CAFER ile HÜRMÜZ
Altan Erbulak tarafından Yeni Sabah Gazetesi'nde yayınlanmak üzere yaratılan Cafer ile Hürmüz, ilk kez 1955 yılında günlük bant formatında gazetenin okuyucularıyla buluşmuştur. Ancak başlığın izdüşümleri çizerin daha önce çalıştığı Tef dergisindeki "Izdırabın Gölgesinde" adıyla yayınlanan serisine dayanmaktadır.
26 Aralık 1971'de Milliyet Gazetesinin Pazar ekinde yayınlanan Cafer ile Hürmüz bantı.
Birbirini delice seven iki aşığın macera dolu öyküsünün anlatıldığı başlık, özellikle dönemin gündemine düşen olay ve kişileri de karelerine taşımıştır. Ancak çizerin bu gazetedeki serüveni fazla uzun sürmemiş ve 1960'ların hemen başındaki Milliyet Gazetesine geçerek, Cafer ile Hürmüz'deki karakterizasyonunu ve çizgi tekniğini iyice geliştirecek olan Altan Erbulak, her karesiyle keyifle izlenen ve sevilen bir çizgiroman çalışmasına imza atmış olarak tarihteki yerini almıştır. Pazar günleri yayınlanan magazin ekinde yayınlanan renkli Cafer ile Hürmüz bantlarının yanı sıra gazetenin spor sayfasına da karikatürler hazırlamaktadır. Erbulak, işlerinin yoğunluğundan dolayı bazen alelacele çizilmiş karelerindeki değişkenlik gösteren sevimli ve okura sıcak gelen çizgi stiliyle, iki sevgiliye ve izleyicisine hoş dakikalar geçirtmesini bilmiştir.
Güzel, sarışın ve kocaman gözleriyle Hürmüz ve kocaman burnu, biraz şapşal hareketleriyle Cafer, serinin başrolünü birlikte paylaşmış; sonradan bazı yan tiplemeler de zamanla onlara katılmıştır. Altan Erbulak'ın 1964 yılında Milliyet Gazetesine transfer olmasıyla Cafer ile Hürmüz başlığı burada hafta sonu ilavelerindeki sayfalarıyla da birlikte 1970'lere değin devam etmiştir.
Altan Erbulak tarafından Yeni Sabah Gazetesi'nde yayınlanmak üzere yaratılan Cafer ile Hürmüz, ilk kez 1955 yılında günlük bant formatında gazetenin okuyucularıyla buluşmuştur. Ancak başlığın izdüşümleri çizerin daha önce çalıştığı Tef dergisindeki "Izdırabın Gölgesinde" adıyla yayınlanan serisine dayanmaktadır.
26 Aralık 1971'de Milliyet Gazetesinin Pazar ekinde yayınlanan Cafer ile Hürmüz bantı.
Birbirini delice seven iki aşığın macera dolu öyküsünün anlatıldığı başlık, özellikle dönemin gündemine düşen olay ve kişileri de karelerine taşımıştır. Ancak çizerin bu gazetedeki serüveni fazla uzun sürmemiş ve 1960'ların hemen başındaki Milliyet Gazetesine geçerek, Cafer ile Hürmüz'deki karakterizasyonunu ve çizgi tekniğini iyice geliştirecek olan Altan Erbulak, her karesiyle keyifle izlenen ve sevilen bir çizgiroman çalışmasına imza atmış olarak tarihteki yerini almıştır. Pazar günleri yayınlanan magazin ekinde yayınlanan renkli Cafer ile Hürmüz bantlarının yanı sıra gazetenin spor sayfasına da karikatürler hazırlamaktadır. Erbulak, işlerinin yoğunluğundan dolayı bazen alelacele çizilmiş karelerindeki değişkenlik gösteren sevimli ve okura sıcak gelen çizgi stiliyle, iki sevgiliye ve izleyicisine hoş dakikalar geçirtmesini bilmiştir.
Güzel, sarışın ve kocaman gözleriyle Hürmüz ve kocaman burnu, biraz şapşal hareketleriyle Cafer, serinin başrolünü birlikte paylaşmış; sonradan bazı yan tiplemeler de zamanla onlara katılmıştır. Altan Erbulak'ın 1964 yılında Milliyet Gazetesine transfer olmasıyla Cafer ile Hürmüz başlığı burada hafta sonu ilavelerindeki sayfalarıyla da birlikte 1970'lere değin devam etmiştir.