Çizerler ve Çizgi Romanlarda Enteresan Sahneler

Mehmet Serdar Ateş

Onursal Üye
4 Ara 2009
988
3,409
Kütahya
Çizerler ve Çizgi Romanlarda Enterasan Sahneler

Değerli Çizgi Roman sever dostlarım,
Birçoğunuzun çizgi roman konusunda profesyonel bilgilere backgrounda sahip olduğunuzu biliyorum. Hatta birçoğunuzun bu konuda benden çok daha iyi olduğunuzu da biliyorum.

Sizlerle birlikte sadece okuyucu değil, aynı zamanda eleştirmen, teşvik edici, daha iyiye ve güzele özendiren, yol gösteren olma yoluna sinerji oluşturarak Türk çizgi romanına katkı sağlaması amacıyla bu sayfayı açıyorum.
Burada çizgi roman adı, maceranın sayısı, çizer adı verilerek, çizer tarafından resmedilmiş özellik arz eden sahneleri paylaşmayı amaçlıyorum.

Her arkadaşımız bu konuya katkı sağlayabilir.

Bu sayfayı takip eden dostların bir süre sonra macera haricinde çizimlerde farklı konulara da ilgilerinin artacağını ve belki de gelecekte yayınlanacak bir inceleme kitabına buradaki çizimlerin ve görüşlerin kaynak olacağını ümit ediyorum.


TEKS ile başlarsak;
Renkli seri sayı 359, çizer:G TICCI

Teks-359-1.jpg

YUfYd0.jpg


Devrik Ağaç sahnesi Sayfa 22 ve 23.

Bu sahnedeki ayrıntıyı, yani yerde boylu boyuna yatan ağaçları görmek ve resmetmek ancak orman konusunda oldukça iyi bir gözlem ve deneyime sahip insanların işidir.
Özellikle sert geçen kış mevsiminde ağaçlar; kar yükünü taşıyamaz, sert rüzgar ve yağmurlarla devrilir. Devrik ağaçların günümüz teknolojisinde ormandan alınıp, ekonomiye kazandırılması ormancılık adına bir süreçtir.

Devrik ağaçların ressamın yani çizerin gözünden kaçmaması ve bunu macera sahnelerinde resmetmesi, çizerin görmek ve bakmak konusundaki becerisini göstermektedir.

Teks-359-22-devrik-a-a-sahnesi1.jpg


HAEqoM.jpg


Teks-359-23-Devrik-A-a-2.jpg


FEeUsI.jpg




 
Son düzenleme:

abolardis

Onursal Üye
12 Şub 2011
6,630
24,538
Daha önce Ken Parker'in artizleri adlı bir konu açılmıştı.
Çokta başarılı bir saptamaydı.
Sizin açmış olduğunuz konu genel, bu anlamda daha kapsayıcı.
Benim gibi Fumetticiler açısından özellikle Zagor'un Taş Kule macerasında ki Ninja ile aksiyon sahneleri çok enteresandır.
Vahşi Batı'da bir Ninja.
Donatelli çizimleri ile ölümsüzleşmiş bir eser.
Özellikle Ağaçtan ağaca atlama sahneleri , ilk karşılaşma anı halen dimağımda durur.
Güzel bir konu güncel bir konu.
Tebrik eder teşekkür ederim.
 

Pertev

Çeviri & Balonlama
1 Ara 2017
526
6,526
Yakında bir tane geliyor, tam sizin beğeneceğiniz çizgiler...
Adamın ceketinin içindeki yeleğin ilmekleri bile çizilmiş... :)
Gerisini siz düşünün...
 

Mehmet Serdar Ateş

Onursal Üye
4 Ara 2009
988
3,409
Kütahya
Değerli Pertev,
Yukarıda vermiş olduğun örnek resim de gösteriyor ki, çizerler çizimlerinde her türlü ayrıntıyı okuyucunun hayal gücüne sunmaya çalışıyorlar.

Gemideki yangın ile bacalardan çıkan dumanın yönü,
ışığın denizde yansıması, yelkenlinin rüzgar ile dolması,
Burada aklıma takılan yelkenli sandal yanan gemiden uzaklaşıyorsa, yelkenlerin kabarma yönü doğru, gemiye doğru ise yön o zaman sıkıntı var.

Geminin çiziminde ki detay çalışmaları, gemiden atlayan insanlar vd. oldukça başarılı. Renkli daha etkili geldi bana.

Selamlar
 

Mehmet Serdar Ateş

Onursal Üye
4 Ara 2009
988
3,409
Kütahya
Sahne 2
Teks Macera adı:Sioux, Renkli seri sayı 359, sayfa 17 ve 18 Yazar:C. Nizzi, çizer:G TICCI


Bu sahnede ilginç olan çizim değil, konu.

Kahramanlarımız konuşma balonlarında okuyucuya önemli mesaj veriyor.
Altın, gümüş gibi değerli madenlerin ve petrol gibi materyallerin ne derece önemli olduğunu, ihtiras rüzgarları estirip, güç sahiplerinin bu uğurda neler yapabileceklerinin kısaca özetini veriyorlar.

Teks-359-17-Alt-n-Madeni1.jpg


Teks-359-18-Alt-n-Madeni2.jpg


Kahramanlarımız yukarıdaki sahnelerde ABD hükümeti ile Sioux yerli kabilesi arasında yapılan antlaşmanın, yerli topraklarında bulunan "altın" yüzünden gözünü para yani altın bürümüş bazı insanlar tarafından bozulacağı, bu amaçla türlü hesaplar yapılacağı konuşuluyor.

Aslında bu madenler yüzünden vahşi batıda yaşananların, kızıldereli topraklarının istila edilmesi olayının daha büyük ölçeklisinin bugün dünyanın birçok ülkesinde istilalar, ölümler olarak devam ettiği geldi aklıma...
 

Mehmet Serdar Ateş

Onursal Üye
4 Ara 2009
988
3,409
Kütahya
Sahne 3

Çizgi Romanda enteresan sahneler deyip de Sezgin BURAK ve muhteşem eseri Tarkan'dan bahsetmemek olmaz.

Aşağıda Maryo'nun Kuşları ve Dehşet Kulesi Maceralarından sahneler var.

Resim 1: Tarkan'ın yumruk vuruş sahnesi, her şey uyumlu. Çizim süper. Aksiyon 10 numara

Tarkan-Maryonun-Ku-lar-aksiyon.jpg


Resim 2: Tarkan'ın tekme vuruş sahnesi, yine her şey uyumlu. Çizim süper. Aksiyon 10 numara. Bu sahnede benim sevdiğim kare taşmaları da var. Karnına diz darbesi alan Roma'lının büklüm büklüm olması sahnesi ustanın ne derece profesyonel çizer olduğunun kanıtı.

Tarkan-Maryonun-Ku-lar-aksiyon2.jpg


Resim 3: Tarkan'ın kılıç kullanmadaki ustalığını ön plana taşıyan yine mükemmel bir çizim. Tarkan'ın çene çizimi muhteşem, saçlar aksiyonla uyumlu. Düşmanın kılıç darbesi karşısında mağlubiyeti çok iyi sunulmuş.

Tarkan-Deh-et-Kulesi-aksiyon.jpg


Resim 4: Poster güzelliğinde heybetli bir Tarkan çizimi.

ozan0010-resize.jpg



.
 
Son düzenleme:

abolardis

Onursal Üye
12 Şub 2011
6,630
24,538
Teks'in güncel konulara hatta ideolojilere temas etmesi çok önemli üstadım.
Altın ve maden bizim içinde oldukça popüler bir konu.
Dünya tarihine sömürgecilik ve maceraperestlik tarihi dersek zannımca yanlış söylemiş olmayız.
Çizgi romanlarda bunun etkilerini yoğun bir biçimde görmek mümkün.
Belkide en yoğun çizgi romanlarda işleniyor.
İlginç sahneler belki ayrı bir kitap konusu olabilir.
Çizgi romanlarda ilginç kareler.
Özel bir alanla ilgili tez çalışması yapacak dostların bu konuyu çok dikkatli takip etmesini salık veririm.
Çizgi roman konusunda çok fazla eser yok elimizde ülkemizdeki ve dünyadaki tarihi konusunda incelemelerinizi codex haline getirmeniz bilhassa Gazetelerde Çizgi Roman konusununda işlenerek kültür hayatımıza sunulması çok değerli olurdu.
Bu eser yazılmış en kapsamlı çalışmalardan biri olabilir ansiklopedik çizgi roman tarihi ,diğer taraftan birden fazla yazarda katkı sunabilir.
Bu kadar analiz yaptıktan sonra ihtiyaç var.
Makale yazmaya devam edin ,umarım başka dostlarda katkı sunar ve görsellikle zenginleştirilmiş bir kaç ciltlik bir şölen ortaya çıkar.
Sizin çalışmanız çizgi romana felsefik bir yaklaşım tadında.
Çok teşekkür ederim.
 

Mehmet Serdar Ateş

Onursal Üye
4 Ara 2009
988
3,409
Kütahya
Sahne 4

Çok ilginç bir benzerlikle karşınızdayız. Bizden biri 1960'ların sonu belki 1970 'lerin başı.

Çizgi Roman Adı: TARKAN
Yazar ve Çizer: Sezgin BURAK
Macera Adı: Maryo'nun Kuşları

İşkence aleti

Trkn-f003-s14.jpg


Benzerliğe bakınız ki, 1990'ların belki 2000'ler.
Netice neredeyse birebir işkence sistemi...

Çizgi Roman Adı: Teks
Yazar: C. NIZZI
Çizer: V.MONTİ
Macera Adı: Haydutlar
Kitap: Renkli seri 363

Haydutlar-0363-0070a.jpg


Haydutlar-c-nizzi-izer-v-monti-0363-0072a.jpg


Sezgin Burak'ı tebrik etmemek elde değil. Yaşadığı dönem dikkate alındığında, çok mükemmel bir araştırmacı olduğunun bu sahne kanıtı olsa gerek.

 

abolardis

Onursal Üye
12 Şub 2011
6,630
24,538
Tarkan nereden vücut buldu konusunda belgeselde Tatarkandan Tarkan adının konulduğu belirtilmişti.
Ancak Etrüsk Krallarından Tarkan evet Tarkan olduğunu öğrenince kanaatlerim değişti.
İsminin bile araştırma ürünü olduğunu düşünüyorum.
Romalılar tarafından kullanılan işkence metodlarından birisidir betimlenen.
Ancak benzer bir sahne ise gerçekten enteresan.
Çok teşekkür ederim Sevgili Mehmet bey.
 

GüvenGüven

Süper Üye
19 Ocak 2010
1,093
5,338
Bandırma
Tarkan nereden vücut buldu konusunda belgeselde Tatarkandan Tarkan adının konulduğu belirtilmişti.
Ancak Etrüsk Krallarından Tarkan evet Tarkan olduğunu öğrenince kanaatlerim değişti.
İsminin bile araştırma ürünü olduğunu düşünüyorum.
Romalılar tarafından kullanılan işkence metodlarından birisidir betimlenen.
Ancak benzer bir sahne ise gerçekten enteresan.
Çok teşekkür ederim Sevgili Mehmet bey.

Burada bir anlam kargaşası var;

Etrüskler bir uygarlıktır. Krallık değildir. Bugünkü İtalya toprakları dışında Akdeniz Havzası'nda ve Kuzey Karadeniz'de, ticaret, yağma (yağmalayanlar değil yağmalananlar Etrüsklerdir) ve evlilik yolu ile tüm Avrupa'ya yayılmış bir uygarlıktır. Tıpkı Slav Uygarlığı, Helen Uygarlığı, Çin Uygarlığı, Türk Uygarlığı gibi...

Ne Etrüsklerde, ne de Alba Longa krallarında "Tarkan" isminde bir kral ya da imparator bulunmamaktadır ancak; Etrüsk Kültürü'nde etki sahibi olan 16 aileden 2si Tarkuyna ve Tarkuyta soylarından gelmektedir. Belki bu soylar ses benzerliği olarak size Tarkan ismini çağırıştırabilir. Bu soylardan da ilk kez meşhur Tages Efsanesi'nde (Libri Tagetici/Tages Kitapları) bahsedilir. Aynı efsanede araştırmacıların ve tarihçilerin üzerinde ihtilafa düştüğü Tarkinya Bölgesi'nden de bahsedilir.

Diğer taraftan; Roma'nın 7 Kralları'ndan 2si; Tarkunya soyundan gelmektedir ve bunlar da 7. kral Lucius Tarquinius Superbus ve 7. kralın evlilik yolu ile atası (kimilerine göre eniştesi, kimilerine göre kayınpederi, kimilerine göre dedesi) olan 5. kral Lucius Tarquinius Priscusdur.

Konu hakkında abartılmamış, sulandırılmamış ancak derinlemesine ve doğru bilgi sahibi olmak isterseniz; Adile AYDA'nın ETRÜSKLER TÜRK MÜ İDİLER ? (1974) ve TÜRKLER'İN İLK ATALARI (1987), Ord. Prof. Reha Oğuz TÜRKKAN'ın ATLANTİSLİLER, SÜMERLER VE ETRÜSKLER TÜRK MÜ ? (2012) ve TÜRKLER ANSİKLOPEDİSİ'ni (2002) okumanızı öneririm.

Vaktim olsa; daha detaylı bilgiler paylaşmak isterim ancak ne yazık ki vaktim kısıtlı.

Diğer yandan nefes kesici ve merak uyandırıcı tespitleriniz için teşekkürü bir borç bilirim Sayın Mehmet Serdar Ateş, incelemeleriniz ile foruma meşale tutuyorsunuz.
 

abolardis

Onursal Üye
12 Şub 2011
6,630
24,538
Etrüsk Kralı Tarkan konusunda yazılmış halen satışta bulunan kitaplarda bulunmakla birlikte Yakınçağ Tarihçisi Halikarnas Balıkçısı Cevat Şakir Kabaağaçlı'nın değerlendirmelerinde onların Anadolu'dan göç ettikleri hatta moda konusunda ki ilklerinde Anadolu menşeili olduğu Anadolu'yu anlattığı anıt eserlerinde anlatılır.
Kralın tam adının Tarkan olması bana göre bir tesadüf eseri değildir.
Yağmacı hatta korsanlıkla geçinen bir krallık olmakla birlikte uygarlık olarak kabulü mümkün değildir.
Uygarlık denilince Celal Şengör hocanın tabiriyle iki tane uygarlık vardır.
Biri İonya diğeri Arap uygarlığıdır.
Uygar veya uygarlık olabilmesi için özgür tartışma ortamının bulunması gerekir ki bu hemen hiç bir kültürde yeşermemiştir.
Yaklaşık 5000 yıllık Firavunlarda Mısırda bunu göremiyoruz.
Yada 2000 Yıllık Roma tarihinde maalesef bulunmuyor.
Ne Çin nede sair kültürlerde bu durum yok.
Ancak İonya ve Aydınlanmanın kayıp tarihinde Arap uygarlığında bu durumu görebiliyor felsefik olarak izlerini sürebiliyoruz.
Özellikle Fuat SEZGİN hocanın bu konuda özellikle Almanya'da yaptığı çalışmaların çok değerli olduğunu belirtmek isterim.
Etrüskler konusunda ki sınırlı bilgilerimize rağmen son dönem özellikle Türk Dilinin etki ve kökenlerine ilişkin son yayınlarda ilginç bilgiler ve değerlendirmeler bulunmakta ki bunların içerisinde yer alan Kral TARKAN bence gerçek anlamda bir ilginçlik ve tesadüf diyelim.
Sezgin bey rahmetli bu durumu araştırmışmıydı ki ben öyle olduğunu düşünüyorum Tarkan'ı daha da ilginç yapar.
Tatarkan 'dan Tarkan'a ulaşıldığı tezinin bu anlamda yerinde olmadığı kanaatindeyim.
Tezler farklı olabilir.
Önemli olan yanlışlanabilirliktir.
Bilim yanlışlamalar üzerine çalışır.
Tatarkan mı yoksa Etrüsk Kralı Tarkan'mı derseniz benim görüşüm TARKAN ismi tarihsel araştırmaların ürünü.
 

R.Türkmen

Çizgi Roman Ustası
12 Şub 2012
771
3,004
Sahne 4

Çok ilginç bir benzerlikle karşınızdayız. Bizden biri 1960'ların sonu belki 1970 'lerin başı.

Çizgi Roman Adı: TARKAN
Yazar ve Çizer: Sezgin BURAK
Macera Adı: Maryo'nun Kuşları

İşkence aleti

Trkn-f003-s14.jpg


Benzerliğe bakınız ki, 1990'ların belki 2000'ler.
Netice neredeyse birebir işkence sistemi...

Çizgi Roman Adı: Teks
Yazar: C. NIZZI
Çizer: V.MONTİ
Macera Adı: Haydutlar
Kitap: Renkli seri 363

Haydutlar-0363-0070a.jpg


Haydutlar-c-nizzi-izer-v-monti-0363-0072a.jpg


Sezgin Burak'ı tebrik etmemek elde değil. Yaşadığı dönem dikkate alındığında, çok mükemmel bir araştırmacı olduğunun bu sahne kanıtı olsa gerek.



Sezgin Burak Monti'den daha güzel çizmiş sahneleri...:)
 

aksakal19

Süper Üye
6 Haz 2013
177
551
Ünlü Arjantinli çizer Enrique Breccia Tex Özel seriye Capitan Jack isimli macerayı çizdi..Tiplemeler kendi stili içinde yorumlandığından kahramanlarımızı değişik bulanlar olabilir ama Tex külliyatında çatışma sahnelerinin uzunluğu ile rekor kırar.Eller,silahlar ve onların doğru kullanımı ders verir gibi.Coltların boş kovanlarının boşaltılması ve tekrar doldurulmalarını daha önce hiçbir çizerde bu kadar ayrıntılı görememiştik.
 

Ekli dosyalar

  • Gun 1.jpg
    Gun 1.jpg
    34.4 KB · Görüntü: 48
  • gun  2.jpg
    gun 2.jpg
    18.3 KB · Görüntü: 47
  • Enrique Breccia.jpg
    Enrique Breccia.jpg
    5.4 KB · Görüntü: 33
  • Tex Özel Albüm 31 Capt Jack.jpg
    Tex Özel Albüm 31 Capt Jack.jpg
    31.2 KB · Görüntü: 40

husmanX

Aktif Üye
16 May 2011
269
834
Sahne 4

Çok ilginç bir benzerlikle karşınızdayız. Bizden biri 1960'ların sonu belki 1970 'lerin başı.



Sezgin Burak'ı tebrik etmemek elde değil. Yaşadığı dönem dikkate alındığında, çok mükemmel bir araştırmacı olduğunun bu sahne kanıtı olsa gerek.

Tarkan 'daki çizim ve açılar muhteşem. Teks 'in sahnesi onun yanında çok zayıf kalmış.
 

aksakal19

Süper Üye
6 Haz 2013
177
551
Çizerlerin kamera hareketleri 80 lerde özellikle American çizgi romanlarında çok çeşitlendi..Klasik insan ve kuş bakışı kesmedi,kameralarını her yüksekliğe koymaya başladılar..Aksiyonların ve insan hareketlerinin bu farklı bakış açılarından çizilmesi okurda yeni heyecanlar oluşturdu.
Tex ten örnek verirsek bu işleri ilk yorumlayıp başlatanın Marcelo olduğunu söyleyebilirim.Sonraları ise hemen hepsi kamera yeri ve açıları ile oynadılar..Aşağıda Marcelo dan bir böcek bakışı bir de tavan bakışı var..
 

Ekli dosyalar

  • böcek bakışı.jpg
    böcek bakışı.jpg
    114.9 KB · Görüntü: 39
  • tavan bakışı.jpg
    tavan bakışı.jpg
    120.3 KB · Görüntü: 35

Mehmet Serdar Ateş

Onursal Üye
4 Ara 2009
988
3,409
Kütahya
Çizerlerin kamera hareketleri 80 lerde özellikle American çizgi romanlarında çok çeşitlendi..Klasik insan ve kuş bakışı kesmedi,kameralarını her yüksekliğe koymaya başladılar..Aksiyonların ve insan hareketlerinin bu farklı bakış açılarından çizilmesi okurda yeni heyecanlar oluşturdu.
Tex ten örnek verirsek bu işleri ilk yorumlayıp başlatanın Marcelo olduğunu söyleyebilirim.Sonraları ise hemen hepsi kamera yeri ve açıları ile oynadılar..Aşağıda Marcelo dan bir böcek bakışı bir de tavan bakışı var..

Değerli aksakal19

Konuya teknik açıdan verdiğiniz katkı için teşekkür ederim.
Gerek "böcek bakışı" gerekse "tavan bakışı" örnekler için de çok teşekkürler.
 

uzung

Yönetici
14 Ağu 2009
3,418
27,194
İstanbul
Tarkan'ın çarkı çevirme yönü ters değil mi?
Duruşundan aşağı doğru çevirdiği anlaşılıyor.
İtmesi gerekmez mi?
 

Pertev

Çeviri & Balonlama
1 Ara 2017
526
6,526
Sahne 3

Çizgi Romanda enteresan sahneler deyip de Sezgin BURAK ve muhteşem eseri Tarkan'dan bahsetmemek olmaz.

Aşağıda Maryo'nun Kuşları ve Dehşet Kulesi Maceralarından sahneler var.

Resim 1: Tarkan'ın yumruk vuruş sahnesi, her şey uyumlu. Çizim süper. Aksiyon 10 numara

Tarkan-Maryonun-Ku-lar-aksiyon.jpg


Resim 2: Tarkan'ın tekme vuruş sahnesi, yine her şey uyumlu. Çizim süper. Aksiyon 10 numara. Bu sahnede benim sevdiğim kare taşmaları da var. Karnına diz darbesi alan Roma'lının büklüm büklüm olması sahnesi ustanın ne derece profesyonel çizer olduğunun kanıtı.

Tarkan-Maryonun-Ku-lar-aksiyon2.jpg


Resim 3: Tarkan'ın kılıç kullanmadaki ustalığını ön plana taşıyan yine mükemmel bir çizim. Tarkan'ın çene çizimi muhteşem, saçlar aksiyonla uyumlu. Düşmanın kılıç darbesi karşısında mağlubiyeti çok iyi sunulmuş.

Tarkan-Deh-et-Kulesi-aksiyon.jpg


Resim 4: Poster güzelliğinde heybetli bir Tarkan çizimi.

ozan0010-resize.jpg



.

Bence 1. kare de hata var. Şöyle ki; yukarıdan aşağıya doğru gelen yumruğu yiyen kişinin kafası geriye değil öne düşmesi gerekir...
 

R.Türkmen

Çizgi Roman Ustası
12 Şub 2012
771
3,004
Ünlü Arjantinli çizer Enrique Breccia Tex Özel seriye Capitan Jack isimli macerayı çizdi..Tiplemeler kendi stili içinde yorumlandığından kahramanlarımızı değişik bulanlar olabilir ama Tex külliyatında çatışma sahnelerinin uzunluğu ile rekor kırar.Eller,silahlar ve onların doğru kullanımı ders verir gibi.Coltların boş kovanlarının boşaltılması ve tekrar doldurulmalarını daha önce hiçbir çizerde bu kadar ayrıntılı görememiştik.


Bu maceranın linki var mı?
Merak ettim.
 

R.Türkmen

Çizgi Roman Ustası
12 Şub 2012
771
3,004
Çizerlerin kamera hareketleri 80 lerde özellikle American çizgi romanlarında çok çeşitlendi..Klasik insan ve kuş bakışı kesmedi,kameralarını her yüksekliğe koymaya başladılar..Aksiyonların ve insan hareketlerinin bu farklı bakış açılarından çizilmesi okurda yeni heyecanlar oluşturdu.
Tex ten örnek verirsek bu işleri ilk yorumlayıp başlatanın Marcelo olduğunu söyleyebilirim.Sonraları ise hemen hepsi kamera yeri ve açıları ile oynadılar..Aşağıda Marcelo dan bir böcek bakışı bir de tavan bakışı var..

Zaten bir çizgi romanın eser olabilmesi için
4 bakış açısının da yer yer sayfalarda mutlaka olması gerekir.

Solucan bakışı (Alttan),
Göz hizasından bakış,
Kuş bakışı (üstten) ve
Balık gözü (panoromik)..

Marcello'da bunu yapmış.:) Yani olması gerekeni...

Tarkan'da da sıklıkla görürüz...
 

Gabby

Onursal Üye
18 Haz 2012
265
1,452
Mehmet Serdar Ateş'in paylaştığı mevcut iki görsele konu başlığına uygun iki "enteresan" ilave yaptım. Bir de böyle yorumlayın...:)


9YWr53.png


***

86WLQQ.png
 

abolardis

Onursal Üye
12 Şub 2011
6,630
24,538
Sevgili Gabby üstadımızın ekleriyle farklı bir boyut kazanmış oldu.
Tarih bakımından öncelik sonralık durumu nasıl acaba.
 

Gabby

Onursal Üye
18 Haz 2012
265
1,452
...Tarih bakımından öncelik sonralık durumu nasıl acaba.

Atlı çizimi Hal Foster'den, çizgiroman tarihinin klasiklerinden ve ilk çıkış tarihi 1937'li yıllar. Diğer örnek çizimi de benim için diğer bir çizgi dehası olan Arturo del Castillo' ya ait. İlk çıkış tarihi 1957. Kendisinin orijinal çizimleri bir ara Louvre'da kısa süreliğine sergilenmiş, aynı zamanda "Yellow Kid" çizgiroman ödülü almış ilk ve tek Şili'li çizer. Aslında bana kalsa Sezgin Burak alttaki paneli Tarkan'a uyarlasa daha iyi olur derdim ama beğeniler farklı olabiliyor doğal olarak... :)

Son olarak sohbeti açıldığı için yazıyorum, Castillo elbette Tex ile alakası olan biri değil ama öte yandan Miguel Angel Repetto Arjantin'de uzun yıllar Üstad'ın yardımcı çizeri olarak çalışmış olması gibi bir durum var. Bu nedenle Repetto'lu Tex arkaplanları ve kanaviçe görüntülü taramaları ustasından izler taşıdığı için incelemesi benim için ayrıca keyiflidir.




M18B7g.png
 

aksakal19

Süper Üye
6 Haz 2013
177
551
--------------------------------------------------------------------------------



Alıntı: aksakal19´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster

Ünlü Arjantinli çizer Enrique Breccia Tex Özel seriye Capitan Jack isimli macerayı çizdi..Tiplemeler kendi stili içinde yorumlandığından kahramanlarımızı değişik bulanlar olabilir ama Tex külliyatında çatışma sahnelerinin uzunluğu ile rekor kırar.Eller,silahlar ve onların doğru kullanımı ders verir gibi.Coltların boş kovanlarının boşaltılması ve tekrar doldurulmalarını daha önce hiçbir çizerde bu kadar ayrıntılı görememiştik.


Bu maceranın linki var mı?
Merak ettim.


Üstat, link hala çalışıyormu bilmiyorum ama;Çizgi Roman Diyarı-
Yabancı Dilde Çizgi Romanlar-İtalyan Çizgi Romanları-Bonelli Editöre-Tex 11.sayfa Kayıtsız Eleman 23.07.2016 paylaşımı..Saygılar..



|
 

Mehmet Serdar Ateş

Onursal Üye
4 Ara 2009
988
3,409
Kütahya
Mehmet Serdar Ateş'in paylaştığı mevcut iki görsele konu başlığına uygun iki "enteresan" ilave yaptım. Bir de böyle yorumlayın...:)

Resim 1
9YWr53.png


***

Resim 2
86WLQQ.png

Sevgili Gabby,
Konuya verdiğiniz katkıdan dolayı çok teşekkür ederim. Sizin çizgi romanlarda "esinlenme" arşivinize ve bilginize hayranım.
Öncelikle size olan sevgi ve saygımı belirtmek istedim.


Çizgi romanda "esinlenme / kopyalama" konusunda müsaadenizle düşüncelerimi arz etmek isterim.

Birebir kopyalamaya karşıyım.
Gözümde çok büyüttüğüm ve benim için özel bir çizerin yine sizin sayenizde bire bir kopyalamalarını görünce şok olmuştum. Sanki fotokopi makinesinden çıkmış gibiydi. "Olamaz! Olamaz!" diye hayretler içinde kalmıştım.

Ancak başka bir çizerden etkilenerek kendi yorumunu katan çizimlere karşı değilim. Tam aksine bunun doğal olduğunu düşünüyorum. Hiçbir insan metafizik özelliğe sahip değildir, ancak diğer insanlara göre bazı konularda özel yeteneklere sahip olabilir.

Ben okul yıllarımda resim kabiliyetimle arkadaşlarımdan övgüler almış, hatta onlar adına çizim yaparak kola, simit gibi hediyeler almışlığım vardır. :)
Bazı arkadaşlarımın ise başka özel özellikleri ile Tıp profesörü olmuşluğu var. :'(

Netice itibarı ile kimsenin sınırsız yeteneği yoktur.
Dünyadaki tüm çizerlerin, yetenekleri yanında, çalışma, görsel hafıza, model kullanma, artistlerden faydalanma, film sahneleri, başka çizimlerden esinlenme gibi yardımları aldıklarını düşünüyorum.
Bazen çizerlerde yeni tip üretememe sorunu da olabilir. Kahramana benzer tipler karşınıza çıkabilir.

Örnek: Ferri çizimi Zagor çiziminde üç benzer tip. Gitar Jim de benzer tip.
Zagor-zel-seri-01-1988-88.jpg


Esinlenme adını verdiğim, bazılarının belki katılmayacağı bu yöntemin doğru bir yöntem olduğunu düşünmekteyim. Önemli olan burada çizerin kendi özgün yorumunu da çizime ekleyebilmesidir. Eğer esinlenme olmazsa bir süre sonra çizimde ilerleme de olmaz.
Yukarıdaki cümle biraz iddialı oldu. Ancak çizimle uğraşanlar bilir ki, belli başlı aksiyon hareketleri sınırlıdır ve mutlaka tekrara düşersiniz.
Bir kahramanın ata binme sahnesini çizecekseniz senaryoya uygun aksiyonel sınırlı çizim vardır. Bazen esinlenmeseniz bile benzere düşebilirsiniz.

Özgün çizimler her zaman kendisini ayrı bir kalite olarak öne çıkarır.

Ancak esinlenme de olmalı.
Ben Sezgin Burak'ın İnce Mehmet'i çizerken model kullandığını, hatta kendisinin model olduğunu hatırlıyorum. Yanlış hatırlamıyorsam. Bu sahne bende hayranlık uyandırmıştı.

Aşağıdaki Resim 1' de Sezgin BURAK eğer esinlenme ise bu çizime kendi özgün yorumunu da eklemiştir. Bence başarılı bir çizim olmuştur.

Resim 1
9YWr53.png


Esinlenme ya da kopyalama konusunda yaşayan efsane Suat YALAZ 1985'li yıllarda Güneş Gazetesi sayesinde verilen renkli haftalık dergilerde bir okuyucudan gelen resime içtenlikle cevap vermiştir.
Konuyu eğmeden bükmeden, bir zamanlar kendisinin de başka çizerlerden faydalandığını, ancak bunun hastalık halini almamasını gerektiğini öğütlemiş, çizerin kendi özgün tarzını oluşturması gerektiğini ifade etmiştir.
Ustaya teşekkürler

Güneş Yayınları KARAOĞLAN serisi sayı 54
54-Esinlenme-tara0149.jpg


 
Son düzenleme:

abolardis

Onursal Üye
12 Şub 2011
6,630
24,538
Sevgili Gabby ve enteresan sahneleri selekte etme konusunda ki katkıları için Sevgili üstadımız Mehmet beye çok teşekkür ederim.
Bu şekilde bir nevi çizgi roman dedektifliği spontane gelişmiş oldu.
Çok sevdiğim bir sanatçının Conan dan birebir alınmış sahnelerini görmek benide çok üzmüştü.
Özgünlük çok önemli, yaratıcılık,etki altında kalmakta olası ama ,aması var işte.
Bakalım daha neler çıkacak.
 

MehmetAliB.

Kıdemli Üye
2 Ağu 2018
106
187
Ünlü Arjantinli çizer Enrique Breccia Tex Özel seriye Capitan Jack isimli macerayı çizdi..Tiplemeler kendi stili içinde yorumlandığından kahramanlarımızı değişik bulanlar olabilir ama Tex külliyatında çatışma sahnelerinin uzunluğu ile rekor kırar.Eller,silahlar ve onların doğru kullanımı ders verir gibi.Coltların boş kovanlarının boşaltılması ve tekrar doldurulmalarını daha önce hiçbir çizerde bu kadar ayrıntılı görememiştik.
Breccia normal hayatında da silahlarla ve atlarla meşgul olduğu için bunların çizimini içten gelerek özenerek çiziyormuş. Çizgilerin alındığı Teks Yüzbaşı Jack macerasını okudum. Gerçek olaylara dayanarak yazılan enfes bir Teks macerası. Merak edenler satın alabilir, hala satılıyor.

Hemen bir uyarıda bulunayım. Çizgi romanın başındaki önsözü sakın okumayın. Önsözü yazan gerizekalı macerayı neredeyse başından sonuna kadar anlatmış:mad:
 
Son düzenleme:

GüvenGüven

Süper Üye
19 Ocak 2010
1,093
5,338
Bandırma
Bence 1. kare de hata var. Şöyle ki; yukarıdan aşağıya doğru gelen yumruğu yiyen kişinin kafası geriye değil öne düşmesi gerekir...


Tarkan-Maryonun-Ku-lar-aksiyon.jpg

Tam da bahsettiğiniz gibi olması gerekir. Ancak burada yumruk -güyya- sağdan sola geliyor ve bilardo toplarının çuhada çarpışması gibi, darbe sonucu kafa başka yöne, yumruk başka yöne savruluyor. (Cluster Bomb Effect)

Trkn-f003-s14.jpg


3. karede işkence sehpasına yatırılmış Romalı'nın hayali bacak kasları ve anatomiden yoksun hatları benim gözümü ısırıyor. Bir başka örnek; 4. karede sol kolun dirsek detayına saniyelerce baktıktan sonra sarı kütlenin Romalı'nın kolu olduğunu anlayabiliyorum.

Tarkan-Maryonun-Ku-lar-aksiyon2.jpg

Burada da Lorica Musculata denilen Romalı Gövde Zırhına (demirden ya da bronzdan yapılırdı) diz atması sonucu Mehmet Serdar Ateş Üstad'ın belirttiği gibi Romalı büklüm büklüm oluyor ancak buna rağmen Tarkan'ın çizmelerinin şeritlerinin dahi savrulmadığını görüyoruz. Çizgi Roman'da kural asla darbe anını çizmemek ve hemen sonrasını resmetmek değil miydi ?


ozan0010-resize.jpg


Burada Tarkan'ın atının bacaklarının arasındaki mavi renge terk edilen alana, kurdun alt dudağa dönüşmüş diline, kurdun kuyruğuyla birleşmiş üzengiden sarkan posta ve Akiliya'nın surlarının belirsiz sonlanmasına dikkat edince çizgi roman okurken konsantrasyonumu tamamen yitiriyorum. Canım artık çizgi roman okumak istemiyor; cuma günü iş çıkışında belediye otobüsüne binmek ya da ayın onbeşinde T.C. Ziraat Bankası'nda sıra beklemek istiyor. Tarkan okurken tek yorulan insan benim demek ki...

Sezgin Burak'ın Tarkan kompozisyonlarını hep kaba, sayfa yerleşimini, sayfa kompozisyonunu zor okunur, zor anlaşılır bulmuşumdur. Sanırım bunda en büyük etken birbirlerinden tamamen bağımsız, orantısız ve ölçüsüz kareler. Üstelik 1. karedeki gibi kılıç kınının çerçevenin dışına taşıp, orada da baskı gazabına uğraması okuyucuyu çok ama çok yoran detaylara dönüşüyor, ki bu detaylar bütünlüğün asla oluşmamasına zemin hazırlıyor.

Haydutlar-0363-0070a.jpg

Sezgin Burak'ı sayarız, severiz, rahmetle anarız ancak; kompozisyonun Monti'nin ilerisinde olduğunu düşünmeyi aklım almıyor ! Renkli fumetti kareleri olmalarına rağmen Monti'nin detayları, orantısı ve uyumluluğu fersah fersah Sezgin Burak kompozisyonunun önünde bence. Demek ki benim estetik anlayışım ve beğenilerim çok farklı, hatta çok aykırı...
 

Mehmet Serdar Ateş

Onursal Üye
4 Ara 2009
988
3,409
Kütahya
Sahne 5

Önce Tom Braks okudum sonra Teks okumaya başladım. Çizgi Romanlarda ilk sayfa benim için önemlidir. Ne kadar canlı giriş yapılırsa o derece çekici bir macera olur diye düşünürüm.

Aşağıda iki farklı ilk sayfa örneği var. Ben de benzerlik hissi hakim oldu. Takdirlerinize sunulur.

003.jpg

Tom Braks Yazar ve çizerleri EsseGesse (Pietro Sartoris (d.1926 - ö.1989), Dario Guzzon (d.1926 - ö.2000) ve Giovanna Sinchetto'dur (d.1925 - ö.1989))



 
Son düzenleme:

abolardis

Onursal Üye
12 Şub 2011
6,630
24,538
Ressamlar hoşlarına giden kareleri kendilerine göre yeniden yorumluyorlar sanırım.
Benzerlik gerçekten çok ilginç.

Dİğer taraftan her iki Çizgi Romana oldukça yakışmış bana göre.
Karşılaştırmalı dil bilim Linguistik gibi bu çalışmalarınız ,semantik açıdan ele alınabilirse de aslında Hermenötik bir yaklaşımın reel yansıması diyebilirim.
Türk Çizgi Roman Kurumu keşke akademik bir biçimde kurulabilmiş olsaydı.
Çizgi romanın aşağılandığı dönemleri düşününce yaklaşımlarımızın ne kadar idealize edilmiş olduğu ortaya çıkmakta.
Ülkemizde çizgi roman bir dönem Pleistosen dönemi hatırlatır manadaydı.
Buzların çözülmesi epey zaman aldı.
Sonrasında ise Paleolitik , mezolitik ve neolitik dönemleri geride bıraktık.
Australopithecustan Sapiense uzanan araya Homo Erectus , Homo Habilis , Cro Magnon ve Neadertalleri ve uzak kuzenleri Denisovalılarıda içine alan Hominidlerin tekamülü gibi bir sürecin ülkemizde çizgi roman açısından yaşandığını söyleyebilmek mümkün görülmüyor.
Öğrenci hazır olmadan usta ortaya çıkmazmış
Yeterli sayıda okuyucu hazır ancak ustanın çıkmasını beklemekten biraz yorulduk sanırım.
Eksantrik karelerin bulunması bende hoş bir haz bıraksa da yerli ve milli karekterler üzerinde keşke bu incelemeleri yapabilseydik yada elimizde daha fazla done bulunsaydı.
Bu konuda gnostikler gibi düşünmüyorum yada agnostikler gibide anlam vermiyorum.
Yetenekli gençlerin zamanı gelince ortaya çıkacağını sadece kuantum düşünce tekniği ve olumlamanın gücü ile umut ediyorum.
Felsefik ,paleontolojik ve antropolojik veriler bir tarafa ne zaman çizgi roman çizerleri ülkemizde istediğimiz oranlara ulaşır sorusu içsel dünyamda dışsal etkilerin tesiri ve tazyiki ile giderek artmakta ve kaçınılmaz bir son olarak beni bir kurtarıcı beklemeye doğru itkilemektedir.
Kişi başına düşen çizgi roman sayısı artmadan bir ülkenin kalkınabilmişliğinden söz edebilmenin mümkün olmadığı kanaatindeyim.
Bulunduğumuz coğrafyada bunu yapabilecek potansiyelimiz olduğunu düşünüyorum.
Buğdayı biz evcilleştirdik , tarımı biz icat ettik , madenciliği ilk biz yaptık.Uzay gözlem istasyonları kurduk.
Yatağı bile biz bulduk.
Demem o ki bizde bir cevher var.
Kuramsal nazariyelerin elbette tesiri olmaz , nede amprik verilerin bir etkisi somut olarak satış noktalarında arz ve talep dengesi içinde yerini almadığı sürece.
Ne Doğuda ne Batıda yerimiz yok orada burada ,
Bir kısım avane Avrasya desede ,
Ne işimiz var topuda totaliter olan ülkelerin içinde.
Bu yazılanlar kendisine mani ,
Anlayan çıkar elbette dünya fani.
-----------------------------
Paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim sevgili Mehmet bey.
 

Mehmet Serdar Ateş

Onursal Üye
4 Ara 2009
988
3,409
Kütahya
Sahne 6

Çizgi romanlarda yazar ve çizer sadece bize senaryoyu sunmaz. Kahramanımızın hemen yanında, bir kaç adım ötesinde yaban hayatını da gözümüzün önüne getirir. Belki de çizer gizli bir mesaj yükler beynimize, unutmayalım diye, onlarında bizim gibi yaşama hakları var diye... Kim bilir?

Evet bu evrende yanlız değiliz. Hemen yanımızda , kurtlar, tilkiler, tavşanlar, ayılar, kuşlar ve daha birçok hayvan yaşamaktadır.

Günümüzün yoğun temposu içerisinde onları unutsak da onlar var. Sadece belgesellerde değil gerçek yaşamda da varlar.

İşte çizgi romanlar okurlara adalet, iyilik, yardımseverlik gibi erdemleri hatırlatırken belki de yaban hayatını da hatırlatmak istiyordur.

İşte örnekler:

Resim 1: Mister No, Sadece bir hikayede o kadar çok vardı ki, ancak bu kadarını toparlaya bildim.

7-Mister-Yaban-Hayat-1.jpg


5-Mister-Yaban-Hayat-1.jpg


6-Mister-Yaban-Hayat-1.jpg


1-Mister-Yaban-Hayat-1.jpg


Resim 2: Judas maceralarında da karelerde yaban hayatı ile karşılaşırsınız.

1-JUDAS0252.jpg


Resim 3: Teks okurken bol bol yaban hayatı resmi ile karşılaşırsınız.

2-0359-0027a.jpg

4-yaban-0360-sayfa-0057.jpg


Teks maceralarında yaban hayatı unutulmaz. Maceranın bir yerinde kendi halinde otlayan geyikler, ceylanlar, koşuşturan tilkiler, ya da orada bir yerde var olan çıngıraklı yılanlar, tavşan kovalayan bir hayvan maceraya güzellik katar.

Yaban-Hayat-1.jpg

Yaban-Hayat-4.jpg


Resim 4: Bizden biri Sezgin BURAK ve Tarkan
1960-70 li yıllarda Sezgin BURAK’ta bu konuyu Tarkan maceralarında işlemiş, okuyucuda ortam, mekân, zaman üzerine derin düşünceler vermişti.

3-Tarkan-Yaban-Hayat.jpg


Benim için belki de en önemlisi, Tarkan'dır. 1960'lı yıllarda gazete bantları için çizdiği günlük sayfalarda yaban hayatına yer vermesi, onun zamanın ne kadar ilerisinde bir görüş ve ufka sahip olduğunun bir göstergesi olsa gerek.

Sizlerde bu konuya destek olabilirsiniz.
Ben Karaoğlanlarda gezdim ancak zannedersem rastlayamadım.

 
Son düzenleme:

abolardis

Onursal Üye
12 Şub 2011
6,630
24,538
Tarzan ,Fantom,Zembla da artık hayvanlar ve insanlar içi içe.
Çevre bilinci konusunda ki eşsiz yapımlar.
Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkının günümüzün en değerli hakkı olduğunu düşünürsek.
Evcil hayvanı olan kahramanları belki farklı bir konuda ele alabilirsiniz.
Omnivor,carnivor,otorotrof,heterotrof canlılardan oluşan bir biyosfer hayalgücüyle harmanlanarak sunulurken subluminal bir takım mesajların özellikle işlendiği kanaatindeyim ki bu anlamda senaristleri ve çizerleri tebrik etmek gerekir.
Dünyamızın yaşı itibariyle yaklaşık 2 milyar yıl boyunca yaşamın olmadığını ,insanın antropolojik ve paleontolojik ve karbon araştırmaları kapsamında yaklaşık 2.8 milyon yıllık hikayesini karşılaştırırsak hikayemiz çokta uzun değil.
Özellikle paleolitik dönemin yaklaşık 2 milyon yıl sürdüğünü mezolitik ve neolitik dönemlere geçişimizin ne kadar yeni olduğunu düşünürsek.
Hali hazırda egemen tür sapiensin çevre için en büyük tehdit olduğunu biliyoruz.
Gelmiş geçmiş en tehlikeli tür insan türü ve onun atalarıdır.
Neanderthallerin dünyada 25 bin yıl hakim olduklarını biliyoruz.Sonra cro magnonun hakimiyeti nihayet Homo Sapiensin ortaya çıkıp ortalığı kasıp kavurması.
Dostumuz Java adamınıda unutmayalım.
Nede Denisovalıları.
Değerli çalışmalarınız için çok teşekkür ederim.
 

Mehmet Serdar Ateş

Onursal Üye
4 Ara 2009
988
3,409
Kütahya
Sahne 7 : Birinci Sayfa Çizimleri

Sinemada, dizilerde, romanlarda, dergilerde yani hemen her şeyde ilk bölüm, ilk sayfa, eskilerin değimi ile ilk intiba çok önemlidir. Rastgele erişim yöntemi ile aşağıda bazı çizgi romanlara ait ilk sayfa örnekleri verdim. Yaban ellerden ve bizim ellerden örnekler var.

Benim için ilk sayfa çizerin, o kitapla ilgili ilk emeği, sunumu olduğu için özenle çizilmelidir.

İlk Sayfa yani başlangıç sayfası okuyucuyu çizgi romanı okumaya teşvik etmesi için önemlidir.

Eğer bir çizgi romanda çizer çizim kalitesinde rutininin üstüne çıkacaksa bu ilk sayfada olmalıdır.

ÖRNEKLER

Resim 1: Kızılmaske yada Fantom

1-lk-Sayfa-K-z-lmaske.jpg


Resim 2: Teks

11-lk-sayfa-Teks-2012-0005a.jpg


11-1-lk-Sayfa-Teks-0350-0005a.jpg


11-2-lk-Sayfa-Teks-0351-0096a.jpg


11-3-lk-Sayfa-Teks-GR-02-0005a.jpg


11-5-lk-Sayfa-Teks-GR-05-0005a.jpg


11-6-lk-Sayfa-Teks-TW-001-005a.jpg


Resim 3: Alaska

12-1-lk-sayfa-Alaska-img492.jpg


13-lk-sayfa-Alaska-img002.jpg


Resim 4: Barbar Conan

13-1-lk-sayfa-Conan-61-TMKD001.jpg


13-2-lk-sayfa-Conan-001.jpg


13-lk-sayfa-Conan-IMG-0001.jpg


Resim 5: Dylan Dog

14-lk-sayfa-Dylan-Dog-t0001a.jpg


Resim 6: Prens Valiant

15-lk-sayfa-Prince-Valiant-Vol-01-000.jpg


Resim 7: Jeriko

15-lk-sayfa-Jeriko-002.jpg


Resim 8: Judas

16-lk-sayfa-Judas-03.jpg


16-1-lk-sayfa-Judas.jpg


Resim 9: Kit Taylor

17-ilk-Sayfa-Kit-Taylor-01-12.jpg


Resim 10: Kaptan Swing

18-1-lk-Sayfa-Kaptan-Sw-ing-003.jpg


18-lk-Sayfa-kaptan-sw-ing-002.jpg


Resim 11: Tarkan

18-2-lk-Sayfa-Trkn-f011-s02k.jpg


18-3-lk-Sayfa-09.jpg


19-lk-sayfa-Trkn-f001-s04.jpg


Resim 12: Zagor

2-lk-sayfa-Zagor-00006.jpg


2-2-lk-sayfa-Zagor-02.jpg


3-lk-sayfa-Zagor.jpg


4-lk-sayfa-Zagor.jpg


Resim 13: Mister No

6-lk-sayfa-Roberto-Diso-mnos7303.jpg


5-lk-sayfa-Mr-No-ba-lama-sayfas-158.jpg


Resim 14: Tom Braks

6-0-lk-sayfa-Tombraks-orjinal-say-079-Devlet-S-rr.jpg


pkjVHK.jpg


Resim 15: Karaoğlan

7-lk-sayfa-Karao-lan.jpg


7-1-lk-Sayfa-Karao-lan-tara0034.jpg


7-2-lk-sayfa-tara0037.jpg


7-3-lk-Sayfa-Karao-lan.jpg


7-4-lk-Sayfa-Karao-lan-022.jpg


7-5-lk-Sayfa-Karao-lan-img005.jpg


7-6-lk-Sayfa-Karao-lan-img006.jpg


7-7-lk-Sayfa-Karao-lan-sayfa-04.jpg


7-8-lk-sayfa-Karao-lan-tara0038.jpg


7-9-lk-Sayfa-Karao-lan.jpg








 
Son düzenleme:

Mehmet Serdar Ateş

Onursal Üye
4 Ara 2009
988
3,409
Kütahya
Sahne 8: Poster ya da Afiş Çizimler

Çizgi Roman sanatı diğer sinema, dizi ve roman gibi okuyucuyu, izleyiciyi yani insanları etkileyen özellikli eserler kategorisinde yer alır.

Nasıl yeni bir sinema filmi çekildiğinde kitleleri bilgilendirmek, filmi izlemeye özendirmek için poster ya da Afiş dediğimiz tanıtıcı reklamlar yapılıyorsa ki bu diziler için de geçerlidir.

Aynı şekilde bir çizgi roman karakterinin yeni bir macerası yayınlanacağı zamanda tanıtıcı afişler, posterler çizilir. Sinema ve dizi afişinden farklı olarak çizgi roman afişleri genellikle bizzat çizgi romanının çizeri tarafından çizilir, tasarlanır. Oysa ki sinema afişleri, yönetmen veya senarist haricinde ajanslar, illüstratörler, grafikerler ya da ressamlar tarafından hazırlanır.

Gençlik yıllarımda gördüğüm bazı poster çizimler hala hafızamda yer alır.

Bahadır çizimi vardı, Bahadır şahlanan siyah bir atın üstündeydi.

Yine Tolga’nın bir posteri vardı.

1980’li yıllarda Karaoğlan’ın Televizyon reklamlarındaki posterlerini,
Hala hatırlarım.


Ben de olduğu gibi,
Belki de birçok insanın çizgi roman sevmesinde güzel çizilmiş posterlerin etkisi vardır.



DnMZ84.jpg


smNGG3.jpg


53h0Fq.jpg


HtxCH7.jpg


9HWmVJ.jpg


3m6Lzt.jpg
 
Son düzenleme:
Üst