Doktor Kim
Aktif Üye
- 17 Mar 2011
- 313
- 14,315
Hey Teksas Ceylan yayınları 8.seri_sayı 155_ 09_06_1971
Sevgili dostum Caretta taradı,ben düzenledim.8.seriden 155.sayı sizlerle...
8.SERİ
1965 yılında çıkan küçük boy, renkli serinin satış başarısı yayınevini Haziran 1968 yılında aynı boyutlarda yeni bir seri başlatmaya sevketti. 3. Seriyle aynı adı taşıyan cep boyutundaki kitaplar 64 sayfa ve 100 kuruşluktu. Sayfaların küçülmesiyle netleşen ve baskı kalitesi yükselen dergiler okuyucunun ilgisini arttırdı. Haftalık yayımlanan seriler 1971 yılı ortalarında 170'li sayılarda sonlandırılmıştı.
Medifire linkleri cbr olarak:
Hey Teksas Ceylan yayınları 8.seri_sayı 155_ 09_06_1971 cbr 55 mb:
6 ARALIK 2007 PERŞEMBE
TOM MİKS ve TEKSAS...
Bizim çocukluğumuz Tom Miks ve Teksas okuyarak geçmiştir.
O dönemlerde zorlukla bulduğumuz ve biri birimizle değiştirerek coşkuyla ve keyifle okuduğumuz bu dergiler başta rahmetli Turgut Özal olmak üzere çok kişinin sosyal gelişmesinde etkili olmuştur.
1963 yılında Ankara'da Lise son sınıfta ve 17 yaşında idim. O yıl Üniversite sınavlarına girecektim. Ulus Gazetesinde okuduğum bir ilânda, bir matbaadan güzel yazısı olan birilerinin arandığını okudum. Yazım çok güzeldi. Bu ilân üzerine Anafartalar caddesindeki bu matbaaya gittim. Matbaanın sahibi Hakkı Bigeç isimli şişman bir iş adamı idi. Matbaasında İstanbul’da Ceylan Matbaasında basılan Tom Miks ve Teksas dergilerinin değişik isimlerle "Çelik Blek" ve "Kahraman Ranger" adlarıyla basılmakta olduğunu ve benim bunların "balonları"nı yazıp yazamayacağımı sordu. Peşinden de çini mürekkebi ve redis uçlu bir kalem ve kuşe kağıt vererek yazı kalitemi test etti. Bu kısa deneme sonucundan sonra da beni ayda 100 TL ücretle hemen işe aldı.
Öğlenden sonraları matbaaya gidiyor, İtalyanca'dan tercüme edilmiş olarak önümüze gelen yazıları çini mürekkeple kuşe kağıda büyük harflerle yazıyor, sonra da onları düzenle keserek balonları içerisine yapıştırıyor ve daha sonra klişesi çıkartılmak üzere matbaa teknisyenine teslim ediyordum.
Bu işte 10 ay çalıştım. Toplam 1000 TL kazandım. Bu miktar daha sonra Üniversite sınavlarında Hacettepe Tıp Fakültesini kazanmamdan sonra benim bir bölüm öğretim giderimi karşıladı ve ayrıca bana birçok yaşam tecrübesi kazandırdı.
O zamanlar birer hatıra olmak üzere bu dergilerden hiç olmazsa bir tanesini bile saklamayı hiç akıl etmemiştim. Yıllar sonra bu anılarımı kızıma, arkadaşlarıma ve dostlarıma anlatmak istediğimde elimde hiçbir belgenin olmadığına çok üzüldüm. Bu işleri yaptığımı, o dönemki yazılarımı kimselere gösteremiyordum.
Yaklaşık 40 yıl sonra Ankara'da bir sahafta etraftaki kitaplar arasına sıkışmış tozlu bir "Çelik Blek" dergisi gördüm. 40 yıllık bir arkadaşımı görmüş gibi sevindim. 1964 baskılı bir dergi idi. Hemen açıp baloncukların yazılarına baktım. Evet yazılar benimdi. Sevincimden uçuyordum.
Dergiyi satın almak için fiyatını sordum. "On milyon TL" dediler. Hemen ücretini takdim edip, dergiyi satın aldım. 10 ay çalışarak toplam 1000 TL kazanç sağlamış olduğum bu dergiyi yıllar sonra
on bin misli fiyatla geri almıştım.
Şimdi bu dergi kütüphanemin en değerli bir yerinde özenle korunuyor. Eskimiş, sararmış, yırtılmış ve tozlanmış olsa bile...
Prof. Dr.Yücel Tanyeri (Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - KBB Ana Bilim Dalı Başkanı)
Çok azımızın tanıdığı Cumhuriyet dönemi karikatür ve çizgi roman çizer ve yazarı olan Vehip Sinan'ın ağzından bir anısı.Sözü Vehip Sinan alıyor ve ne diyor:
"Size ilginç bir anımı anlatayım. Münir Hayli Egeli çok kültürlü bir insandı. Fransızca Almanca İtalyanca ve İngilizce bilirdi. Tommiks’i kendisi tercüme ederdi. İkinci veya üçüncü sayısıydı. Bana getirdi:
-Evladım bunu Türkçe’ye çevirmeye ben vakit bulamadım. Sen önceki sayfaları ve sayıları biliyorsun. Bir inceleyip, balonlarını sen tercümesiz yazıver. Benim gitmem gerekiyor.
Ben “aman nasıl olur” filan diyemeden bırakıp gitti. Gel de çık işin içinden. Yapılır mı böyle birşey? Oturdu Vehip sinan onların başına ve sonuna baktı. Olayları takip etti. Sonra da uydurdu uydurdu yazdı. Aynı şey bir sonraki sayıda yine oldu. Velhasıl Teksas ve Tommiks’in iki sayısını olduğu gibi ben yazdım." VEHİP SİNAN.
......
Yazlık sinemalarda oynayan filmlerin, kışın çocuk matinelerinin çok önemli olduğu, Red kit, Tommiks, Teksas, Karaoğlan’ın (Tarkan henüz yok) tüm çocuklarca bilinip, eski sayılarının sinema kapılarında değiştirildiği.
Kışlık sinemanın girişine elinizde değiştirmeyi umduğunuz bir tomar okunmuş kitapla gittiğiniz, orada mutlaka sizin gibi birilerinin olduğu..
<ı>- Bakıyım senin kitaplara, al sen de benimkilere bak.
- Retkit’le Kızılmaske’yi değişelim mi?
<ı>- Olmaz, benim Retkit daha yeni.
- Tamam o zaman şu eski Kinova’yı da vereyim
<ı>- Ben Teks severim, Teks var mı
- Yok ama evde Tom Braks’la Kaptan Swing var, getireyim mi?
<ı>- Tamam, Zembla da varsa getir, bi de Tenten.
Bir nesilde bu kadar değişim sizce normal mi? Benim kızım böylesi değişimler yaşamadı ki? Bilgisayarla gözünü açtı, yaşamındaki en büyük değişiklik bilgisayarın, diz üstü haline gelmesi oldu
Her kes kendini özel ve önemli hissetmek ister, acaba biz mi kendi yaşadığımız değişiklikleri abartıyoruz yoksa bizim dönemimiz gerçekten özel miydi?
Bilemiyorum! Ama bu kadar hızlı değişimin hoşuma gittiğini söyleyemem.Tamer Kaplan.
EsseGesse'den sonrası
EsseGesse'nin Il Grande Blek ve Capitan Miki'yi çizmeyi bırakmasının ardından panikleyen Dardo Yayınevi, hızlı bir kararla Amilcare Medice'nin yazdığı ve Nicola Del Principe'nin çizdiği "Missione Speciale -Özel Görev" adlı maceraya başlar.
Principe bir yandan da Capitan Miki'yi çizmeye devam etmektedir. Principe'den hemen sonra Eugenio Antonio Benni de II Grande Blek ve Capitan Miki çizmeye başlar. Dönem dönem Franco Frescura ve Roberta Renzi de II Grande Blek'e çizgileriyle destek verirken, Blek ve Miki bir daha asla eski havasına dönemez.
Konu ve çizgilerin performansının eskisi gibi olmaması hızla tiraj kaybına neden olur...
İtalya'da Dardo'nun II Grande Blek ve Capitan Miki'yi yeniden canlandırmak için gösterdiği çabayla birlikte Fransa'daki Edizioni Lug Yayınevi, Kiwi Dergisi için Fransız Yves Mitton'a sevilen kahramanları çizdirmeye devam ediyordu.
1959 yılından itibaren Lug Yayınevi için çizen Vincenzo Chiomonti'nin öykülerini basmaya devam eden Dardo sürekli kan kaybediyor ve bir türlü toparlanamıyordu. Yayınevi, 1967 yılında Blek serisini kapattı. Blek artık yalnızca Fransa ve Belçika için üretiliyordu. 1968 yılının sonunda Kiwi Dergisi'nin 171. sayısında Cedroni'nin çizdiği maceralar başladı.
Özellikle Mitton ve Cedroni'nin çizdiği maceralar dinamik çizgileriyle dikkat çekiyordu. Bu arada Dardo, Capitan Miki maceralarını Franco Bignotti'ye çizdirmeye başlamıştı.
Üretken bir çizer olan Bignotti soğuk ama oldukça özenli işler çıkarıyordu. Başarılı kapak ressamı Emilio Uberti'nin yaptığı kapaklar da satışların artmasına katkıda bulunmuştu.
70'li yılların başlarından itibaren Fransız çizer Andre Amourig de Lug Yayınevi için II Grande Blek çizmeye başladı. Yugoslavya'da ise Bane Kerac, Svetozar Obradovic ve Ahmed Muminoviç gibi çizerler 80'li ve 90'lı yıllar boyunca bağımsız II Grande Blek öyküleri hazırlamaya devam ettiler...
Essegesse dışında Blek çizerlerinden örnek çizimler;
Carlo Cedroni
, Andre Amourig
Vincenzo Chimonti
, Yves Mitton
Hoz Comics tarafından yayınlanan aylık Essegesse Tommiks 3. sayı'dan alınmıştır
Aslan ŞÜKÜR çizimleri comic art'ta yer almaktadır.
,
ZAMANGEZGİNİ_BAYHUN ÖNTÜRK_VARÜLKE'DEN
Sevgili dostum Caretta taradı,ben düzenledim.8.seriden 155.sayı sizlerle...
8.SERİ
1965 yılında çıkan küçük boy, renkli serinin satış başarısı yayınevini Haziran 1968 yılında aynı boyutlarda yeni bir seri başlatmaya sevketti. 3. Seriyle aynı adı taşıyan cep boyutundaki kitaplar 64 sayfa ve 100 kuruşluktu. Sayfaların küçülmesiyle netleşen ve baskı kalitesi yükselen dergiler okuyucunun ilgisini arttırdı. Haftalık yayımlanan seriler 1971 yılı ortalarında 170'li sayılarda sonlandırılmıştı.
Medifire linkleri cbr olarak:
Hey Teksas Ceylan yayınları 8.seri_sayı 155_ 09_06_1971 cbr 55 mb:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
6 ARALIK 2007 PERŞEMBE
TOM MİKS ve TEKSAS...
Bizim çocukluğumuz Tom Miks ve Teksas okuyarak geçmiştir.
O dönemlerde zorlukla bulduğumuz ve biri birimizle değiştirerek coşkuyla ve keyifle okuduğumuz bu dergiler başta rahmetli Turgut Özal olmak üzere çok kişinin sosyal gelişmesinde etkili olmuştur.
1963 yılında Ankara'da Lise son sınıfta ve 17 yaşında idim. O yıl Üniversite sınavlarına girecektim. Ulus Gazetesinde okuduğum bir ilânda, bir matbaadan güzel yazısı olan birilerinin arandığını okudum. Yazım çok güzeldi. Bu ilân üzerine Anafartalar caddesindeki bu matbaaya gittim. Matbaanın sahibi Hakkı Bigeç isimli şişman bir iş adamı idi. Matbaasında İstanbul’da Ceylan Matbaasında basılan Tom Miks ve Teksas dergilerinin değişik isimlerle "Çelik Blek" ve "Kahraman Ranger" adlarıyla basılmakta olduğunu ve benim bunların "balonları"nı yazıp yazamayacağımı sordu. Peşinden de çini mürekkebi ve redis uçlu bir kalem ve kuşe kağıt vererek yazı kalitemi test etti. Bu kısa deneme sonucundan sonra da beni ayda 100 TL ücretle hemen işe aldı.
Öğlenden sonraları matbaaya gidiyor, İtalyanca'dan tercüme edilmiş olarak önümüze gelen yazıları çini mürekkeple kuşe kağıda büyük harflerle yazıyor, sonra da onları düzenle keserek balonları içerisine yapıştırıyor ve daha sonra klişesi çıkartılmak üzere matbaa teknisyenine teslim ediyordum.
Bu işte 10 ay çalıştım. Toplam 1000 TL kazandım. Bu miktar daha sonra Üniversite sınavlarında Hacettepe Tıp Fakültesini kazanmamdan sonra benim bir bölüm öğretim giderimi karşıladı ve ayrıca bana birçok yaşam tecrübesi kazandırdı.
O zamanlar birer hatıra olmak üzere bu dergilerden hiç olmazsa bir tanesini bile saklamayı hiç akıl etmemiştim. Yıllar sonra bu anılarımı kızıma, arkadaşlarıma ve dostlarıma anlatmak istediğimde elimde hiçbir belgenin olmadığına çok üzüldüm. Bu işleri yaptığımı, o dönemki yazılarımı kimselere gösteremiyordum.
Yaklaşık 40 yıl sonra Ankara'da bir sahafta etraftaki kitaplar arasına sıkışmış tozlu bir "Çelik Blek" dergisi gördüm. 40 yıllık bir arkadaşımı görmüş gibi sevindim. 1964 baskılı bir dergi idi. Hemen açıp baloncukların yazılarına baktım. Evet yazılar benimdi. Sevincimden uçuyordum.
Dergiyi satın almak için fiyatını sordum. "On milyon TL" dediler. Hemen ücretini takdim edip, dergiyi satın aldım. 10 ay çalışarak toplam 1000 TL kazanç sağlamış olduğum bu dergiyi yıllar sonra
on bin misli fiyatla geri almıştım.
Şimdi bu dergi kütüphanemin en değerli bir yerinde özenle korunuyor. Eskimiş, sararmış, yırtılmış ve tozlanmış olsa bile...
Prof. Dr.Yücel Tanyeri (Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - KBB Ana Bilim Dalı Başkanı)
Çok azımızın tanıdığı Cumhuriyet dönemi karikatür ve çizgi roman çizer ve yazarı olan Vehip Sinan'ın ağzından bir anısı.Sözü Vehip Sinan alıyor ve ne diyor:
"Size ilginç bir anımı anlatayım. Münir Hayli Egeli çok kültürlü bir insandı. Fransızca Almanca İtalyanca ve İngilizce bilirdi. Tommiks’i kendisi tercüme ederdi. İkinci veya üçüncü sayısıydı. Bana getirdi:
-Evladım bunu Türkçe’ye çevirmeye ben vakit bulamadım. Sen önceki sayfaları ve sayıları biliyorsun. Bir inceleyip, balonlarını sen tercümesiz yazıver. Benim gitmem gerekiyor.
Ben “aman nasıl olur” filan diyemeden bırakıp gitti. Gel de çık işin içinden. Yapılır mı böyle birşey? Oturdu Vehip sinan onların başına ve sonuna baktı. Olayları takip etti. Sonra da uydurdu uydurdu yazdı. Aynı şey bir sonraki sayıda yine oldu. Velhasıl Teksas ve Tommiks’in iki sayısını olduğu gibi ben yazdım." VEHİP SİNAN.
......
Yazlık sinemalarda oynayan filmlerin, kışın çocuk matinelerinin çok önemli olduğu, Red kit, Tommiks, Teksas, Karaoğlan’ın (Tarkan henüz yok) tüm çocuklarca bilinip, eski sayılarının sinema kapılarında değiştirildiği.
Kışlık sinemanın girişine elinizde değiştirmeyi umduğunuz bir tomar okunmuş kitapla gittiğiniz, orada mutlaka sizin gibi birilerinin olduğu..
<ı>- Bakıyım senin kitaplara, al sen de benimkilere bak.
- Retkit’le Kızılmaske’yi değişelim mi?
<ı>- Olmaz, benim Retkit daha yeni.
- Tamam o zaman şu eski Kinova’yı da vereyim
<ı>- Ben Teks severim, Teks var mı
- Yok ama evde Tom Braks’la Kaptan Swing var, getireyim mi?
<ı>- Tamam, Zembla da varsa getir, bi de Tenten.
Bir nesilde bu kadar değişim sizce normal mi? Benim kızım böylesi değişimler yaşamadı ki? Bilgisayarla gözünü açtı, yaşamındaki en büyük değişiklik bilgisayarın, diz üstü haline gelmesi oldu
Her kes kendini özel ve önemli hissetmek ister, acaba biz mi kendi yaşadığımız değişiklikleri abartıyoruz yoksa bizim dönemimiz gerçekten özel miydi?
Bilemiyorum! Ama bu kadar hızlı değişimin hoşuma gittiğini söyleyemem.Tamer Kaplan.
EsseGesse'den sonrası
EsseGesse'nin Il Grande Blek ve Capitan Miki'yi çizmeyi bırakmasının ardından panikleyen Dardo Yayınevi, hızlı bir kararla Amilcare Medice'nin yazdığı ve Nicola Del Principe'nin çizdiği "Missione Speciale -Özel Görev" adlı maceraya başlar.
Principe bir yandan da Capitan Miki'yi çizmeye devam etmektedir. Principe'den hemen sonra Eugenio Antonio Benni de II Grande Blek ve Capitan Miki çizmeye başlar. Dönem dönem Franco Frescura ve Roberta Renzi de II Grande Blek'e çizgileriyle destek verirken, Blek ve Miki bir daha asla eski havasına dönemez.
Konu ve çizgilerin performansının eskisi gibi olmaması hızla tiraj kaybına neden olur...
İtalya'da Dardo'nun II Grande Blek ve Capitan Miki'yi yeniden canlandırmak için gösterdiği çabayla birlikte Fransa'daki Edizioni Lug Yayınevi, Kiwi Dergisi için Fransız Yves Mitton'a sevilen kahramanları çizdirmeye devam ediyordu.
1959 yılından itibaren Lug Yayınevi için çizen Vincenzo Chiomonti'nin öykülerini basmaya devam eden Dardo sürekli kan kaybediyor ve bir türlü toparlanamıyordu. Yayınevi, 1967 yılında Blek serisini kapattı. Blek artık yalnızca Fransa ve Belçika için üretiliyordu. 1968 yılının sonunda Kiwi Dergisi'nin 171. sayısında Cedroni'nin çizdiği maceralar başladı.
Özellikle Mitton ve Cedroni'nin çizdiği maceralar dinamik çizgileriyle dikkat çekiyordu. Bu arada Dardo, Capitan Miki maceralarını Franco Bignotti'ye çizdirmeye başlamıştı.
Üretken bir çizer olan Bignotti soğuk ama oldukça özenli işler çıkarıyordu. Başarılı kapak ressamı Emilio Uberti'nin yaptığı kapaklar da satışların artmasına katkıda bulunmuştu.
70'li yılların başlarından itibaren Fransız çizer Andre Amourig de Lug Yayınevi için II Grande Blek çizmeye başladı. Yugoslavya'da ise Bane Kerac, Svetozar Obradovic ve Ahmed Muminoviç gibi çizerler 80'li ve 90'lı yıllar boyunca bağımsız II Grande Blek öyküleri hazırlamaya devam ettiler...
Essegesse dışında Blek çizerlerinden örnek çizimler;
Carlo Cedroni
Vincenzo Chimonti
Hoz Comics tarafından yayınlanan aylık Essegesse Tommiks 3. sayı'dan alınmıştır
ZAMANGEZGİNİ_BAYHUN ÖNTÜRK_VARÜLKE'DEN
Moderatör tarafında düzenlendi: