ARJANTİN
Yüzyılın başında Frederic Burr Opper'ın Happy Hooligan'ından esinlenilen Viruta y Chicharron gibi bazı çizgiroman bantları Arjantin'in büyük günlük gazetelerinde boy göstermeye başlamıştır. Ancak 1912 yılında Manuel Redondo, yarı polisiye bir öyküyü Tit-Bits adlı derginin yıllığında yayınlamayı başardığında gerçek anlamda bir çizgiroman akımına sebebiyet vermiştir. Yine de uzun yıllar boyunca ABD çizgiromanlarından faydalanan Arjantin basınının görsel kanadı, 1916 yılında Arturo Lanteri'nin El Negro Raul başlığıyla bir aşama daha kaydetmiştir. Onu sportif bir seri olan Jimmy y Pyplio izlemiştir.
Dante Quinterno'nun 1931 yılında yaratığı macera çizgiromanı Patoruzu, popüler Arjantin çizgiroman sanatının gerçek anlamda doğumunun simgesi haline gelmiştir. Bu tarihten sonra bilhassa macera konusunu içeren başlıkların sayısı çoğalmış ve Cesare Solini ile Antonio Canale tarafından 1946'da yaratılan Amok, Mario Faustinelli ile Hugo Pratt imzalı Asso di Picche dergisi, Gian Giacomo Dalmasso ile Enzo Magni patentli ve 1948 tarihli Pantera Bionda ve Andrea Lavezzolo ile Edgardo Dell'Acqua'nın Gim Toro'su gibi başlıklar bu Güney Amerika ülkesinin dokuzuncu sanat tarihinin ilk önemli kilometre taşları olmuşlardır. 1957 yılında Hector G.Oesterheld'in kaliteli senaryolarını çizgiroman karelerine aktarmaya başlayan Hugo Pratt, Sergeant Kirk ve Ernie Pike; Alberta Breccia ise Sherlock Time ve Mort Cinder başlıklarında harikalar yaratmışlardır. Bu arada dell'Eternauta adlı dergide çeşitli öyküler çizen Francisco Solano Lopez de yine bu dönemde ismini duyuran önemli çizgiromancılardan olmuştur. Bu arada Quino'nun kız çocuğu kahramanı Mafalda'da mizahi bantlarıyla günlük tempoda okuyucuya ulaşmaya başlamıştır. Bu parlak çıkışların ardından pek çok Arjantinli çizer, yurtdışından gelen iş tekliflerini değerlendirmiştir. Bunlar İtalya'da L'Eternauta, Lanciostory, Comic Art, Scorpio; Fransa'da Pilote, Charlie Mensuel; İspanya'da da Comix Internacional gibi popüler Avrupa çizgiroman dergilerinde öyküler hazırlamışlardır.
1970'lerden itibaren Guillermo Mordillo, Horacio Altuna, Jose Munoz, Carlos Sampayo, Ricardo Barreiro, Gustave Trigo gibi önemli çizerler üreten ve onların çalışmalarını ülke sınırları dışına yeniden taşımayı beceren Arjantin çizgiromancılığı bu çizerler sayesinde kendisine dünya çapında bir ekol yaratmıştır.
Yüzyılın başında Frederic Burr Opper'ın Happy Hooligan'ından esinlenilen Viruta y Chicharron gibi bazı çizgiroman bantları Arjantin'in büyük günlük gazetelerinde boy göstermeye başlamıştır. Ancak 1912 yılında Manuel Redondo, yarı polisiye bir öyküyü Tit-Bits adlı derginin yıllığında yayınlamayı başardığında gerçek anlamda bir çizgiroman akımına sebebiyet vermiştir. Yine de uzun yıllar boyunca ABD çizgiromanlarından faydalanan Arjantin basınının görsel kanadı, 1916 yılında Arturo Lanteri'nin El Negro Raul başlığıyla bir aşama daha kaydetmiştir. Onu sportif bir seri olan Jimmy y Pyplio izlemiştir.
Dante Quinterno'nun 1931 yılında yaratığı macera çizgiromanı Patoruzu, popüler Arjantin çizgiroman sanatının gerçek anlamda doğumunun simgesi haline gelmiştir. Bu tarihten sonra bilhassa macera konusunu içeren başlıkların sayısı çoğalmış ve Cesare Solini ile Antonio Canale tarafından 1946'da yaratılan Amok, Mario Faustinelli ile Hugo Pratt imzalı Asso di Picche dergisi, Gian Giacomo Dalmasso ile Enzo Magni patentli ve 1948 tarihli Pantera Bionda ve Andrea Lavezzolo ile Edgardo Dell'Acqua'nın Gim Toro'su gibi başlıklar bu Güney Amerika ülkesinin dokuzuncu sanat tarihinin ilk önemli kilometre taşları olmuşlardır. 1957 yılında Hector G.Oesterheld'in kaliteli senaryolarını çizgiroman karelerine aktarmaya başlayan Hugo Pratt, Sergeant Kirk ve Ernie Pike; Alberta Breccia ise Sherlock Time ve Mort Cinder başlıklarında harikalar yaratmışlardır. Bu arada dell'Eternauta adlı dergide çeşitli öyküler çizen Francisco Solano Lopez de yine bu dönemde ismini duyuran önemli çizgiromancılardan olmuştur. Bu arada Quino'nun kız çocuğu kahramanı Mafalda'da mizahi bantlarıyla günlük tempoda okuyucuya ulaşmaya başlamıştır. Bu parlak çıkışların ardından pek çok Arjantinli çizer, yurtdışından gelen iş tekliflerini değerlendirmiştir. Bunlar İtalya'da L'Eternauta, Lanciostory, Comic Art, Scorpio; Fransa'da Pilote, Charlie Mensuel; İspanya'da da Comix Internacional gibi popüler Avrupa çizgiroman dergilerinde öyküler hazırlamışlardır.
1970'lerden itibaren Guillermo Mordillo, Horacio Altuna, Jose Munoz, Carlos Sampayo, Ricardo Barreiro, Gustave Trigo gibi önemli çizerler üreten ve onların çalışmalarını ülke sınırları dışına yeniden taşımayı beceren Arjantin çizgiromancılığı bu çizerler sayesinde kendisine dünya çapında bir ekol yaratmıştır.