DIGIL
Oğuz Aral'ın sahipliğinde ve Galip Tekin'in yönetmenliğinde 4 Mayıs 1989 tarihinden itibaren yayınlanmaya başlayan haftalık mizah ve çizgiroman dergisi.
Erol Simavi'nin uzun yıllardır sahibi olduğu Gırgır ve Fırt mizah dergilerini Ertuğrul Akbay'a satması üzerine olaylı bir şekilde sonuçlanan gelişmeler neticesinde bu dergiden kopan kadronun yayınlamaya başladığı Dıgıl, başlangıçta bir tepki olarak yayın kadrosunun Gırgır ve Fırt'ın ellerinde kalan malzemeyle oluşturdukları, ağırlıklı olarak çizgiromanla doldurulan bir seçkiyle okurlara sunulmuştur. İlk sayılarında çoğu daha önce yayınlanmış olan şu başlıklara yer vermiştir:
Oğuz Aral'dan Utanmaz Adam ile Avanak Avni, Behiç Pek'den -Ayhan'ın çizim desteğiyle beraber- Muhlis Bey, Galip Tekin'in yazdığı Kemal Aratan'ın çizdiği Vah Vahap Vah, Oğuz Aral'ın kaleminden çıkan senaryo ve ilhan Ertem'den çizgilerle Hafiyesi Mahmut ve Galip Tekin'le Nuri Kurtcebe'nin dönüşümlü yayınlanan tek sayfalık çizgiromanları.
Dıgıl mizah dergisinin 13 Ekim 1994 tarihli 225. sayısının kapağı.
Sonraki sayılarda kadrosu Engin Ergönültaş'ın kainatın en pespaye üçkağıtçılarının maceralarının anlatıldığı Zalim Şevki ve Kelek Osman başlığı; Suat Gönülay'ın çoğu tek sayfalık çizgiromanları da üretim kadrosuna eklenmiş ve dergi logosunun altındaki ibare de artık 'Gırgır ve Fırt dan Seçmeler ve Tazeler' olarak değiştirilmiştir. Daha ileriki sayılarda dergideki çizgiromancılar kadrosuna eklenen Birol Bayram, sonradan çizeceği Mikki ve Zappa başlığıyla ünlenirken, Mikro Maganda tiplemesiyle Serhat Gürpınar, Zafer Temoçin, çizgiromana yeni bir anlayış getiren kolaj Sıtkı Sedat sayfasıyla Soner Günday, Sefer Selvi, Yedinci Vites köşesiyle Yavuz Taran, kadınsı öyküleriyle Özden Öğrük, Bülent Morgök, Halil incesu, Kutlukhan Perker, Sefa Sofuoğlu, Uzay Fatihi adlı mizahi öyküsüyle Emre Ulaş, Sönmez Karakurt, Oky, Suat Özkan gibi isimlerle Dıgıl içeriğindeki karikatür köşelerini çok aza indirgeyerek daha da çizgiroman dergisi atmosferine bürünmüştür.
Dıgıl'da yayınlanan bir Edika çizgiromanı.
Dıgıl'da yer bulan çizgiromanlar tür olarak oldukça geniş bir yelpaze oluşturmuştur. Bant formatında olanından haftalar boyu devam edenine, karikatürize olanından reel çizgi stilindekine, bilimkurgusundan mizahisine değin sayısız tema, çizer kadrosunun genişliği ile doğru orantılı olarak yayın imkanı bulmayı başarmıştır. Dıgıl'ın yayın seyri boyunca kapaklarını genelde Gürpınar, Tekin, Argun, Şevket Yalaz ve Morgök çizmiştir. Dıgıl, 1996 yılı ortalarında yayın hayatını noktalamıştır.
Murat Başol'un Dıgıl'da basılan bir bantı.
Oğuz Aral'ın sahipliğinde ve Galip Tekin'in yönetmenliğinde 4 Mayıs 1989 tarihinden itibaren yayınlanmaya başlayan haftalık mizah ve çizgiroman dergisi.
Erol Simavi'nin uzun yıllardır sahibi olduğu Gırgır ve Fırt mizah dergilerini Ertuğrul Akbay'a satması üzerine olaylı bir şekilde sonuçlanan gelişmeler neticesinde bu dergiden kopan kadronun yayınlamaya başladığı Dıgıl, başlangıçta bir tepki olarak yayın kadrosunun Gırgır ve Fırt'ın ellerinde kalan malzemeyle oluşturdukları, ağırlıklı olarak çizgiromanla doldurulan bir seçkiyle okurlara sunulmuştur. İlk sayılarında çoğu daha önce yayınlanmış olan şu başlıklara yer vermiştir:
Oğuz Aral'dan Utanmaz Adam ile Avanak Avni, Behiç Pek'den -Ayhan'ın çizim desteğiyle beraber- Muhlis Bey, Galip Tekin'in yazdığı Kemal Aratan'ın çizdiği Vah Vahap Vah, Oğuz Aral'ın kaleminden çıkan senaryo ve ilhan Ertem'den çizgilerle Hafiyesi Mahmut ve Galip Tekin'le Nuri Kurtcebe'nin dönüşümlü yayınlanan tek sayfalık çizgiromanları.
Dıgıl mizah dergisinin 13 Ekim 1994 tarihli 225. sayısının kapağı.
Sonraki sayılarda kadrosu Engin Ergönültaş'ın kainatın en pespaye üçkağıtçılarının maceralarının anlatıldığı Zalim Şevki ve Kelek Osman başlığı; Suat Gönülay'ın çoğu tek sayfalık çizgiromanları da üretim kadrosuna eklenmiş ve dergi logosunun altındaki ibare de artık 'Gırgır ve Fırt dan Seçmeler ve Tazeler' olarak değiştirilmiştir. Daha ileriki sayılarda dergideki çizgiromancılar kadrosuna eklenen Birol Bayram, sonradan çizeceği Mikki ve Zappa başlığıyla ünlenirken, Mikro Maganda tiplemesiyle Serhat Gürpınar, Zafer Temoçin, çizgiromana yeni bir anlayış getiren kolaj Sıtkı Sedat sayfasıyla Soner Günday, Sefer Selvi, Yedinci Vites köşesiyle Yavuz Taran, kadınsı öyküleriyle Özden Öğrük, Bülent Morgök, Halil incesu, Kutlukhan Perker, Sefa Sofuoğlu, Uzay Fatihi adlı mizahi öyküsüyle Emre Ulaş, Sönmez Karakurt, Oky, Suat Özkan gibi isimlerle Dıgıl içeriğindeki karikatür köşelerini çok aza indirgeyerek daha da çizgiroman dergisi atmosferine bürünmüştür.
Dıgıl'da yayınlanan bir Edika çizgiromanı.
Dıgıl'da yer bulan çizgiromanlar tür olarak oldukça geniş bir yelpaze oluşturmuştur. Bant formatında olanından haftalar boyu devam edenine, karikatürize olanından reel çizgi stilindekine, bilimkurgusundan mizahisine değin sayısız tema, çizer kadrosunun genişliği ile doğru orantılı olarak yayın imkanı bulmayı başarmıştır. Dıgıl'ın yayın seyri boyunca kapaklarını genelde Gürpınar, Tekin, Argun, Şevket Yalaz ve Morgök çizmiştir. Dıgıl, 1996 yılı ortalarında yayın hayatını noktalamıştır.
Murat Başol'un Dıgıl'da basılan bir bantı.