bu yönü kaba ve sinsi menajeri Knobby Walsh'un diğer birçok aşırılıklarını kontrol altında tutmuştur) bantın hedefini bulmasına yardımcı olmuştur.
1938 tarihli bir Joe Palooka bantı.
Okuyucular banta baştan savma çizilmiş de olsa, uzun vadeye dönüşen bir ilgi göstermiş ve sonunda Joe Palooka çok geniş bir platformda popülarite kazanmıştır. Fisher gelişen bu durum karşısında genellikle işlediği duygusal ve canlı hikaye tarzları için ressam kiralama yoluna gitmiştir. Al Capp ve Moe Leff (daha önceden Peter Pat isimli çocuk kahramanın hikayelerini United Feature Syndicate için çizmiştir), 1930'un başlarından itibaren bu çalışmaların büyük kısmını yapmışlardır. Bu iki isim çok yetenekli desinatörler ve grafiker 'maşalardır'. Hatta Capp, bir grup dağlı karakteri kendi çizer inisiyatifini kullanarak banta sokmuştur: Big Leviticus, annesi ve babası gibi...
Joe Palooka'dan bir kare.
Joe Palooka üzerinde çalışırken, bu karakterlerin eğlendiriciliğine o bile kendisini kaptırmıştır. Daha sonradan bunları kendi bantı olan Li'l Abner/Hoş Memo'ya da tat katmak için aynen uyarlamıştır. Ancak bu seri Fisher'ın hikayesi ve diyaloglarıydı, en azından onun ismi altında yayınlanmış ve bu bantın çekiciliği ve tüm kazancı da ona aittir. Nihayet olumsuz bir gelişme Joe Palooka'nın başlangıcından yirmi yıl kadar sonra, yaratıcısının elinden düşüşüne neden olmuş ve çizerinin 27 Kasım 1955 yılında National Cartoonist Society'den (Ulusal Ressamlar Birkği) atılmasına, ardından da bir arkadaşının stüdyosunda intihar edişine neden olmuştur. Bu da Ham Fisher'la birlikte Joe Palooka'nın da sonunu getirmiştir.