Dağıstan ÇETİNKAYA, (1970- )
1970 yılında doğan Dağıstan Çetinkaya, 1985-1989 yılları arasında bir disiplin suçundan uzaklaşınca kadar askeri okulda eğitmini sürdürmüştür. Ancak buradayken bile çocukluğundan gelen çizme sevgisi ve becerisi körelmemiş, aksine edindiği disiplinli yaşamla birlikte ilk profesyonel çizgilerini bu dönemde Can Kardeş dergisine hazırladığı Keloğlan bantıyla yayınlatma başarısı göstermiştir.
Dağıstan Çetinkaya, bir süre devam ettiği Güzel Sanatlar Akademisi'nden de dokuz yıllık bir süreçten sonra ayrılmak durumunda kalmış ve ailesini de geçindirebilmek amacıyla kendisini sadece çizime vermiştir. Sonraki yıllarda Can Kardeş'deki çalışmaları Diptekiler, Akkuyruk bantları ile devam etmiş, onları Biip Bip adlı mizahi bir bilimkurgu çizgiroman izlemiştir. 1991 yılı başında çıkan Cıngar mizah dergisi için çizimler hazırladıktan sonra, 1992 yılından itibaren Gırgır mizah dergisinde çalışmalarına devam eden çizer, burada yoğun taramaları olan genelde felsefik içeriğe sahip pek çok kısa çizgiroman öyküsü çizmiştir. Ağustos 1993'de çıkan Rh+ adlı derginin iç sayfalarında siyah-beyaz ve arka kapaklarında renkli öyküleri yayınlanmıştır. 1994 yılında Böcekistan sayfa ve bantlarını hazırlayacağı Keskin Ustura dergisinde ve Yeni Şafak Gazetesi'nde Entel Mazhar bantını çizmeye başlayan Çetinkaya, 1996 yılından sonra ise Mavikuş gibi çocuk dergilerine çeşitli bant ve çizgiromanlar hazırlamıştır. Detaya olan merakından dolayı böcek dünyasının gizem ve çekiciliğine yakalanan Çetinkaya'nın son yıllarda öne çıkan çizgiroman başlığı ise Böcekistan'dır. Çizdiği bir karikatürdeki kendini uğurböceği rengine boyamış bir örümceğin gerçek bir uğurböceğini tuzağa düşürmesini resmeden çizer, böcek dünyasının çekiciliğine kendini kaptırarak bunu bir bant serisine dönüştürmüştür. Bu başlıktaki öyküler 1997 yılında Denge Yayınları tarafından albümleştirilmiştir.
1970 yılında doğan Dağıstan Çetinkaya, 1985-1989 yılları arasında bir disiplin suçundan uzaklaşınca kadar askeri okulda eğitmini sürdürmüştür. Ancak buradayken bile çocukluğundan gelen çizme sevgisi ve becerisi körelmemiş, aksine edindiği disiplinli yaşamla birlikte ilk profesyonel çizgilerini bu dönemde Can Kardeş dergisine hazırladığı Keloğlan bantıyla yayınlatma başarısı göstermiştir.
Dağıstan Çetinkaya, bir süre devam ettiği Güzel Sanatlar Akademisi'nden de dokuz yıllık bir süreçten sonra ayrılmak durumunda kalmış ve ailesini de geçindirebilmek amacıyla kendisini sadece çizime vermiştir. Sonraki yıllarda Can Kardeş'deki çalışmaları Diptekiler, Akkuyruk bantları ile devam etmiş, onları Biip Bip adlı mizahi bir bilimkurgu çizgiroman izlemiştir. 1991 yılı başında çıkan Cıngar mizah dergisi için çizimler hazırladıktan sonra, 1992 yılından itibaren Gırgır mizah dergisinde çalışmalarına devam eden çizer, burada yoğun taramaları olan genelde felsefik içeriğe sahip pek çok kısa çizgiroman öyküsü çizmiştir. Ağustos 1993'de çıkan Rh+ adlı derginin iç sayfalarında siyah-beyaz ve arka kapaklarında renkli öyküleri yayınlanmıştır. 1994 yılında Böcekistan sayfa ve bantlarını hazırlayacağı Keskin Ustura dergisinde ve Yeni Şafak Gazetesi'nde Entel Mazhar bantını çizmeye başlayan Çetinkaya, 1996 yılından sonra ise Mavikuş gibi çocuk dergilerine çeşitli bant ve çizgiromanlar hazırlamıştır. Detaya olan merakından dolayı böcek dünyasının gizem ve çekiciliğine yakalanan Çetinkaya'nın son yıllarda öne çıkan çizgiroman başlığı ise Böcekistan'dır. Çizdiği bir karikatürdeki kendini uğurböceği rengine boyamış bir örümceğin gerçek bir uğurböceğini tuzağa düşürmesini resmeden çizer, böcek dünyasının çekiciliğine kendini kaptırarak bunu bir bant serisine dönüştürmüştür. Bu başlıktaki öyküler 1997 yılında Denge Yayınları tarafından albümleştirilmiştir.