Bedri KORAMAN, (1928- )
1928 yılında Bafra, Samsun'da doğan Bedri Koraman, akademiden ayrılan bir çizer olarak girdiği Babıali'de Cici Can gibi popüler bir çizgiroman karakteri yaratarak ve çizdiği karikatür, illüstrasyonlarla kalıcı olmuştur.
Bedri Koraman, 1945'de Güzel Sanatlar Akademisi'nden ayrıldıktan sonra karikatür çizerek başladığı kariyerine 1946 yılında önceleri resimler çizdiği Afacan-Çocuk Gözü dergisinde başlamış, burada daha sonraki sayılarda Şahap Ayhan'ın başlattığı bir seri olan Pire Nuri ile Zengibar başlıklı çizgiromanı hazırlamıştir. 1947 yılında Çocuk Alemi için hazırladığı bilimkurgu çizgiromanı Tonguç başlığının ardından, bir dönem de Çocuk Haftası için çalışmış, metinlere resimler hazırlamış, Toraman adlı bir çocuğun maceralarını çizgiromana aktarmıştır. 1950'de 101 Roman dergisinin kapaklarını çizmiş, 1954'de Vatan Gazetesinde polisiye bant Cem Kurt'u hazırlamıştır. Bu karakterle sonradan en ünlü çizgiromanı Cici Can için pilot bir çalışma yapmış olan Bedri Koraman, ertesi yıl Milliyet Gazetesi sayfalarında Cici Çan'ın maceralarına başlamıştır. Cici Can için Al Capp'ın Hoş Memo çizgi stilinden esinlenen Koraman, 1956'da Erdoğan Egeli'nin yayınladığı Kornet dergisinde Sefa Önal'ın senaristiiğinde Kumru başlıklı sıradışı bir çizgiroman hazırlamaya başlamıştır. Onu izleyen karakteri ise 1960'lı yıllarda Milliyet'de çalışırken, senaryosunu Halit Kvanç'ın yazdığı ve yine bir polisiye olan 1957 tarihli Tekir Hafiye'dir. 1963 yılında sinemaya uyarlanan 'Cici Can' filminin ardından animasyona ilgi duyan çizer, çizgifilmler üretmek için kurulan Kare Ajans'ın kurucularından biridir ve 1951 yılında Deve adlı bir mizah dergisi yayınlamıştır. Koraman, 1950'lerin ortasında Milliyet'te yarım sayfa olarak başladığı magazinel anlatımlı çizimlerine 1980'lerin başından itibaren Güneş Gazetesinin hafta sonu ilavelerinde tablo güzelliğinde tam sayfalarla devam etmiştir.
1973 yılından itibaren gazetenin birinci sayfasında Abdi İpekçi'nin önerisiyle bir nevi muhabir-karikatürist konumunda çalışmalar yapmıştır. 1982'de Güneş'te baş sayfadan günlük karikatürler ve Pazar ilavesinde de kendisine has anlatım tarzıyla karikatür-öykü adı verilebilecek bir teknikte tam sayfa çalışmalar hazırlamıştır. 1985 yılında yeniden Milliyet'e geri dönen Bedri Koraman'ın hayranlarına ulaşan ilk kitabı ise Aralık 1994'de basılmış Siyaset Arenası'dır; Bu karikatür albümünde gazetelerdeki çalışmalarının bir bölümü tekrar yayınlanmıştır.
1928 yılında Bafra, Samsun'da doğan Bedri Koraman, akademiden ayrılan bir çizer olarak girdiği Babıali'de Cici Can gibi popüler bir çizgiroman karakteri yaratarak ve çizdiği karikatür, illüstrasyonlarla kalıcı olmuştur.
Bedri Koraman, 1945'de Güzel Sanatlar Akademisi'nden ayrıldıktan sonra karikatür çizerek başladığı kariyerine 1946 yılında önceleri resimler çizdiği Afacan-Çocuk Gözü dergisinde başlamış, burada daha sonraki sayılarda Şahap Ayhan'ın başlattığı bir seri olan Pire Nuri ile Zengibar başlıklı çizgiromanı hazırlamıştir. 1947 yılında Çocuk Alemi için hazırladığı bilimkurgu çizgiromanı Tonguç başlığının ardından, bir dönem de Çocuk Haftası için çalışmış, metinlere resimler hazırlamış, Toraman adlı bir çocuğun maceralarını çizgiromana aktarmıştır. 1950'de 101 Roman dergisinin kapaklarını çizmiş, 1954'de Vatan Gazetesinde polisiye bant Cem Kurt'u hazırlamıştır. Bu karakterle sonradan en ünlü çizgiromanı Cici Can için pilot bir çalışma yapmış olan Bedri Koraman, ertesi yıl Milliyet Gazetesi sayfalarında Cici Çan'ın maceralarına başlamıştır. Cici Can için Al Capp'ın Hoş Memo çizgi stilinden esinlenen Koraman, 1956'da Erdoğan Egeli'nin yayınladığı Kornet dergisinde Sefa Önal'ın senaristiiğinde Kumru başlıklı sıradışı bir çizgiroman hazırlamaya başlamıştır. Onu izleyen karakteri ise 1960'lı yıllarda Milliyet'de çalışırken, senaryosunu Halit Kvanç'ın yazdığı ve yine bir polisiye olan 1957 tarihli Tekir Hafiye'dir. 1963 yılında sinemaya uyarlanan 'Cici Can' filminin ardından animasyona ilgi duyan çizer, çizgifilmler üretmek için kurulan Kare Ajans'ın kurucularından biridir ve 1951 yılında Deve adlı bir mizah dergisi yayınlamıştır. Koraman, 1950'lerin ortasında Milliyet'te yarım sayfa olarak başladığı magazinel anlatımlı çizimlerine 1980'lerin başından itibaren Güneş Gazetesinin hafta sonu ilavelerinde tablo güzelliğinde tam sayfalarla devam etmiştir.
1973 yılından itibaren gazetenin birinci sayfasında Abdi İpekçi'nin önerisiyle bir nevi muhabir-karikatürist konumunda çalışmalar yapmıştır. 1982'de Güneş'te baş sayfadan günlük karikatürler ve Pazar ilavesinde de kendisine has anlatım tarzıyla karikatür-öykü adı verilebilecek bir teknikte tam sayfa çalışmalar hazırlamıştır. 1985 yılında yeniden Milliyet'e geri dönen Bedri Koraman'ın hayranlarına ulaşan ilk kitabı ise Aralık 1994'de basılmış Siyaset Arenası'dır; Bu karikatür albümünde gazetelerdeki çalışmalarının bir bölümü tekrar yayınlanmıştır.