agartan
Onursal Üye
- 28 Haz 2019
- 1,220
- 11,307
Duel (1971)
Yönetmen: Steven Spielberg
Senaryo: Richard Matheson
Müzik: Billy Goldenberg
Ülke: ABD
Tür: Aksiyon, Gizem, Gerilim
Vizyon Tarihi: Şubat 1974 Türkiye (Bela)
Dil: İngilizce
Süre: 89 dk
Bütçe: $450,000
Çekim Yeri: Acton, California, ABD
IMDb Rating: 7.6
3 Ödül
Sunum: 697 MB, 720p, orijinal dilde ve Türkçe altyazısı yanındadır.
Bela:
Şurada sayın azizelaziz "Road Rage 3-4" paylaşımını yaptığında http://www.cizgidiyari.com/forum/azizelaziz/144070-road-rage-3-4-a.html
Steven Spielberg'in ilk uzun metrajlı bu filminden -biraz da olsa- bahsetmiştik.
Filmi ilk kez yedi - sekiz yaşlarındayken izlediğini anımsayan sayın yeryüzü'nün -zaman bulur da izlerse- izlenimlerini burada paylaşması temennisiyle...
Richard Matheson orijinal kısa öykü "Düello" yu yazmak için, JFK'nin suikasta kurban gittiği gün (22 Kasım 1963)
karşılaştığı bir kamyon şoföründen ilham aldığını söylemişti.
Steven Spielberg'e aralarından seçim yapabileceği yedi farklı kamyon gösterildi; binek kısmı bir surata benzediği için Peterbilt'i seçti.
Spielberg, kamyonun 50 yaşındaki dublör Carey Loftin tarafından kullanılması tercihini şöyle anlatmış:
<<"Bir fırlama arıyorum, kelimenin tam anlamıyla bir *o. çocuğu*. Yapabilecek misin?" diye sordum.
Carey bana "Benden iyisini bulamazsınız, ne zaman başlıyoruz?" yanıtını verdiğinde işi almıştı.>>
Ön tampondaki plakalar, bir tür vergi ödeme yöntemi olan kamyonun geçtiği her eyalet içindir.
Plakaların çoğunun üzerinde "Motorlu Taşıyıcı" anlamına gelen bir "MC" vardır ve New Mexico plakası bir HUP "Highway Use Permit"dir. (Otoyol Kullanım İzni)
Spielberg, ön tampondaki plakaların -silahın kabzasına çentik atma gibi- kamyon şoförünün "diğer eyaletlerde sürücülere çarpan" bir seri katili imgelediğini söylemişti.
74 dakikalık orijinal çalışma süresine sahip olan TV filmi, sinemalarda gösterime girecek kadar uzun değildi.
Universal, Steven Spielberg'i 90 dakikalık bir film yapmak için ek sahneler çekmeye çağırdı.
Bu yeni sahneler demiryolu geçidi, okul otobüsü, David'in karısına telefon ettiği sahne ve arabanın garajdan çıkıp şehrin içinden geçtiği açılış sahnesiydi.
İlk versiyondaki Peterbilt kamyon hurda olduğu için, başka bir Peterbilt -güçlükle- bulunmuştu.
Steven Spielberg, David Mann'ın polisi aradığı olay yerinde telefon kulübesine yansıyor. (00,56,47)
Actors Studio (1994) programında Spielberg, bunun kasıtlı bir "cameo" olmadığını, bir hata olduğunu itiraf etmişti. (Filmde tam 18 hata olduğunu söylemişti)
Devamlılık hatalarından biri (finalde):
Bu ise "cameo"ya (imza) bir örnektir:
Kovalamaca sırasında, David Mann'ın umutlarını kısa bir an artıran
bir polis arabasına benzeyen park edilmiş bir sedan görülüyor,
ancak hemen sonra "Grebleips" adlı bir haşere temizleyicisinin servis arabası olduğu ortaya çıkıyor... (Spielberg'in tersi) (1,12,40)
Çekimler yalnızca on iki gün sürmüştü. On altıncı gün izlenmeye hazırdı.
Bazı sahneler daha sonra televizyon dizisi The Incredible Hulk'un (1977) bir bölümünde yeniden kullanılmıştı.
Bölüm: The Incredible Hulk: Never Give a Trucker an Even Break (1978).
Kullanılan sahneler; kırmızı Valiant'ın çite çarpması, aynı hayalet kamyonun TV çekimlerinde kullanılmasıdır.
Dennis Weaver'ın karısını benzin istasyonunda aramak için çevirdiği telefon numarası standart "555" film ön eki değil, o sırada geçerli bir numaraydı.
Spielberg, kamyonun 50 yaşındaki dublör Carey Loftin tarafından son derece güvenli bir şekilde kullanıldığını övmüştü.
Kamyon, California yollarında güvensiz bir hızda gidiyor gibi görünse de, aslında saatte 50 km hızla gidiyor.
Artan hız hissini elde etmek için Spielberg, (Bullitt 1968) filminde özel olarak üretilmiş kameralı arabayı ödünç almıştı.
Lucille Benson, (yılanlı benzin istasyonundaki kadın) Spielberg'in "1941 (1979)" filminde bir benzin istasyonu görevlisi olarak görünür.
Spielberg'in yeniden kullandığı diğer iki karakter ise, Close Encounters of the Third Kind (1977) filminde bir çift olarak rol alan, arabadaki yaşlı çifttir.
Kamyonun, David Mann'ın polisle konuşurken telefon kulübesine çarparak neredeyse öldüreceği sahnede dublör yoktur;
Dennis Weaver tüm sahneyi kendisi gerçekleştirmiştir.
Yapımcı firma, filmin finalinde görkemli bir patlama istemişti. Spielberg ise bu yol canavarının yavaşça, can çekişerek ölmesini istiyordu.
Universal ile oldukça ciddi restleştiler:
Spielberg asla bir patlama çekmeyeceğini; "çok istiyorlarsa harika patlamalar yapan yönetmenlerin isimlerini verebileceği" restini çekerek kazanmıştı.
Kamyonun uçurumdan düştüğü son sahnenin düzenlenmesi sırasında Spielberg,
aksiyonu yakalamak için kullandığı
6 kameradan birinin kamyonun düşmesinin ardından sürekli bir çekim yapmayı başardığını fark etti.
Kamyonun olağanüstü iyi bir sekansını yakaladığı ve baş aşağı yatana kadar yuvarlanıp toza girdiği tek çekimlik sahne, filmin imzası olmuştu.
Sadece bir kamyon ve tek bir şansı olduğu için, Spielberg "kameramanın bir madalyayı hak ettiğini" belirtmişti.
Kamyon uçurumdan yuvarlandığında, sürücü kapısı ardına kadar açık kalmıştı.
Dublör Carey Loftin, kamyonu kenara kadar yönlendirmek zorunda kaldı ve sadece bir an önce dışarı atlamıştı.
Atlamadan hemen önce kapıyı çarparak kapatmaya çalışmıştı ama başarısız oldu ve artık üstesinden gelme olasılığı yoktu.
Sürücünün kazadan önce kamyondan kaçtığına dair olası bir devam filmiyle ilgili söylentileri önlemek için Spielberg,
sürücünün aslında öldüğünü göstermek için enkazda kabininin içine damlayan kanı filme almıştı.
Bu, Steven Spielberg'in ilk uzun metrajlı filmidir.
Sıradaki ise ilk "sinema" filmi olacak. Hemen, Çizgi Diyarında...
Keyifli seyirler, sağlıklı ve mutlu günler dilerim.
*
Yönetmen: Steven Spielberg
Senaryo: Richard Matheson
Müzik: Billy Goldenberg
Ülke: ABD
Tür: Aksiyon, Gizem, Gerilim
Vizyon Tarihi: Şubat 1974 Türkiye (Bela)
Dil: İngilizce
Süre: 89 dk
Bütçe: $450,000
Çekim Yeri: Acton, California, ABD
IMDb Rating: 7.6
3 Ödül
Sunum: 697 MB, 720p, orijinal dilde ve Türkçe altyazısı yanındadır.
Bela:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Şurada sayın azizelaziz "Road Rage 3-4" paylaşımını yaptığında http://www.cizgidiyari.com/forum/azizelaziz/144070-road-rage-3-4-a.html
Steven Spielberg'in ilk uzun metrajlı bu filminden -biraz da olsa- bahsetmiştik.
Filmi ilk kez yedi - sekiz yaşlarındayken izlediğini anımsayan sayın yeryüzü'nün -zaman bulur da izlerse- izlenimlerini burada paylaşması temennisiyle...
Richard Matheson orijinal kısa öykü "Düello" yu yazmak için, JFK'nin suikasta kurban gittiği gün (22 Kasım 1963)
karşılaştığı bir kamyon şoföründen ilham aldığını söylemişti.
Steven Spielberg'e aralarından seçim yapabileceği yedi farklı kamyon gösterildi; binek kısmı bir surata benzediği için Peterbilt'i seçti.
Spielberg, kamyonun 50 yaşındaki dublör Carey Loftin tarafından kullanılması tercihini şöyle anlatmış:
<<"Bir fırlama arıyorum, kelimenin tam anlamıyla bir *o. çocuğu*. Yapabilecek misin?" diye sordum.
Carey bana "Benden iyisini bulamazsınız, ne zaman başlıyoruz?" yanıtını verdiğinde işi almıştı.>>
Ön tampondaki plakalar, bir tür vergi ödeme yöntemi olan kamyonun geçtiği her eyalet içindir.
Plakaların çoğunun üzerinde "Motorlu Taşıyıcı" anlamına gelen bir "MC" vardır ve New Mexico plakası bir HUP "Highway Use Permit"dir. (Otoyol Kullanım İzni)
Spielberg, ön tampondaki plakaların -silahın kabzasına çentik atma gibi- kamyon şoförünün "diğer eyaletlerde sürücülere çarpan" bir seri katili imgelediğini söylemişti.
74 dakikalık orijinal çalışma süresine sahip olan TV filmi, sinemalarda gösterime girecek kadar uzun değildi.
Universal, Steven Spielberg'i 90 dakikalık bir film yapmak için ek sahneler çekmeye çağırdı.
Bu yeni sahneler demiryolu geçidi, okul otobüsü, David'in karısına telefon ettiği sahne ve arabanın garajdan çıkıp şehrin içinden geçtiği açılış sahnesiydi.
İlk versiyondaki Peterbilt kamyon hurda olduğu için, başka bir Peterbilt -güçlükle- bulunmuştu.
Steven Spielberg, David Mann'ın polisi aradığı olay yerinde telefon kulübesine yansıyor. (00,56,47)
Actors Studio (1994) programında Spielberg, bunun kasıtlı bir "cameo" olmadığını, bir hata olduğunu itiraf etmişti. (Filmde tam 18 hata olduğunu söylemişti)
Devamlılık hatalarından biri (finalde):
Bu ise "cameo"ya (imza) bir örnektir:
Kovalamaca sırasında, David Mann'ın umutlarını kısa bir an artıran
bir polis arabasına benzeyen park edilmiş bir sedan görülüyor,
ancak hemen sonra "Grebleips" adlı bir haşere temizleyicisinin servis arabası olduğu ortaya çıkıyor... (Spielberg'in tersi) (1,12,40)
Çekimler yalnızca on iki gün sürmüştü. On altıncı gün izlenmeye hazırdı.
Bazı sahneler daha sonra televizyon dizisi The Incredible Hulk'un (1977) bir bölümünde yeniden kullanılmıştı.
Bölüm: The Incredible Hulk: Never Give a Trucker an Even Break (1978).
Kullanılan sahneler; kırmızı Valiant'ın çite çarpması, aynı hayalet kamyonun TV çekimlerinde kullanılmasıdır.
Dennis Weaver'ın karısını benzin istasyonunda aramak için çevirdiği telefon numarası standart "555" film ön eki değil, o sırada geçerli bir numaraydı.
Spielberg, kamyonun 50 yaşındaki dublör Carey Loftin tarafından son derece güvenli bir şekilde kullanıldığını övmüştü.
Kamyon, California yollarında güvensiz bir hızda gidiyor gibi görünse de, aslında saatte 50 km hızla gidiyor.
Artan hız hissini elde etmek için Spielberg, (Bullitt 1968) filminde özel olarak üretilmiş kameralı arabayı ödünç almıştı.
Lucille Benson, (yılanlı benzin istasyonundaki kadın) Spielberg'in "1941 (1979)" filminde bir benzin istasyonu görevlisi olarak görünür.
Spielberg'in yeniden kullandığı diğer iki karakter ise, Close Encounters of the Third Kind (1977) filminde bir çift olarak rol alan, arabadaki yaşlı çifttir.
Kamyonun, David Mann'ın polisle konuşurken telefon kulübesine çarparak neredeyse öldüreceği sahnede dublör yoktur;
Dennis Weaver tüm sahneyi kendisi gerçekleştirmiştir.
Yapımcı firma, filmin finalinde görkemli bir patlama istemişti. Spielberg ise bu yol canavarının yavaşça, can çekişerek ölmesini istiyordu.
Universal ile oldukça ciddi restleştiler:
Spielberg asla bir patlama çekmeyeceğini; "çok istiyorlarsa harika patlamalar yapan yönetmenlerin isimlerini verebileceği" restini çekerek kazanmıştı.
Kamyonun uçurumdan düştüğü son sahnenin düzenlenmesi sırasında Spielberg,
aksiyonu yakalamak için kullandığı
6 kameradan birinin kamyonun düşmesinin ardından sürekli bir çekim yapmayı başardığını fark etti.
Kamyonun olağanüstü iyi bir sekansını yakaladığı ve baş aşağı yatana kadar yuvarlanıp toza girdiği tek çekimlik sahne, filmin imzası olmuştu.
Sadece bir kamyon ve tek bir şansı olduğu için, Spielberg "kameramanın bir madalyayı hak ettiğini" belirtmişti.
Kamyon uçurumdan yuvarlandığında, sürücü kapısı ardına kadar açık kalmıştı.
Dublör Carey Loftin, kamyonu kenara kadar yönlendirmek zorunda kaldı ve sadece bir an önce dışarı atlamıştı.
Atlamadan hemen önce kapıyı çarparak kapatmaya çalışmıştı ama başarısız oldu ve artık üstesinden gelme olasılığı yoktu.
Sürücünün kazadan önce kamyondan kaçtığına dair olası bir devam filmiyle ilgili söylentileri önlemek için Spielberg,
sürücünün aslında öldüğünü göstermek için enkazda kabininin içine damlayan kanı filme almıştı.
Bu, Steven Spielberg'in ilk uzun metrajlı filmidir.
Sıradaki ise ilk "sinema" filmi olacak. Hemen, Çizgi Diyarında...
Keyifli seyirler, sağlıklı ve mutlu günler dilerim.
*
Son düzenleme: