agartan
Onursal Üye
- 28 Haz 2019
- 1,225
- 11,303
À bout de souffle (1960)
Yönetmen: Jean-Luc Godard
Senaryo: François Truffaut, Jean-Luc Godard
Müzik: Martial Solal
Oyuncu Kadrosu: Jean-Paul Belmondo, Jean Seberg
Ülke: Fransa
Tür: Suç, Dram
Süre: 90 dk
Vizyon Tarihi: 01 Mart 1961 Türkiye (Serseri Aşıklar)
Dil: Fransızca, İngilizce
Çekim Yeri: Paris 14, Paris, Fransa
Nam-ı Diğer: Breathless
IMDb Rating: 7.9
Sunum: 770 MB, Siyah/Beyaz 720p, orijinal dilde ve Türkçe altyazısı yanındadır.
À bout de souffle:
Michel Poiccard küçük çaplı hırsızlıklar yapan, gangster adayı genç adamdır.
En son Marsilya'da yaptığı bir araba hırsızlığı yüzünden başı derde girmiştir.
İstemediği halde bir kişinin ölümüne neden olan Michel Paris'e gelir ve daha önce bir kaç kez beraber olduğu Patricia'yı bulur.
Farklı film çekim teknikleri kullanan Fransız "La Nouvelle Vague" (yeni dalga) akımının, 400 Darbe'den
(şurada sunmuştum: http://www.cizgidiyari.com/forum/yabanci-filmler/144704-les-quatre-cents-coups-1959-a.html)
hemen sonraki ilk örneklerindendir.
Suç filmi gibi başlayıp ters köşe yapan; sürekli seyirciyi rahatsız eder,
"ben alışık olmadığınız tarzda bir filmim" mesajını başarıyla verir.
"Boş bir film , senaryosu zayıf , oyunculuğu zayıf günümüzde çevrilse 5.5 puanlık bir film,
şehirde sevgilisiyle dolaşan belmando ve onu arayan bir polis film bu kadar ,
o zamanların piyasanın parlattığı delon ve belmandolar herhalde öksürseler beğeni topluyorlardı.
Filmin çekimleri , kamera kullanımı harika , emek sarfedildiği açıkça belli , bunlar filmin artıları .
Tom hanks veye Ryan gosling gibi yeteneklerin yarısı bile etmeyecek yeteneklere sahip Belmando nun rakibi
günümüzde olsa olsa Nikolas cage olur , vasat bir film...."
Böylesine bozuk bir Türkçe ve yazım kurallarından habersiz birisinin yorumunu olduğu gibi alıntıladım.
Yorumda anlatmak istediği de çok kötü; Alain Delon bu filmde yok.
Çekimlerden, kamera kullanımından ve kurgudan anlıyor (harika demiş);
yetmiyor; senaryo ve oyunculuktan da anlayıp (zayıf not vermiş), aralarında 25 yıl olan oyuncuları kıyaslıyor.
Bunu yaparken, Nicolas Cage'e de giydiriyor.
Leaving Las Vegas (1995) filmindeki rolü ile *Oscar, En İyi Erkek Oyuncu* almış,
Adaptation (2002) ile aday olmuş bir oyuncuya yapıyor bunu.
Aşırı uçtan bir başka örnek:
"Muhteşem. Muhteşem demek, fazla da bir yoruma gerek bırakmıyor.
Sinemanın bu devlerini izlemeyen çok şey kaybeder.
Dünya sinemasının tartışmasız efsane aktörünü izlemelisiniz."
Benim naçizane fikrim;
film "çok iyi" bandında yer alır; mükemmel, muhteşem değil.
Sinefil diyardaşlar arşivinde bulundurmak isteyeceklerdir.
Belmondo ile Delon'a gelince;
bebek yüz Delon ile sempatik ve içten Belmondo arasında,
Belmondo yarım dirhem ağır basmıştır gözümde.
Keyifli seyirler, sağlıklı ve mutlu günler dilerim.
*
Yönetmen: Jean-Luc Godard
Senaryo: François Truffaut, Jean-Luc Godard
Müzik: Martial Solal
Oyuncu Kadrosu: Jean-Paul Belmondo, Jean Seberg
Ülke: Fransa
Tür: Suç, Dram
Süre: 90 dk
Vizyon Tarihi: 01 Mart 1961 Türkiye (Serseri Aşıklar)
Dil: Fransızca, İngilizce
Çekim Yeri: Paris 14, Paris, Fransa
Nam-ı Diğer: Breathless
IMDb Rating: 7.9
Sunum: 770 MB, Siyah/Beyaz 720p, orijinal dilde ve Türkçe altyazısı yanındadır.
À bout de souffle:
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Michel Poiccard küçük çaplı hırsızlıklar yapan, gangster adayı genç adamdır.
En son Marsilya'da yaptığı bir araba hırsızlığı yüzünden başı derde girmiştir.
İstemediği halde bir kişinin ölümüne neden olan Michel Paris'e gelir ve daha önce bir kaç kez beraber olduğu Patricia'yı bulur.
Farklı film çekim teknikleri kullanan Fransız "La Nouvelle Vague" (yeni dalga) akımının, 400 Darbe'den
(şurada sunmuştum: http://www.cizgidiyari.com/forum/yabanci-filmler/144704-les-quatre-cents-coups-1959-a.html)
hemen sonraki ilk örneklerindendir.
Suç filmi gibi başlayıp ters köşe yapan; sürekli seyirciyi rahatsız eder,
"ben alışık olmadığınız tarzda bir filmim" mesajını başarıyla verir.
"Boş bir film , senaryosu zayıf , oyunculuğu zayıf günümüzde çevrilse 5.5 puanlık bir film,
şehirde sevgilisiyle dolaşan belmando ve onu arayan bir polis film bu kadar ,
o zamanların piyasanın parlattığı delon ve belmandolar herhalde öksürseler beğeni topluyorlardı.
Filmin çekimleri , kamera kullanımı harika , emek sarfedildiği açıkça belli , bunlar filmin artıları .
Tom hanks veye Ryan gosling gibi yeteneklerin yarısı bile etmeyecek yeteneklere sahip Belmando nun rakibi
günümüzde olsa olsa Nikolas cage olur , vasat bir film...."
Böylesine bozuk bir Türkçe ve yazım kurallarından habersiz birisinin yorumunu olduğu gibi alıntıladım.
Yorumda anlatmak istediği de çok kötü; Alain Delon bu filmde yok.
Çekimlerden, kamera kullanımından ve kurgudan anlıyor (harika demiş);
yetmiyor; senaryo ve oyunculuktan da anlayıp (zayıf not vermiş), aralarında 25 yıl olan oyuncuları kıyaslıyor.
Bunu yaparken, Nicolas Cage'e de giydiriyor.
Leaving Las Vegas (1995) filmindeki rolü ile *Oscar, En İyi Erkek Oyuncu* almış,
Adaptation (2002) ile aday olmuş bir oyuncuya yapıyor bunu.
Aşırı uçtan bir başka örnek:
"Muhteşem. Muhteşem demek, fazla da bir yoruma gerek bırakmıyor.
Sinemanın bu devlerini izlemeyen çok şey kaybeder.
Dünya sinemasının tartışmasız efsane aktörünü izlemelisiniz."
Benim naçizane fikrim;
film "çok iyi" bandında yer alır; mükemmel, muhteşem değil.
Sinefil diyardaşlar arşivinde bulundurmak isteyeceklerdir.
Belmondo ile Delon'a gelince;
bebek yüz Delon ile sempatik ve içten Belmondo arasında,
Belmondo yarım dirhem ağır basmıştır gözümde.
Keyifli seyirler, sağlıklı ve mutlu günler dilerim.
*