agartan
Onursal Üye
- 28 Haz 2019
- 1,221
- 11,304
La Classe Operaia va in Paradiso (1971)
Yönetmen: Elio Petri "Palme d'Or"
Senaryo: Elio Petri, Ugo Pirro
Müzik: Ennio Morricone
Ülke: İtalya
Tür: Dram
Süre: 110 dk
Vizyon Tarihi: 17 Eylül 1971 (İtalya)
Dil: İtalyanca
Çekim Yeri: Novara, Piedmont, İtalya
İlgi: Fabrika, sendika, iş kazası, proleterya, politika
Nam-ı Diğer: Lulu the Tool / The Working Class Goes to Heaven
IMDb Rating: 7.7
"Palme d'Or 1972" En İyi Yönetmen & "il caso Mattei" Francesco Rosi ile birlikte
"Palme d'Or 1972" Özel Mansiyon: La Classe Operaia va in Paradiso" ve "il caso Mattei" Her iki filmdeki performansı için, Gian Maria Volontè
"Golden Globe 1973" En İyi Aktör: Gian Maria Volontè
Sunum: 1,37 GB, 720*386pxs DVD rip, orijinal dilde ve Türkçe altyazısı yanındadır.
Lulu the Tool,1:
Lulu the Tool,2:
"Besin denilen bir ham maddeyi alırsınız; vücuttaki farklı makineler bunu işler; ve diğer yandan son ürün çıkar… B*k!
İnsan mükemmel bir küçük b*k makinesidir. Ne yazık ki bu ürünün pazarı yok. Yoksa hepimiz birer kapitalist olurduk."
Daha önce şurada bir örneğini sunduğum: http://www.cizgidiyari.com/forum/ya...l-di-sopra-di-ogni-sospetto-1970-*oscar*.html
İtalyan politik sinemasının önde gelen isimlerinden Elio Petri'nin yönetmenliğini yaptığı,
başrolünde gene Gian Maria Volonte'nin oynadığı 1971 tarihli filmde,
parmağını kaybeden Lulu Massa isimli bir işçinin giderek politikleşmesi,
çevredeki devrimci öğrencilerle ilişkiye geçmesi, çıkan grevin liderliğini yapması anlatılmaktadır.
"O kadar makinenin içinde bir süreden sonra duygularımız da makineleşir mi?
Ve kim önemser ki bir işçinin makinelere kaptırdığı bir parmağın boşluğunu?" /turkcealtyazi.org/
Filmin bitiş kredi yazılarının hemen öncesindeki sahnede Ennio Morricone'yi görmek mümkün oluyor.
İtalyan maestro, fabrikadaki montaj hattının sonunda,
iki eliyle bir transpaleti hareket ettiren isimsiz bir mavi yakalı olarak neredeyse bir dakika boyunca görünüyor.
Lulu (Gian Marie Volonte), ürettiği parçaların ne için kullanıldığını bile bilmeden,
bir fabrikada parça işi yapan son derece verimli bir işçiyi canlandırıyor.
Öylesine verimlidir ki, üretimi artırmak isteyen fabrika yönetimi onun iş temposunu diğer işçilerden de ister.
Lulu çalıştıkça çalışır, çalışır, çalışır. Hızından, verimliliğinden haz almaktadır.
Sonra bir gün, konstrasyonunu bir anlığına kaybedince parmağını makineye kaptırır...
Kopan parmakla beraber, Lulu'nun hayat görüşü de değişir.
Elio Petri, sürekli olarak üretim bandında çekim yaparak fabrikayı bir tür hapishane gibi göstermek için elinden gelen her şeyi yapmış.
Ennio Morricone'nin film müziği aynı zamanda üretim yerinde benliğin silindiği bir tür endüstriyel tuzak fikrini de güçlendiriyor.
Bir çok sinema yazarı ve eleştirmeni, Elio Petri'nin sırasıyla çektiği
Indagine su un cittadino al di sopra di ogni sospetto (1970) / Investigation of a Citizen Above Suspicion: (yukarıda yerini göstermiştim)
La Classe Operaia va in Paradiso (1971) / The Working Class Goes to Heaven / "İşçi Sınıfı Cennete Gider" ve
La proprietà non è più un furto (1973) / Property Is No Longer a Theft / "Mülkiyet Artık Hırsızlık Değil"
filmlerini "üçleme" kabul eder. Trilogy of Neurosis (Nevroz Üçlemesi)
Her üç filmin de müziklerini Morricone üstad yapmış; üçüncüyü de sunmak şart oldu artık.
Keyifli seyirler, sağlıklı, huzurlu ve mutlu günler dilerim.
*
Yönetmen: Elio Petri "Palme d'Or"
Senaryo: Elio Petri, Ugo Pirro
Müzik: Ennio Morricone
Ülke: İtalya
Tür: Dram
Süre: 110 dk
Vizyon Tarihi: 17 Eylül 1971 (İtalya)
Dil: İtalyanca
Çekim Yeri: Novara, Piedmont, İtalya
İlgi: Fabrika, sendika, iş kazası, proleterya, politika
Nam-ı Diğer: Lulu the Tool / The Working Class Goes to Heaven
IMDb Rating: 7.7
"Palme d'Or 1972" En İyi Yönetmen & "il caso Mattei" Francesco Rosi ile birlikte
"Palme d'Or 1972" Özel Mansiyon: La Classe Operaia va in Paradiso" ve "il caso Mattei" Her iki filmdeki performansı için, Gian Maria Volontè
"Golden Globe 1973" En İyi Aktör: Gian Maria Volontè
Sunum: 1,37 GB, 720*386pxs DVD rip, orijinal dilde ve Türkçe altyazısı yanındadır.
Lulu the Tool,1:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Lulu the Tool,2:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
"Besin denilen bir ham maddeyi alırsınız; vücuttaki farklı makineler bunu işler; ve diğer yandan son ürün çıkar… B*k!
İnsan mükemmel bir küçük b*k makinesidir. Ne yazık ki bu ürünün pazarı yok. Yoksa hepimiz birer kapitalist olurduk."
Daha önce şurada bir örneğini sunduğum: http://www.cizgidiyari.com/forum/ya...l-di-sopra-di-ogni-sospetto-1970-*oscar*.html
İtalyan politik sinemasının önde gelen isimlerinden Elio Petri'nin yönetmenliğini yaptığı,
başrolünde gene Gian Maria Volonte'nin oynadığı 1971 tarihli filmde,
parmağını kaybeden Lulu Massa isimli bir işçinin giderek politikleşmesi,
çevredeki devrimci öğrencilerle ilişkiye geçmesi, çıkan grevin liderliğini yapması anlatılmaktadır.
"O kadar makinenin içinde bir süreden sonra duygularımız da makineleşir mi?
Ve kim önemser ki bir işçinin makinelere kaptırdığı bir parmağın boşluğunu?" /turkcealtyazi.org/
Filmin bitiş kredi yazılarının hemen öncesindeki sahnede Ennio Morricone'yi görmek mümkün oluyor.
İtalyan maestro, fabrikadaki montaj hattının sonunda,
iki eliyle bir transpaleti hareket ettiren isimsiz bir mavi yakalı olarak neredeyse bir dakika boyunca görünüyor.
Lulu (Gian Marie Volonte), ürettiği parçaların ne için kullanıldığını bile bilmeden,
bir fabrikada parça işi yapan son derece verimli bir işçiyi canlandırıyor.
Öylesine verimlidir ki, üretimi artırmak isteyen fabrika yönetimi onun iş temposunu diğer işçilerden de ister.
Lulu çalıştıkça çalışır, çalışır, çalışır. Hızından, verimliliğinden haz almaktadır.
Sonra bir gün, konstrasyonunu bir anlığına kaybedince parmağını makineye kaptırır...
Kopan parmakla beraber, Lulu'nun hayat görüşü de değişir.
Elio Petri, sürekli olarak üretim bandında çekim yaparak fabrikayı bir tür hapishane gibi göstermek için elinden gelen her şeyi yapmış.
Ennio Morricone'nin film müziği aynı zamanda üretim yerinde benliğin silindiği bir tür endüstriyel tuzak fikrini de güçlendiriyor.
Bir çok sinema yazarı ve eleştirmeni, Elio Petri'nin sırasıyla çektiği
Indagine su un cittadino al di sopra di ogni sospetto (1970) / Investigation of a Citizen Above Suspicion: (yukarıda yerini göstermiştim)
La Classe Operaia va in Paradiso (1971) / The Working Class Goes to Heaven / "İşçi Sınıfı Cennete Gider" ve
La proprietà non è più un furto (1973) / Property Is No Longer a Theft / "Mülkiyet Artık Hırsızlık Değil"
filmlerini "üçleme" kabul eder. Trilogy of Neurosis (Nevroz Üçlemesi)
Her üç filmin de müziklerini Morricone üstad yapmış; üçüncüyü de sunmak şart oldu artık.
Keyifli seyirler, sağlıklı, huzurlu ve mutlu günler dilerim.
*