SENCER
(Şahin Erkoçak) (1953- )
28 Eylül 1953'de doğan Şahin Erkoçak, sürekli ilk çalışmalarına 1980'lerde başlamıştır.
Sencer takma adını kullanan çizer, 1985 yılından itibaren Milliyet Çocuk dergisinde çeşidi illüstrasyonlar çizmiş, 1989 yılında Emlak Bankası'nın yayınlamaya başladığı Emlak Çocuk dergisinin yayın yönetmenliğini üstlenen Yalvaç Ural'la birlikte sayfa düzenleyicisi olarak çalışmıştır. 1990 yılı başında Pişmiş Kelle için aralarında sinema yönetmeni Barış Pirhasan, yazar Nazlı Eray, Yaşar Arak, Erdoğan Dağlar, Celalettin Benzer gibi ünlü kişilerin yazdığı senaryoları çizgiroman öyküleri halinde çizmiştir.
Sencer'in D'e'li mizah dergisinde yayınlanan iki sayfalık bir öyküsü.
1991 yılında Nankör adlı mizah dergisine Gani Müjde ile birlikte Balat Öyküleri başlığında birkaç öykü çizmiş, aynı yılın Aralık ayında okurla buluşan sadece iki sayı çıkan Rr adlı aylık çizgiroman dergisinde Assos'un Esrarı adlı bir öyküsü dergi kapanınca yarım kalmıştır. Yine bu dönemde Milliyet Kardeş dergisine çeşitli illüstrasyonlar hazırlamıştır. Sencer açısından oldukça verimli geçen 1991 yılı, Can Barslan tarafından yayınlanan D'e'li adlı mizah dergisinde Balat Hikayeleri başlığında Gani Müjde'nin kaleme aldığı ikişer sayfalık çizgiromanlar hazırlamakla devam etmiştir. Balat Hikayeleri başlığında, Müjde ile birlikte genelde küçük bir erkek çocuğun etrafında dolanıp duran, sarmallanan çeşitli kesit öyküler anlatmışlardır. Sencer'in 'airbrush' kullanarak çalıştığı karelerdeki eski İstanbul dokusu ve atmosferi başlığın kısa sürede çok popüler olmasını sağlamıştır.
Çizer 1993'de Yaşayan Beyoğlu dergisi için Giovanni Scognamillo'nun kaleminden çıkan senaryoyu çizgiromana aktarmış, 1997'de Dinozor'da, kısa öyküler çizmiş ve 2002 yılı ortalarında sadece dört sayı çıkan Kazandibi çizgiroman dergisinde Suat Gönülay'ın yazdığı bir öyküyü çizmeye başlamış, ancak dergi kapanınca yarım kalmıştır.
(Şahin Erkoçak) (1953- )
28 Eylül 1953'de doğan Şahin Erkoçak, sürekli ilk çalışmalarına 1980'lerde başlamıştır.
Sencer takma adını kullanan çizer, 1985 yılından itibaren Milliyet Çocuk dergisinde çeşidi illüstrasyonlar çizmiş, 1989 yılında Emlak Bankası'nın yayınlamaya başladığı Emlak Çocuk dergisinin yayın yönetmenliğini üstlenen Yalvaç Ural'la birlikte sayfa düzenleyicisi olarak çalışmıştır. 1990 yılı başında Pişmiş Kelle için aralarında sinema yönetmeni Barış Pirhasan, yazar Nazlı Eray, Yaşar Arak, Erdoğan Dağlar, Celalettin Benzer gibi ünlü kişilerin yazdığı senaryoları çizgiroman öyküleri halinde çizmiştir.
Sencer'in D'e'li mizah dergisinde yayınlanan iki sayfalık bir öyküsü.
1991 yılında Nankör adlı mizah dergisine Gani Müjde ile birlikte Balat Öyküleri başlığında birkaç öykü çizmiş, aynı yılın Aralık ayında okurla buluşan sadece iki sayı çıkan Rr adlı aylık çizgiroman dergisinde Assos'un Esrarı adlı bir öyküsü dergi kapanınca yarım kalmıştır. Yine bu dönemde Milliyet Kardeş dergisine çeşitli illüstrasyonlar hazırlamıştır. Sencer açısından oldukça verimli geçen 1991 yılı, Can Barslan tarafından yayınlanan D'e'li adlı mizah dergisinde Balat Hikayeleri başlığında Gani Müjde'nin kaleme aldığı ikişer sayfalık çizgiromanlar hazırlamakla devam etmiştir. Balat Hikayeleri başlığında, Müjde ile birlikte genelde küçük bir erkek çocuğun etrafında dolanıp duran, sarmallanan çeşitli kesit öyküler anlatmışlardır. Sencer'in 'airbrush' kullanarak çalıştığı karelerdeki eski İstanbul dokusu ve atmosferi başlığın kısa sürede çok popüler olmasını sağlamıştır.
Çizer 1993'de Yaşayan Beyoğlu dergisi için Giovanni Scognamillo'nun kaleminden çıkan senaryoyu çizgiromana aktarmış, 1997'de Dinozor'da, kısa öyküler çizmiş ve 2002 yılı ortalarında sadece dört sayı çıkan Kazandibi çizgiroman dergisinde Suat Gönülay'ın yazdığı bir öyküyü çizmeye başlamış, ancak dergi kapanınca yarım kalmıştır.