BAHADIR
Ressam Yücel Köksal'ın titiz çizgileri ve yayıncı Burhanettin Şener'in senaryolarıyla 1965 yılı sonundan itibaren büyük boy, haftalık bir dergi olarak okuyucuyla buluşan Bahadır, Şener'in sahibi olduğu yayınevi tarafından basılmıştır.
Bahadır, büyük boy formatıyla bu konuda da öncülü Karaoğlan'ı izleyen bir çizgiroman dergisi olmuştur. Aslında sima olarak da Karaoğlan ile büyük benzerlikler taşısa da gerek anlatım dili gerekse -döneminde yayınlanan sayılarıyla mukayese edildiğinde- cinsellik dozunun fazlalığıyla ona fark atmıştır. 'Macera, heyecan ve kahramanlık dergisi' tanımıyla piyasaya sürülen Bahadır sayıları, "Yedi buduna nam salmış," olan cesur ve genç bir kişinin serüvenlerini konu almaktadır. Bahadır, babası Göktuğrul Bey'in namına nam katan yiğit bir delikanlıdır ve onun övünç kaynağıdır. Kimi zaman kağanının emrinde görev yapan Bahadır, bazen de babasının dostu olan Hint racasına yardıma giderek maceralar yaşamıştır.
1965 tarihli Bahadır dergi kapağı.
1966 Ekim ayından sonra serinin çizerliğini daha önceki sayılarda kapakları çizen Şahap Ayhan (Kasım Koç ve Kağan Ömer takma adlarıyla) ve ondan kısa bir süre sonra da senaristliği önce Akan Deliorman, ardından da Ahmet Cemil, Fatma Nur ve Ulpan Ertözün adlı yazarlar üstlenmiştir. Bu dönemde başlıktaki maceralara Bahadır'ın ölen kankardeşi Salur Bey'in küçük oğlu Kürşad'da katılmış ve Ayhan'ın çizdiği sayılara oranla aksiyonu bol sahnelerin sayısı iyice artmıştır, ancak Ayhan'ın çizdiği son Bahadır macerası çok hızlı hazırlandığından olsa gerek, öncekilere oranla 'savruk' çizgilerden oluşmuştur. Ayrıca kahramanın belindeki kemerde de artık kurt başından bir toka çizilmeye başlamıştır.
İsimsiz ve tarihsiz bir Bahadır taklidi ve Bahadır'ın 1972 serisinden bir sayı.
Genel öykü yapısı itibarıyla Bahadır, klasik tarihi kahramanlardan biraz farklı bir yöntem izlemiştir. Yine de her macerasında çok iri yarı bir düşmanla bire bir dövüşmesi ve kucağına atılmak için sabırsızlıkla bekleyen kadınlar gibi, benzerleriyle aynı kategorilerde seyrettiği noktalar da vardır. İyi, kötü kavgasına yenilik anlamında birşey katamayan serinin yayını 1967 yılı başında durmuştur. Bahadır ayrıca 1960'ların sonunda Magazin Albümü adlı erotik kadın fotoğraflarının bulunduğu bir dergide bölümler halinde yayınlanmıştır. Bahadır, 14 Şubat 1972 tarihli daha küçük boyda ve haftalık yayın temposunda eski maceralarla Burhan Yayınları tararından tekrar gündeme gelmiştir. Ayrıca 1980'lerin başında Kartal Yayınları tek sayılık korsan bir Altay'dan Gelen Bahadır ve çıkaranın adının belli olmadığı bir yayınevi, popülaritesinden yararlanmak amacıyla Bahadır-Conan başlığıyla karakteri yeniden ortaya çıkarmışlardır.
Ressam Yücel Köksal'ın titiz çizgileri ve yayıncı Burhanettin Şener'in senaryolarıyla 1965 yılı sonundan itibaren büyük boy, haftalık bir dergi olarak okuyucuyla buluşan Bahadır, Şener'in sahibi olduğu yayınevi tarafından basılmıştır.
Bahadır, büyük boy formatıyla bu konuda da öncülü Karaoğlan'ı izleyen bir çizgiroman dergisi olmuştur. Aslında sima olarak da Karaoğlan ile büyük benzerlikler taşısa da gerek anlatım dili gerekse -döneminde yayınlanan sayılarıyla mukayese edildiğinde- cinsellik dozunun fazlalığıyla ona fark atmıştır. 'Macera, heyecan ve kahramanlık dergisi' tanımıyla piyasaya sürülen Bahadır sayıları, "Yedi buduna nam salmış," olan cesur ve genç bir kişinin serüvenlerini konu almaktadır. Bahadır, babası Göktuğrul Bey'in namına nam katan yiğit bir delikanlıdır ve onun övünç kaynağıdır. Kimi zaman kağanının emrinde görev yapan Bahadır, bazen de babasının dostu olan Hint racasına yardıma giderek maceralar yaşamıştır.
1965 tarihli Bahadır dergi kapağı.
1966 Ekim ayından sonra serinin çizerliğini daha önceki sayılarda kapakları çizen Şahap Ayhan (Kasım Koç ve Kağan Ömer takma adlarıyla) ve ondan kısa bir süre sonra da senaristliği önce Akan Deliorman, ardından da Ahmet Cemil, Fatma Nur ve Ulpan Ertözün adlı yazarlar üstlenmiştir. Bu dönemde başlıktaki maceralara Bahadır'ın ölen kankardeşi Salur Bey'in küçük oğlu Kürşad'da katılmış ve Ayhan'ın çizdiği sayılara oranla aksiyonu bol sahnelerin sayısı iyice artmıştır, ancak Ayhan'ın çizdiği son Bahadır macerası çok hızlı hazırlandığından olsa gerek, öncekilere oranla 'savruk' çizgilerden oluşmuştur. Ayrıca kahramanın belindeki kemerde de artık kurt başından bir toka çizilmeye başlamıştır.
İsimsiz ve tarihsiz bir Bahadır taklidi ve Bahadır'ın 1972 serisinden bir sayı.
Genel öykü yapısı itibarıyla Bahadır, klasik tarihi kahramanlardan biraz farklı bir yöntem izlemiştir. Yine de her macerasında çok iri yarı bir düşmanla bire bir dövüşmesi ve kucağına atılmak için sabırsızlıkla bekleyen kadınlar gibi, benzerleriyle aynı kategorilerde seyrettiği noktalar da vardır. İyi, kötü kavgasına yenilik anlamında birşey katamayan serinin yayını 1967 yılı başında durmuştur. Bahadır ayrıca 1960'ların sonunda Magazin Albümü adlı erotik kadın fotoğraflarının bulunduğu bir dergide bölümler halinde yayınlanmıştır. Bahadır, 14 Şubat 1972 tarihli daha küçük boyda ve haftalık yayın temposunda eski maceralarla Burhan Yayınları tararından tekrar gündeme gelmiştir. Ayrıca 1980'lerin başında Kartal Yayınları tek sayılık korsan bir Altay'dan Gelen Bahadır ve çıkaranın adının belli olmadığı bir yayınevi, popülaritesinden yararlanmak amacıyla Bahadır-Conan başlığıyla karakteri yeniden ortaya çıkarmışlardır.