scanfan
Yönetici
- 25 Eyl 2013
- 7,210
- 75,996
Hello Monsieur Hulot
Yazısız Çizgi Albüm
Çizen David Merveille
(Jacques Tati'nin ünlü karakteri "Monsieur Hulot"ya dayandırmış)
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
(Mega)
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
(Yadi)
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
(MediaFire)Yazısız çizgi bantlardan oluşan bu albümü hazırlayan "David Merveille", çizgilerini Fransız sinema yönetmeni ve aktör "Jacques Tati"nin ünlü karakteri "Monsieur Hulot"ya dayandırmış, ona bir saygı duruşu niteliğinde. "Jacques Tati" (1907-1982) sinema sanatını derinden etkileyen birkaç yönetmenden biriydi. Çok az film çekmesine rağmen dünyanın en iyi birkaç yönetmeni arasına girmeyi başarmıştı. Filmlerindeki başkarakteri daima "Bay Ülo"ydu ve bu karakteri hep kendisi oynamıştı. Şarlo'yu andıran bu karakter genelde hiç konuşmazdı (zaten "Jacques Tati" de eski bir pandomimciydi). Ağzında piposu, elinde şemsiyesi, trençkotu, keten şapkası ve dar paça pantalonu ile tipi de hiç değişmezdi. Burnunu her işe sokan sarsak yürüyüşlü bu karakter, modern yaşam tarzının getirdiği yabancılaştırmaya karşı gelir, onu hicveder ve donkişotvari bir biçimde değişime ayak diretir, eskinin geleneksel dingin dünyasını canla başla savunur, yani gerçek bir muhafazakardır. Tati, Şarlo'dan esinlendiği gibi Rowan Atkinson'a da ilham vermiştir. Atkinson, "Mr. Bean Tatilde" (2007) filminde adeta bir tür "Bay Hulot"dur. "Jacques Tati"nin "Bay Hulot'nun Tatili" (1953), "Amcam" (1958), "Oyun Vakti" (1967) ve "Trafic" (1971) filmlerini mutlaka izleyin derim.(zaten Tati'nin uzun metrajlı 7-8 filmi var).
Albümün 16. sayfasında resmedilen geleneksel Fransız evi, "Amcam" filminde "Bay Hulot"nun oturduğu ve Paris'in geçmişini temsil eden bu sıcak yuva, eniştesinin oturduğu sözde modern mimariye sahip, soğuk ve absürt görünümlü, gereksiz uçuk kaçık modern eşyalarla donatılmış sevimsiz yapıyla tezat oluşturur. Bu evleri görünce ister istemez hepimiz Hulot'nun tarafında yer alırız.
Albümün 16. sayfasında "Amcam" filminden alınmış klasik Paris evi de yeniden çizilmiş.
Aşağıda ise filmdeki aynı sahne görülüyor. "Bay Hulot" kuş yuvasını andıran çatı katında oturuyor.
Son düzenleme: