gurcansarı
Çeviri & Balonlama
önceden belirteyim bu yazı
Eternaut yazarının yönettiği gibi seri çizgi roman antolojisi dergileri, Amerika Birleşik Devletleri dışındaki ülkelerde yaygındı ve sundukları arasında Amerikan çizgi romanları da vardı. Amerika Birleşik Devletleri'nde, çizgi romanlar 1930'larda
1960'ların ortalarında, İtalyan okuyucular Crepax'ın "Valentina" hikayelerini Linus adlı aylık bir dergide deneyimlerken , Fransız okuyucular şeritleri 1969'da yayınlanmaya başlayan Charlie Mensuel'de buldular . Amerikalılar Jean-Claude Forest'ın Barbarella'sını
The Eternaut'un ilk bölümünde, başlangıçta bir hayalet olarak görünen Juan Salvo adlı gizemli bir adam, bir çizgi roman yazarını ev ofisinde ziyaret eder. Salvo, bir insan formuna bürünür ve ailesini bulmaya çalışırken ve bir boyuttan diğerine atlarken zaman yolculuğundan kaynaklanan yorgunluğundan bahseder.
López'in temiz, gerçekçi tarzı ve çizgi romanın ilgi çekici ve kışkırtıcı konusu göz önüne alındığında bile, The Eternaut , dönemin popüler kültürü veya günün pulp bilimkurgusuyla ilişkilendirdiğimiz melodramdan uzak değil ve Oesterheld'in yazımı ile eski
Oesterheld'in hikayesi aksiyon ve gerilimle dolu, ancak yazarın Hugo Pratt için tasarladığı yumruklaşmalardan ve askeri savaş sahnelerinden farklı.
Salvo, The Eternaut'ta anlatıcı rolünü üstleniyor ve Oesterheld'in heyecan verici metni ve López'in nefes kesici çizimleri sayesinde, Buenos Aires'teki mahallesinde gerçekleşen kıyamet sonrası büyük yıkımın ve uzaylı istilasına karşı verilen hayatta kalma mücadelesinin öyküsü eserin merkezine yerleşiyor.
"Durumun baskıcı umutsuzluğu ile kahramanların neredeyse mucizevi hayatta kalmaları ve zaferleri arasındaki karşıtlık sivri ve politiktir," diye yazıyor Mena The Eternaut'tan. "En kötüsünün insanlıktaki en iyiyi ortaya çıkarması belki de basmakalıp bir yorumdur, ancak tekrar tekrar yapmaya değer bir gözlemdir."
1970'lerin sonlarından itibaren Arjantin, acımasız bir sağcı askeri diktatörlük tarafından yönetiliyordu. Muhalif sesleri sansürlemeye ve bastırmaya çalışıyordu ve on binlerce insan dönemin
Hükümet yetkilileri Oesterheld'in Montoneros'larla olan bağını ve çok sevilen çizgi romanlarındaki politik temaları cezalandırılma sebebi olarak gördüler. Yazarın iddiaya göre rahatsız edici yayınlanmış eserleri arasında, bu kez Arjantinli sanatçı Alberto Breccia tarafından çizilen, 50'lerdeki çizgi romanının daha politikleştirilmiş bir devamı olan
Daha fazlasını Hyperallergic'teki
Netflix ve K&S Films'in Eternaut TV dizisinin
(şimdi bu grafik novel ı aramaktayım bulunca onu da paylaşacağım. umarım bu yazı ilginizi çekmiştir.)
ahanda buldum
iyi okumalar.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
tarafından dominicumile.com daki blogunda yayınlanmıştır.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ve Buenos Aires doğumlu yazar Héctor Germán Oesterheld'in
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
2016'da Hyperallergic'te yazmıştım . 30 Nisan'da yayınlanacak
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
The Eternaut , teknofobi, zihin kontrolü dehşetleri ve tam ölçekli bir galaksiler arası düşman istilası tasvirleriyle dolu, yıkıcı bir siyah-beyaz bilimkurgu/aksiyon-macera çizgi romanıydı. 1957'de Arjantin'de bir antoloji dergisinde tefrika olarak yayınlandı ve 20 yıl sonra, The Eternaut'un özündeki siyasi baskıya ve diğer akıl almaz dehşete yapılan göndermeler gerçeğe dönüştü: Çizgi romanın ortak yaratıcısı olan Oesterheld, ağır militarize edilmiş Arjantin ölüm mangaları tarafından kaçırıldığında 59. yaş gününe yaklaşıyordu. Bir daha hiç görülmedi.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.

Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
"Arjantin'in 1920'lere dayanan zengin bir çizgi roman geleneği vardı ve hem mizah hem de macera modlarında birçok yetenekli ve cilalı sanatçı yetiştirmişti," diye yazıyor . "Bu olağanüstü sanatsal yetenek yoğunluğu verimli ve enerji vericiydi ve Arjantin, ekonominin çökmeye başladığı 1950'lerin sonuna kadar bir çizgi roman patlaması yaşadı."
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Héctor Oesterheld gibi ünlü Arjantinli çizgi roman profesyonelleri ile 1960'ların seksi ve
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
yazarı
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
öncü İtalyan sanatçıların çalışmaları arasındaki ortak noktaları ele alıyor .
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Oesterheld, Corto Maltese karakteriyle tanınan Pratt ile iş birliği yaptı . Pratt bir süre İtalya'dan Buenos Aires'e göç etti ve Oesterheld'in senaryosunu yazdığı Ticonderoga ve Ernie Pike gibi popüler çizgi romanları çizdi . Bunlar, Oesterheld'in 1956'da kurduğu Editorial Frontera adlı çizgi roman antolojisi dergilerinde yayınlandı.Eternaut yazarının yönettiği gibi seri çizgi roman antolojisi dergileri, Amerika Birleşik Devletleri dışındaki ülkelerde yaygındı ve sundukları arasında Amerikan çizgi romanları da vardı. Amerika Birleşik Devletleri'nde, çizgi romanlar 1930'larda
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
önce gazeteler mecraydı, başlangıçta antolojiler olarak. Whitman ve Dell gibi isimler tarafından yayınlanan ("Big Little Books", ABD'de
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Flash Gordon ve Dick Tracy gibi şeritlerin yeniden basımlarını içeriyordu —
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
bağımsız Amerikan süper kahraman çizgi romanlarına giden yol uzundu ve Superman 1938'e kadar ortaya çıkmadı.)1960'ların ortalarında, İtalyan okuyucular Crepax'ın "Valentina" hikayelerini Linus adlı aylık bir dergide deneyimlerken , Fransız okuyucular şeritleri 1969'da yayınlanmaya başlayan Charlie Mensuel'de buldular . Amerikalılar Jean-Claude Forest'ın Barbarella'sını
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
takip ettiler . Oesterheld tarafından yayınlanan dergilerden biri olan Hora Cero , uluslararası alanda beğenilen
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
tarafından çizilen ve aslen El Eternauta olarak yayınlanan orijinal Eternaut çizgi romanına ev sahipliği yapıyordu .
The Eternaut'un ilk bölümünde, başlangıçta bir hayalet olarak görünen Juan Salvo adlı gizemli bir adam, bir çizgi roman yazarını ev ofisinde ziyaret eder. Salvo, bir insan formuna bürünür ve ailesini bulmaya çalışırken ve bir boyuttan diğerine atlarken zaman yolculuğundan kaynaklanan yorgunluğundan bahseder.
López'in temiz, gerçekçi tarzı ve çizgi romanın ilgi çekici ve kışkırtıcı konusu göz önüne alındığında bile, The Eternaut , dönemin popüler kültürü veya günün pulp bilimkurgusuyla ilişkilendirdiğimiz melodramdan uzak değil ve Oesterheld'in yazımı ile eski
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
veya The Twilight Zone arasındaki karşılaştırmalar tamamen makul . Bu tür şeyler çağdaş okuyucuları caydırabilir - ki bu üzücü ve aptalca, çünkü
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
nesnel olarak harika - ancak çevirmen
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
önsözünde savunduğu gibi , bu çizgi romanın İngilizcede ilk kez yayınlandığı zaman, The Eternaut "dünya hakkında zor sorular soran ve şeyleri değiştirmek için neler yapabileceğimizi merak eden" gerçek anlamda edebi bir eserdir.Oesterheld'in hikayesi aksiyon ve gerilimle dolu, ancak yazarın Hugo Pratt için tasarladığı yumruklaşmalardan ve askeri savaş sahnelerinden farklı.

Salvo, The Eternaut'ta anlatıcı rolünü üstleniyor ve Oesterheld'in heyecan verici metni ve López'in nefes kesici çizimleri sayesinde, Buenos Aires'teki mahallesinde gerçekleşen kıyamet sonrası büyük yıkımın ve uzaylı istilasına karşı verilen hayatta kalma mücadelesinin öyküsü eserin merkezine yerleşiyor.
"Durumun baskıcı umutsuzluğu ile kahramanların neredeyse mucizevi hayatta kalmaları ve zaferleri arasındaki karşıtlık sivri ve politiktir," diye yazıyor Mena The Eternaut'tan. "En kötüsünün insanlıktaki en iyiyi ortaya çıkarması belki de basmakalıp bir yorumdur, ancak tekrar tekrar yapmaya değer bir gözlemdir."
1970'lerin sonlarından itibaren Arjantin, acımasız bir sağcı askeri diktatörlük tarafından yönetiliyordu. Muhalif sesleri sansürlemeye ve bastırmaya çalışıyordu ve on binlerce insan dönemin
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
. Oesterheld, 1970'lerde Montoneros adlı sol görüşlü bir gerilla grubunu destekledi ve içerikleri açıkça solcu olan en az iki çizgi romanı örgütle bağlantılı yayınlarda yayınlandı.
Hükümet yetkilileri Oesterheld'in Montoneros'larla olan bağını ve çok sevilen çizgi romanlarındaki politik temaları cezalandırılma sebebi olarak gördüler. Yazarın iddiaya göre rahatsız edici yayınlanmış eserleri arasında, bu kez Arjantinli sanatçı Alberto Breccia tarafından çizilen, 50'lerdeki çizgi romanının daha politikleştirilmiş bir devamı olan
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ve Oesterheld'in Breccia ve oğlu Enrique ile birlikte
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
devrimci
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
grafik biyografisi yer alıyordu. Büyük Breccia ayrıca Oesterheld ile 1962 yazında Meksika dergisi Misterix'te ilk kez yayınlanan ve iki yıl yayınlanan
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
çizgi romanında da ortaklık kurdu. Yenilikçi Breccia, çizgi roman için
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
-ikisi hamileydi- ele geçirdiğinde , hiçbiri bir daha canlı olarak görülmedi. The Eternaut'ta , yazar sanki kendi itici hükümetinin elinde başına gelecek dehşetleri telgraflıyormuş gibi.Daha fazlasını Hyperallergic'teki
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
okuyabilirsiniz .Netflix ve K&S Films'in Eternaut TV dizisinin
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ve 30 Nisan 2025'te yayınlanacak. İllüstrasyonlar Francisco Solano López'e ait. Görseller © 2015
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
. Bu gönderi ilk olarak 31 Ocak 2016'da yayınlanmıştır. 7 Nisan 2025'te güncellenmiş ve yeniden yayınlanmıştır.(şimdi bu grafik novel ı aramaktayım bulunca onu da paylaşacağım. umarım bu yazı ilginizi çekmiştir.)
ahanda buldum
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
iyi okumalar.
Son düzenleme: